sognepræst Peder Pedersen Hoeck, Ulkebøl /~
Fra : Bodil Madsen

Dato : 23-02-03 21:31

Oplysninger og hans datter Anna Christina gift med Friedrich Ulrich Ebeling
haves.
mvh
Bodil Madsen

Fra : Judith Mortensen

Dato : 24-02-03 12:40

Hej Bodil
Jeg arbejder med Øster Højst sogn, mon disse Hoeck er i familie med dem jeg
har. Vores ane hedder Anne Kirstine Hoeck ( Callesen) født den 16.11.1771
gift i 1794 med Hans Petersen Thømi. Hendes mor er Marie Hoeck og far er
Hans Callesen.
med venlig hilsen
Judith Mortensen

Fra : Lisbeth Skovgaard

Dato : 24-02-03 20:02

Hej Bodil og Judith !
Hvad med disse navne - mon man på en eller anden måde har en mulighed
for at finde ud af, om noget af dette hænger sammen ??
Der er da noget, der ligner - men jeg må indrømme, at de notater, min
mormor har efterladt, er sparsomme.
Dog forekommer både navnet Hoeck og navnet Calli/Kallesen, - så derfor
.. . .
De oplysninger, jeg har, ser således ud:

http://www.mst.it/fam/af_202.htm#4

http://www.skovgaardfamilien.dk/pafg13.htm#116

Jørgen Pedersen Høegh was born in 1683. He died in 1751. He married
Eline Dorothea Guldberg

Barbara Nielsdatter Høegh was born in 1643. She died on 2 Oct 1694

Niels Kallesen Høg was born in 1601. He died on 6 Apr 1678. He married
Maren Hansdatter

Kalli Høck was born in 1601. He died in Øbening.

Callisen Hoech

Calli Hoech. Omtales i 1543 i en jordebog fra Rens som den største
jordbesidder og den største skatteyder.

Så ved jeg ikke, om nogen har et bud på et muligt slægtskab - eller
på, hvordan man finder ud af, om der skulle være en sammenhæng.

Venligst Lisbeth.

http://skovgaardfamilien.1go.dk/

Fra : Judith Mortensen

Dato : 24-02-03 21:10

En lige sammenfald kan jeg ikke se, men mon der kan være en søskende
sammenfald. Jeg har ikke forsket så længe så jeg har ikke været ude i de
ekstreme muligheder for at finde informationer og iøvrigt er det nok på
tysk, det er jeg ikke så god til. De oplysninger jeg har er fra en bog om
Højst sogn.
med venlig hilsen
Judith

Fra : Bodil Madsen

Dato : 24-02-03 22:20

Hej Lisbeth og Judith!

Jeg kender ikke ret meget til slægten bagud. Jeg lagde efterlysningen ind
fordi der for nogen tid siden var en der søgte oplysninger om præsten Peder
Pedersen Hoeck, men jeg husker ikke hvem, og da jeg sletter indlæggene efter
14 dage, kunne jeg ikke se, hvem det var, og har ikke villet hente
meddelelserne igen.

Årsagen til mit indlæg var at jeg i årskriftet for "Historisk Forening for
Graasten by og egn" årg. 1989 fandt en artikel om de nævnte med fotografier
af malerier af Anna Christina Hoeck og Friedrich Ebeling. Så min tanke var
at den der sendte mig en frankeret svarkuvert, måtte få dette årskrift, da
jeg ikke ønsker at beholde det.

Med venlig hilsen
Bodil Madsen