Koed kro sønderhald herred Randers amt
Fra : søren birkbak

Dato : 19-02-03 20:36

I 1834 har jeg et familiemedlem som får privilegium på Koed kro,men jeg har
ikke kunnet opspore en kro der
nogen der ved noget om dette emne så skriv til mig
på:
sorenbirk@post.tdcadsl.dk

Venlig hilsen
Søren Birkbak
Bygaden 10 Kjellerup

Fra : Joan Jensen

Dato : 19-02-03 20:49

Koed kirke ligger i Kolind. Der er ikke et lokalhistorisk museum, der dækker
det område??

MVH

Joan Jensen

Fra : Erik P. Vinther

Dato : 19-02-03 21:09

Det er nu ikke helt rigtigt.

Koed Kirke ligger nu i Koed by, kun få kilometer fra Kolind by der har sin
egen kirke. Koed kirke tilhører nu Marie Magdalene - Koed Sogn. Jeg er
opvokset i Ryomgård kun 3-4 km fra Koed. Jeg har adrig hørt om en kro i
Koed, men tidligere var der jo ofte en kro i nærheden af en kirke, så det er
sandsynligt der har været en.

Områdets lokalarkiv er:
Midtdjurs Lokalarkiv

Torvet 5