Kloster sogn
Fra : Finn Bornhuus

Dato : 20-02-03 20:51

Hej NG.

Kan nogen fortælle mig om Kloster sogn Horsens Kommune?
Jeg kan ikke finde den på DISdanmark's side.

Jeg har en død i De Gamles By, her står: født i Klostersogn, Horsens
Kommune, født i 1908, men hvor er sognet hjemmehørende, i den danske
folkekirke eller er det et anerkendt trossamfund?

Venligst

Finn Bornhuus

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 20-02-03 21:15

Horsens Kloster sogn starter først omkring 1906, derfor er det nok ikke med
alle steder. Folketællingerne hedder jo Horsens Købstad. Jeg har forsøgt at
tage nogle billeder af kirken, der kan komme på kirkesiderne, men lyset på
denne årstid er ikke for godt.
Hanne Bjørn
Finn Bornhuus <f.bornhuus@privat.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e5530d2$0$11011$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Tom Brøndsted

Dato : 21-02-03 00:31

Hanne Bjørn wrote:

> [...]
>tage nogle billeder af kirken, der kan komme på kirkesiderne, men lyset på

Men der rigtig udemærkede fotos på
http://www.horsensklostersogn.dk
Kloster Kirken er idag omgivet af et stort antal gravmæler flyttet fra
.... ja, hvorfra egentlig? Et af dem (over min 3Xtip oldefar) kan ses på

http://www.brondsted.dk/brondsted/

mvh tb

Fra : Finn Bornhuus

Dato : 22-02-03 12:56

"Tom Brøndsted" <tom@brondsted.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kloster Kirken er idag omgivet af et stort antal gravmæler flyttet fra
> ... ja, hvorfra egentlig? Et af dem (over min 3Xtip oldefar) kan ses på

Tak for dit svar og henvisning.

Den side du henviser til har både historie og billeder om kirken, det
passede med at det havde været klosterkirke, men der står ikke hvorfor den
ikke havde ejet sogn.

V H

Finn Bornhuus

Fra : Bent Mortensen

Dato : 20-02-03 21:16

Hej Finn

i Horsens Købstad er der fra 1905 er der Kirkebøger i Kloster sogn

venlig hilsen
Bent Mortensen

Fra : Finn Bornhuus

Dato : 21-02-03 05:59

"Bent Mortensen" <ben@mortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Finn
>
> i Horsens Købstad er der fra 1905 er der Kirkebøger i Kloster sogn

> [...]

Tak for hjælpen, så forstår jeg bedre jeg ikke kunne finde den, navnet
hentydede til at der havde været et kloster, katolsk, og kun kirken var
tilbage.

VH

Finn