Efternavnet Switzer!
Fra : PERNILLE CHRISTOFFER~

Dato : 19-02-03 21:05

Hejsa!
Er der nogen i gruppen her, som har forsket i, er stødt på eller bare ved
noget om efternavnet Switzer, I lige linie bagud har jeg selv fundet frem
til 1769. Her slutter mit spor med en Zeuthen Euler Switzer født 19-09-1769
i Svendborg. Jeg har ikke kunnet få opklaret hvad hans forældre hed eller
hvor de eventuelt stammer fra. De Switzere jeg kender til er startet i
Svendborg og flyttet til København ca. 1825. Alt med det efternavn har
interesse.

På forhånd tak
Pernille

Fra : cfscheel

Dato : 19-02-03 23:15

PERNILLE CHRISTOFFERSEN wrote:
> [...]
> hvor de eventuelt stammer fra. De Switzere jeg kender til er startet i
> Svendborg og flyttet til København ca. 1825. Alt med det efternavn har

Hej Pernille!

Jeg har disse personer, der er efterslægt til mine aner:

#jBd'Ba: Elise Adolphine Petrine Svitzer f.31.okt.1840,
f.16.des.1840 †24.jul.1843 (3 år gl.)
#jBd'Aa: Else Betty Jacobine Svitzer f.5.nov.1832†
#jBd'C: Erich Christian Svitzer f.19.jun.1802†b.5.apr.1805
(3 år gl.)
#jBd'A: Hans Peter Svitzer f.22.mai.1798/(-06-22)†29.apr.1871
#jBc'a: (g.23.mai.1827) Hans Peter Svitzer f.22.mai.1798
()†29.apr.1871
#jBd'B: Jacob Bjørn Svitzer f.18.jul.1800†
#jBd'Ab: Jacobine Helene Svitzer f.15.okt.1834†
#jBd'd: Marie Elise Svitzer f.14.mar.1804†b.14.mai.1805 (1
år gl.)
#jBd'f: Marie Elise Svitzer f.5.des.1806†b.24.feb.1809 (2
år gl.)
#jBd'g: Susanne Jacobine Christiane Svitzer
f.3.feb.1813†3.jul.1843
#jBd'e: Ulrikke Helene Svitzer f.30.mar.1805†
#jBd: (g.11.aug.1797/(-05-19) ) Zeuthen Euler Svitzer
f.19.sep.1769/(-06-19)†8.sep.1838
#jBd'AC: Zeuthen Euler Frederik Pløyen Svitzer f.18.mar.1838†

Sig til hvis du vil vide mere!

Venlig hilsen
Christian

----
Christian F. Scheel
PB 108 N-0701 Oslo, Norway
- Homepage: http://cfscheel.home.online.no

Fra : Michael Hedeman

Dato : 20-02-03 00:16

"PERNILLE CHRISTOFFERSEN" <pernille.christof@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:0wR4a.1018$t6.686@news.get2net.dk...
> [...]
> hvor de eventuelt stammer fra. De Switzere jeg kender til er startet i
> Svendborg og flyttet til København ca. 1825. Alt med det efternavn har

Der er også Birkedommeren ved Frisenborg og Faurskov birk Frederik Switser
død ca. 1741

Venlig hilsen
Michael Hedeman
Nordisk Slægtsdatabase: http://www.alternativ-forum.dk/genealogi

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 20-02-03 06:52

> [...]
> Hejsa!
> Er der nogen i gruppen her, som har forsket i, er stødt på eller bare ved
********
St. Ane gaden 71 og 72, F1-92, Ludwig Christian Switzer, M, Logerende, 50,
Ugift, Qvarteermester, Regiments Qvarteermester ved
Jæger Corpset
---
Steengade 31, F1-39, Johanne Marie Switzer, K, Hendes datterdatter, 4, Ugift
---
Flemming

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 20-02-03 19:32

Skulle måske lige have tilføjet at det drejer sig om Helsingør: Ft1801- - -
(Svendsen din to'sk)

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 20-02-03 11:26

> [...]
> Hejsa!
> Er der nogen i gruppen her, som har forsket i, er stødt på eller bare ved

Hej Pernille,
Der er en hel del Switzer'e på http://www.familysearch.org

Deriblandt også nogle født i Øster Hæsinge på Fyn.

Tag en tit på dem, det kunne være der var noget spændende ?

mvh
Martin