hvad koster det at få lavet et stamtræ
Fra : Poul Vehn

Dato : 03-03-03 13:00

jeg syntes at det kunne værer interresant at kende mine forfædre har
bare ikke tiden til at sætte mig ind i det. så hvis der er nogle der
kan komme med en pris kunne det værer interresant.

med venlig hilsen
Poul Vehn

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 03-03-03 16:14

"Poul Vehn" <vehn@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> jeg syntes at det kunne værer interresant at kende mine forfædre har
> bare ikke tiden til at sætte mig ind i det. så hvis der er nogle der
> kan komme med en pris kunne det værer interresant.

Jeg kunne jo være fristet til at svare, at det koster glæden ved at lave det
selv,
- og det er en høj pris,- tro mig...

Men da du jo ikke har tid, men penge, så prøv at søge på nettet efter
en "genealog".
Men du skal nok forvente, at det ikke er helt billigt at hyre en sådan..

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Bodil Thomasberg og ~

Dato : 03-03-03 22:01

Hej poul
Du skal også regne med at der er en del af dem der tager penge for at lave
sådan et stykke arbejde ikke alle er lige seriøse og der er endda også nogle
der slår plat på det med at lave en stamtavle.
Jeg har været ude for en der søgte oplysninger på min kones 1 mand og det
fik han da også, for vi armatør-slægtsforskere er så naive og flinke så vi
hjælper da hinanden indtil den dag hvor man er blevet snydt og udnyttet. så
bliver man meget forsigtig hvem det er man giver hvilke oplysninger.
Du kunne , selv om du ikke har tiden nu til at lave det selv, så indsamle
oplysninger fra alle de gamle i din familie, skriv ned og så en dag har du
tiden, og en masse gode oplysninger at starte op på. Og i mellemtiden er ,
desværre, de gamle døde , men du har fået deres historier at bygge videre
på.

sådan er vi mange der er startet, men vi kom bare for sent igang med at
lytte og skruve ned.

held og lykke
Mvh.
Niels H Nielsen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 03-03-03 23:38

Jeg tror ikke du får nogen til at komme med en pris, for det er umuligt at
vide på forhånd, hvor meget tid der skal bruges. Hvis det hele skal findes i
originale kilder som kirkebøger, folketællinger, skifter med videre, vil
det nok tage flere tusinde timer. Og hvor meget ønsker du egentlig? Hvor
mange generationer? Måske kan du finde din slægt i trykte bøger.

Prøv f. eks. at søge på www.bibliotek.dk eller på Frederiksberg Bibliotek
eller "Det Kongelige Bibliotek" eller på de utallige hjemmesider, der ligger
på nettet.

Med venlig hilsen
Bodil Madsen

"Bodil Thomasberg og Niels H Nielsen" <slaegt@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e63c24d$0$217$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-03-03 23:55

Bodil Thomasberg og Niels H Nielsen skrev:

>sådan er vi mange der er startet, men vi kom bare for sent igang med at
>lytte og skruve ned.

Ja.

www.aner.dk/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 04-03-03 00:13

"Poul Vehn" <vehn@oncable.dk> wrote in message news:10466928760.791792751874119@dtext.news.tele.dk...
> jeg syntes at det kunne værer interresant at kende mine forfædre har
> bare ikke tiden til at sætte mig ind i det. så hvis der er nogle der
> kan komme med en pris kunne det værer interresant.

I England man kan tænke på mindst £30 pris to hver navn
certificates for birth marriage death 1837 til 2001

I rigs- elle landsarkiv forskning koste 400 DK KR I TIMER
eller folkeregister det samme

sådan 100 000 krone kunne nemt forsvinder

mvh

Hugh W

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=certificates+for+birth+marriage+death

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&safe=off&q=site%3Auk+certificates+for+birth+marriage+death&btnG=Google+

http://www.gro-certificates.co.uk/

General Research can be made at £15.oo per hour.

Research UK, 101 London Road,

St Leonards on Sea, East Sussex

TN37 6AT

Telephone 01424 443062

http://www.census-uk.com/

ingen godkent af mig HW

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 04-03-03 02:24

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@net.dialog.dk> skrev i melding

> "Poul Vehn" <vehn@oncable.dk> wrote in message

> eller folkeregister det samme
>
> sådan 100 000 krone kunne nemt forsvinder

Det finnes nå vel ikke noen som tar så mye for å drive
slektsforskning. Jeg forsker for andre, og har foreløbig
ikke tatt noe. Jeg bor ikke sentralt, og tar bare på meg
oppdrag som går på det området jeg bor i. Ser da kirke-
bøker på mikrofilm, ser i bygdebøker, skiftebøker,slekts-
bøker som finnes på biblioteket her. Har jo kjøpt inn en
del bygdebøker og noen slektsbøker fra andre steder
i forbindelse med egen slekt, og dem pluss det har jeg
selv slår jeg i selvfølgelig.

Flere ganger har jeg opplevd å finne ut mer om min egen
slekt med å forske for andre, og hvis jeg skulle ha tatt meg
betalt så hadde jeg måttet trekke ifra for det iallefall.

Syns ikke det er helt riktig å ta betalt for å slå opp i bøker
som andre kanskje har nedlagt mye arbeid i, men det blir
jo noe annerledes når man slår opp i kirkebøker og annet
som er mikrofilmet.

Anne Lise Hovdal

Fra : Bodil Madsen

Dato : 04-03-03 11:19

Kære Anne Lise!

Vi er mange der gør som du og lokalt måske finder 6 - 10 aner til andre. Vi
tager ikke betaling og slet ikke os, der er tilknyttet et lokalhistorisk
arkiv. Men der er langt fra 10 til et stamtræ.
Jeg har hjulpet mange gennem de seneste 10 år, men jeg har også gentagne
gange oplevet ikke at få så meget som ordet tak for de timer jeg har brugt
på at hjælpe mig helt ukendte mennesker.
Desværre har jeg også oplevet det her i gruppen, hvor jeg har siddet hele
aftener og foretaget opslag i mine kirkebogskopier uden at høre en lyd fra
dem, jeg har hjulpet. De er noteret i min sorte bog blandt dem der ikke skal
have hjælp, selvom jeg godt kunne.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen
Vordingborg

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 04-03-03 13:19

"Bodil Madsen" <annabodil@nyraad.net> skrev i melding
> [...]
> gange oplevet ikke at få så meget som ordet tak for de timer jeg har brugt
> på at hjælpe mig helt ukendte mennesker.

Jeg har hittil vært heldig på den måten, og det er svært få
som ikke har takket. Forrige søndag kom en av naboene
innom her, med en gave fra sin tante som jeg hadde drevet
slektsforskning for. Jeg gjorde ganske mye for denne damen
angående slektsforskning, men kom etterhvert også inn på
egne aner. Førte noen av hennes aner til begynnelsen av 1700-
tallet, og dem jeg kom inn på egen slekt med gikk ned til 1480
på noe.

Har sendt en del i posten til folk, og det gjelder blant annet til
en kusine som ikke har PC og en tremenning som ikke får sin
PC til å fungere. Min kusine har sendt meg både gaver og pen-
ger, og min tremenning sender meg mye informasjon. Vi har en
slags fordeling der han forsker på de mer kjente slekter som vi
har kommet inn på, og jeg tar arbeidet med å se i kirkebøker,
skifter osv. Det er en som har utgitt skifter i bokform. Har også
sendt informasjon til noen andre pr. post, hvor jeg ikke fikk til
å gjøre det på annen måte. Det er svært få som ikke har takket.

> [...]
> dem, jeg har hjulpet. De er noteret i min sorte bog blandt dem der ikke

Jeg forstår godt at du blir frustrert hvis du ikke får takk en gang,
for å ha gjort mye arbeid. Hvis det er noe som bare skjer en gang,
så kan de jo ha glemt det. Jeg syns du kan gi dem en sjanse til
iallefall.

Anne Lise Hovdal

Fra : Alf Christophersen

Dato : 04-03-03 15:22

On Tue, 4 Mar 2003 02:24:21 +0100, "Anne Lise Hovdal"
<anlih@online.no> wrote:

>Det finnes nå vel ikke noen som tar så mye for å drive
>slektsforskning. Jeg forsker for andre, og har foreløbig
>ikke tatt noe. Jeg bor ikke sentralt, og tar bare på meg

Da har du ikke forsøkt å engasjere en profesjonell slektsforsker
400 kr timen vil jeg nesten tro er billig. Men en hobbyslektsforsker
tror jeg ikke kan sette i gang med å kreve slike salærer.

Fra : Bent Fleron

Dato : 04-03-03 18:10

Alf Christophersen wrote:

> Da har du ikke forsøkt å engasjere en profesjonell slektsforsker
> 400 kr timen vil jeg nesten tro er billig. Men en hobbyslektsforsker
> tror jeg ikke kan sette i gang med å kreve slike salærer.

Så er det godt der ikke er isbjørne i Norge )
(det er vist kun nogle få af os der forstår den vits)

Nå, men du har ret Alf.
Jeg kan nævne fire forskellige måder at slægtsforske på hvor prisen
rangerer fra det næsten gratis til de helt vilde priser.
1. I begyndelsen af 1970'erne undersøgte en Per Malmberg fra Københavns
universitet fem slægter der kom til landet næsten samtidig omkring 1780,
samme sprog, samme religion, samme erhverv etc med henblik på at finde
ud af hvornår slægterne var fuldt integreret i det danske samfund.
Resultatet blev optrykt i Frederiksborg Amtshistoriske årsskrift.
Det kostede med andre ord kun en opringning samt prisen for et tilsendt
hæfte, så havde man fem slægter fra ca. 1780 til ca. 1850. Men, men, det
var ikke Per Malmbergs hensigt at slægtsforske, men derimod at undersøge
integrationen hvilket tavlerne afgjort bar præg af.

2. Et par år efter Per Malmberg havde afsluttet sine studier overlod han
sit materiale til en navnebroder af mig og satte en professionel forsker
i gang med at fortsætte hvor Per Malmberg slap sine undersøgelser.
Forskeren tog sig betalt med 10.000 kr. og fortsatte simpelthen ukritisk
med Fleron-grenen af Per Malmbergs tavler op til vore tider (ca. 1978).
Altså pris 10.000 kr.

3. I januar 1982 begyndte jeg så at slægtsforske i forbindelse med min
yngste søns fødsel *lykkelig* uvidende om at en professionel forsker
allerede havde gjort forarbejdet. Et par år senere fandt jeg frem til
min navnebroder og besøgte ham i Nordsjælland. Her fik jeg udleveret alt
hans materiale kvit og frit. Jeg styrtede hjem og analyserede hans
tavle, og så skal jeg ellers love for jeg blev hed om ørerne. Hans
materiale burde ligne min møjsommeligt indsamlede tavle, men nej, der
var meget lidt genkendeligt, og da hans tavle var opbygget af en
professionel og jeg selv var en novice, var jeg lige ved at opgive det
hele indtil min kone sagde jeg burde checke endnu en gang og analysere
de to tavler som en samlet enhed (jeg havde endnu ingen anelse om
tavlerne i Frederiksborg Amtsblad). Jeg anskaffede så bladet og fandt
her årsagen. Per Malmberg havde kun til formål at undersøge
integrationen, så derfor var der en masse fejl i hans tavler, og da den
professionelle simpelthen havde fortsat hvor Per Malmberg slap, så havde
han bl.a fået min egen far, der de facto ved sin død var en arbejdsløs
arbejdsmand, til at være en grosserer og anbragt i en helt anden
slægtsgren.
Min egen pris, - aner det ikke, men den omfatter bl.a. nogle
udlandsrejser til Sverige, Frankrig og det sydlige Belgien, som i 1780
var en fransk provins, samt en enkelt to-dages tur til Rendsburg i
Tyskland.

4. Pt sidder jeg med en rigtig professionelt opbygget slægtstavle med et
fornemt træomslag omhandlende Gadegaardsslægten fra Skjern-området (jeg
fatter i øvrigt ikke hvorfor den er trykt på så billigt papir, når man
nu har ofret en del på omslaget, - prisen vel). Med jeg ved lidt om
hvordan den slags større slægtsforskningsfirmaer arbejder, jeg har ved
flere lejligheder mødt dem på arkiverne. Det kan være ældre pensionister
eller unge mennesker fra universiteterne der for en eller anden
'rimelig' betaling undersøger arkivforhold, kirkebøger, folketællinger,
skifter o.s.v. hvor det hele koordineres fra firmaet, der står for
opsætningen af slægtsbogen, det i sig selv er et ganske stort arbejde
når man skal samordne adskillige tusinde timers arbejde som nævnt
tidligere i tråden.
En bog af den slags vil formentlig koste et sted mellem 400.000 og en
halv million (det er kun et slag på tasken). Dem der vover sig ud i den
slags omkostninger har som regel allieret sig med hele slægten, hvor man
accepterer aftagelsen af en slægtsbog idet firmaet vil betinge sig
udgivelsen af et bestemt antal.

Det var ret meget om så lidt )
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 04-03-03 22:45

"Alf Christophersen" <alf.christophersen@basalmed.uio.no> skrev i melding

> Da har du ikke forsøkt å engasjere en profesjonell slektsforsker
> 400 kr timen vil jeg nesten tro er billig. Men en hobbyslektsforsker
> tror jeg ikke kan sette i gang med å kreve slike salærer.

Nei jeg har ikke prøvd å engasjere en profesjonell slektsforsker,
men har møtt folk som tar 200 kroner timen for det. Det kommer
jo også an på hva slags tilgang til kilder man har. Her jeg bor
har jeg kun tilgang på noen kirkebøker og pantebøker på mikro-
film på biblioteket, noen bygdebøker og skifter(av Svein Edvard-
sen), noen få slektsbøker på biblioteket. I tillegg har jeg jo en
del egne bygdebøker, skiftebøker og noen slektsbøker. Det
begrenser jo muligheten for den betalingen jeg eventuelt kunne
ta i forhold til hvis jeg skulle ha bodd i Trondheim, Oslo eller
København.

Anne Lise Hovdal

Fra : Alf Christophersen

Dato : 04-03-03 23:58

On Tue, 4 Mar 2003 22:45:03 +0100, "Anne Lise Hovdal"
<anlih@online.no> wrote:

>jo også an på hva slags tilgang til kilder man har. Her jeg bor
>har jeg kun tilgang på noen kirkebøker og pantebøker på mikro-
>film på biblioteket, noen bygdebøker og skifter(av Svein Edvard-

Alle mikrofilmer kan du få fatt i via biblioteket eller kjøpe dem

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 05-03-03 00:34

"Alf Christophersen" <alf.christophersen@basalmed.uio.no> skrev i melding
newsba6v48t3ojtavklta32na2mbee4mdq42@4ax.com...

> Alle mikrofilmer kan du få fatt i via biblioteket eller kjøpe dem

Det er jeg jo selvfølgelig klar over, og jeg bestiller ofte gjennom
biblioteket for egen slektsforskning. Siden jeg ikke har apparat
for å se det her hjemme, ser jeg dem på biblioteket. Jeg har ikke
strukket meg så langt som til å bestille angående slektsforskning
for andre.

Anne Lise Hovdal

Fra : Hugh Watkins

Dato : 05-03-03 00:04

"Anne Lise Hovdal" <anlih@online.no> wrote in message news:Eg99a.34341$Rc7.481597@news2.e.nsc.no...

> [...]
> begrenser jo muligheten for den betalingen jeg eventuelt kunne
> ta i forhold til hvis jeg skulle ha bodd i Trondheim, Oslo eller

Det engeslkse system fra 1837 er så meget mere enkelt
det offentlige tag det meste penge og udkiver tro kopi av ikke tilgængeligt arkiver

men DK har et fantastiske rigdom av KB og FT hvis man kun kunne find rigtig sogn

mvh

Hugh W

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 05-03-03 03:10

> "Anne Lise Hovdal" <anlih@online.no> wrote in message
..

> Det engeslkse system fra 1837 er så meget mere enkelt
> det offentlige tag det meste penge og udkiver tro kopi av ikke
tilgængeligt arkiver

Jeg forstår rett og slett ikke hva du prater om. Hva går det
engelske system fra 1837 ut på? Jeg vet ikke av noen som
utgir tro kopier av ikke tilgjengelige arkiver. Hvilke arkiver
er det du mener ikke er tilgjengelige? Hva har det du skriver
her i det heletatt å gjøre med det jeg skrev?

> men DK har et fantastiske rigdom av KB og FT hvis man kun kunne find
rigtig sogn

Det har vi i Norge også.

Anne Lise Hovdal

Fra : Hugh Watkins

Dato : 06-03-03 02:22

"Anne Lise Hovdal" <anlih@online.no> wrote

snip

> [...]
> er det du mener ikke er tilgjengelige? Hva har det du skriver
> her i det heletatt å gjøre med det jeg skrev?

In July 1837 Civil Registration was added to the existing church system of local parish registers.

The local registrar kept books of births, deaths and marriages
these are not availablke to the public inspection but you may purchase copies of relevant entries.

Every three months the local registrar had to make a return copy of all the entries to the register general

http://www.statistics.gov.uk/

http://www.statistics.gov.uk/registration/general_register.asp

who maintains a national quarterly index widely distributed on fiche to larger libraries over the whole world AKA St Caths or
Somerset House indexes
today at the Family Record Centre in London http://www.statistics.gov.uk/registration/family_records.asp

Or by post from Southport http://www.statistics.gov.uk/registration/certificates.asp
http://www.statistics.gov.uk/registration/CertE_W/other_certificate_obtain.asp

note opening hours

Monday to Friday - 8 a.m. to 8 p.m.
Saturday - 9 a.m. to 4 p.m.

Landsarkiv og Rigsarkiv gerne også

The equivalent in DK would be a nation wide INDEX of ALL the kontraminsterial books since July 1837 to date

records).
On Tue 4 Mar 2003 FreeBMD users did 85,668 searches.<<

a long way from complete http://213.129.65.181/progress.shtml

which would make life much simpler

this is a commercial site http://www.1837online.com/

2001. <<

these will be images of the fiche

this is a local register office partially indexed http://cheshirebmd.org.uk/

one of the many professionals http://www.certificates.fsnet.co.uk/certificates.htm

pre 1837 http://www.certificates.fsnet.co.uk/parishrecords.htm

more http://home.clara.net/dixons/Certificates/indexbd.htm

Hugh W

Fra : Kim Melchior

Dato : 04-03-03 21:05

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@net.dialog.dk> wrote in message news:<b40nj4$1qik30$1@ID-71976.news.dfncis.de>...

> [...]
>
> I rigs- elle landsarkiv forskning koste 400 DK KR I TIMER
> eller folkeregister det samme
>
> sådan 100 000 krone kunne nemt forsvinder

Jeg ved dårligt om jeg tør give mit besyv med.

Jeg gør professionel slægtsforskning i Salt Lake City i mormonernes
arkiver.`

Jeg har lagt forespørgsler ind her i gruppen samt i andre grupper
vedrørende min egen slaegt, og forsøger også at besvarer hvad jeg kan.

Prisen her ligger mellem 10 og 75 dollar i timen (jeg tager selv
mellem 200 og 250 kroner i timen). Der er mange som arbejder med det
og egentligt ikke kender de forskellige arkivalier eller sproget, idet
de tager ethvert job der kommer, så de arbejder måske med fransk
forskning om morgenen, tysk om eftermiddagen og engelsk den næste dag.

Mit forslag er et finde en der specialiserer sig inden for et vist
område, i dit tilfælde dansk eller skandinavisk slægtsforskning. Så
skulle du i det mindst forvente at de kan sproget.

Jeg har desværre set nogle såkaldte slægtsforskere der sad derhjemme
og opfandt det hele. En måde at undgå at komme i sådan en situation
er ved at bede om at få kopier fra de forskellige kilder. Jeg ved
ikke hvordan det vil forholde sig med hensyn til at få fotokopier af
for eksempel kirkebøgerne på de danske arkiver, men i Salt Lake City
bruger vi mikrofilm og kan lave lyskopier af de forskellige mikrofilm.

Jeg ser her i tråden at der er nogen der føler at det er forkert at
søge for eksempel i en bog, og tage betaling for det fordi det bygger
på andres arbejde.
Personligt har jeg ikke noget problem med det. En ting er at jeg
mener at alt skal checkes i de originale kilder, og det tager tid.
Hvis jeg kan tage en genvej ved at finde materiale i en trykt kilde,
så vil det ikke tage mig så lang tid at checke oplysningerne, som hvis
jeg sad og skulle grave dem ud af de originale kilder. Personligt
tager jeg betaling for den tid jeg arbejder med et project, og jeg har
valgt at tage en time betaling i stedet for så og så meget per navn,
og så gør det ingen forskel om jeg findet et eller hundrede navne,
eller om jeg kan finde oplysningerne i en bog eller skal lave original
slægtsforskning.

Men for at vende tilbage til det originale spørgsmal:

"Hvad koster det at få lavet et stamtræ?"

Jeg tror ikke at nogen kan give et fyldest gørende svar, for det
afhænger af hvilke materialer der er til rådighed, og og hvor mange
oplysninger der søges. Jeg ville være meget forsigtig med at hyre en
der der paa forhånd kan give en fast pris for jobbet, men du skal ikke
blive forbavset hvis detløb op over 100.000 kroner.

Hvis du får en til at forske for dig, saa skal du være sikker paa at
der ikke er misforståelser, og at du er i kontrol. En skriftlig
kontrakt vil ikke skade. Du kan for eksempel bede om en rapport efter
1000 eller 5000 kroner eller måske et andet beløb du føler er
passende. Hvis der bliver brugt mere tid end hvad du har autoriseret,
så er det ikke dit problem.

Jeg har personligt haft kunder fra hvem jeg har fået så meget som 1000
dollar om måneden, og andre der arbejdede med deres egen forskning, og
som har benyttet min hjælp når de var kørt fast, og så modtager jeg
måske 100 dollar til at forsøge at hjælpe dem over det umiddelbare
problem.

Jeg har arbejdet i tusindvis af timer paa min egen slægt over de
sidste 25 år, og ved at jeg ville ikke have haft råd til at have en
professionel til at gøre det, for jeg vil gætte på at det ville have
kostet mere end en million kroner.

Jeg håber at dette har besvaret spørgsmaalet.

mvh Kim Melchior
Accredited Genealogist

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 04-03-03 22:54

"Kim Melchior" <scangen@netutah.com> skrev i melding

> [...]
> som har benyttet min hjælp når de var kørt fast, og så modtager jeg
> måske 100 dollar til at forsøge at hjælpe dem over det umiddelbare

Jeg har ofte fått vite mer om min egen slekt enn jeg visste før
når jeg forsker for andre. Hvis du finner noe på din egen slekt
mens du prøver å finne noe for andre, trekker du da fra i time-
prisen?

Anne Lise Hovdal

Fra : Kim Melchior

Dato : 05-03-03 16:19

"Anne Lise Hovdal" <anlih@online.no> wrote in message news:<Eg99a.34342$Rc7.481597@news2.e.nsc.no>...
> "Kim Melchior" <scangen@netutah.com> skrev i melding

snip

> [...]
> når jeg forsker for andre. Hvis du finner noe på din egen slekt
> mens du prøver å finne noe for andre, trekker du da fra i time-

For at svare paa dit sporgsmaal om jeg traekker fra i timeprisen hvis
jeg finder noget i min egen slaegt.

Nej det gor jeg ikke. Men saa snart jeg er klar over at det er min
egen slaegt eller min kones slaegt jeg har fat i, saa stopper jeg og
begynder at arbejde paa en anden gren hvis det er muligt. Derefter
rapporterer jeg til den jeg arbejder for og lader dem vide at vi er
beslaegted, og at jeg paa et senere tidspunkt vil komme tilbage til
den slaegt og forske for egen regning. Hvis vedkommende onsker at jeg
skal fortsaette her og nu, saa beder jeg om betaling for den tid jeg
bruger. Hvis de vil vente til jeg har arbejdet paa det i min egen
tid, saa vil jeg sende dem de oplysninger jeg finder gratis.

Det er ogsaa sket at jeg har arbejdet for nogen og fundet at den linie
jeg arbejder paa korer ind i min slaegt paa en linie at jeg allerede
har fundet og hvor jeg er kommet laengere tilbage. Saa sender jeg dem
alle de oplysninger jeg har om slaegten, og det tager jeg ikke
betaling for. De vil dog ikke faa den samme slags udforlige rapport
som de normalt faar naar jeg jeg arbejder for dem. De faar bare
oplysningerne med mine notater.

mvh Kim Melchior

Fra : Hugh Watkins

Dato : 05-03-03 00:01

"Kim Melchior" <scangen@netutah.com> wrote

snip

> [...]
> kostet mere end en million kroner.
>
> Jeg håber at dette har besvaret spørgsmaalet.

Tak KIM

et fin svar

og Københavnsk Melchior er meget musikalsk ?

et efternavn med glade

mvh

Huggh W

Fra : Jean Seeberg

Dato : 04-03-03 18:28

Hej Poul.

Du kunne da forsøge dig med at ligge lidt kendte oplysninger her på nettet,
måske vil du være så heldig at andre forsker i samme slægt og af den vej
kunne få noget sat sammen, eller få et samarbejde igang.

Jeg søgte lige på FamilySearch : http://www.familysearch.org/

Og hvis det er VEHN slægten du f.eks vil søge, så kan jeg se der ikke er
mange af navnet her i Danmark, fandt kun en.

Sonnick CHRESTENSEN VEHN som bliver gift med An Malene Schmidt den 26.
maj 1811
i Stepping, Haderslev

Lidt flere af navnet (samme stavemåde) fra England, er slægten dansk
eller indvandret ?

På DDD Indvandrerdatabasen: http://ddd.dda.dk/immibas/immibas2.asp fandt
jeg også en enkelt.

Efternavn: Vehn Fornavn: Gunder Pedersen
Erhverv: Snedkersvend Fødelokalitet: Melhus
Føderegion: Sør-Trøndelag Fylke Fødeland: Norge
Fødselsår: 1851 I DK fra: 1879
Bopæl, lokalitet: København Amt, region: København og Frederiksberg
Lov af: 23 04 1897 Tillæg: A
Løbenr: 259

På google: http://www.google.com/
Kan du søge på - vehn genealogy -og der kommer 17 hits ang. Vehn
slægts arbejde.

og på søge ord:- vehn genealogi - var der 2 hits.

Men alt det hjælper dig jo ikke hvis du ikke har tiden til det, og du kendte
måske også i forvejen til det nævnte.

Hilsen Jean

> [...]
> bare ikke tiden til at sætte mig ind i det. så hvis der er nogle der
> kan komme med en pris kunne det værer interresant.

begin 666 invisible.gif
M1TE&.#EA`0`!`)'_`/___P```/___P```"'_"T%$3T)%.DE2,2XP`M[M`"'Y
6! $```(`+ `````!``$```("5 $`.P``
`
end

Fra : Hans Engmark

Dato : 04-03-03 19:00

On 03 Mar 2003 11:59:54 GMT, Poul Vehn <vehn@oncable.dk> wrote:

>jeg syntes at det kunne værer interresant at kende mine forfædre har
>bare ikke tiden til at sætte mig ind i det. så hvis der er nogle der
>kan komme med en pris kunne det værer interresant.

I stedet for at gætte på hvad det koster, så ville jeg spørge her en
af de seriøse

Nordisk Slægtsforskning ApS
Hovedgaden 22
8832 Skals

Telefon: (+45) 8669 4822
Mobil: (+45) 4026 3744
Fax: (+45) 8669 4855
Web-site:
E-mail: genealog.inst@mobilixnet.dk

Jeg tror ikke det koster noget at spørge

mvh
Hans Engmark