Et lille problem i BK 6.1.10
Fra : John Rasmussen

Dato : 19-02-03 12:28

Hej
Jeg har et lille problem i slægtsprogrammet BK version 6.1.10 men det er
formentlig også i tidligere versioner.
Problemet er i menupunktet "REDIGER" under fanebladet "Begivenheder". Her
vil jeg gerne have at begivenhederne kommer i den rigtige rækkefølge. Født,
Dåb, konfirmation, Gift, Død, Begravet.
Det går bare galr med begivenheden "Gift" den vil hele tiden placeres sidst
altså efter Død. Det syntes jeg ser fortert ud, men det er ikke muligt for
mig at flytte den op foran Død. Den rykker automatisk ned til sidst så snart
jeg går ud af "Rediger" menuen.
Er der nogen der en løsning på det problem, så vil jeg blive glad for at
høre det.

Hilsen
John Rasmussen

Fra : AAFE

Dato : 19-02-03 14:28

"John Rasmussen" <john.rasmussen@privat.dk> skrev:

> Jeg har et lille problem i slægtsprogrammet BK version 6.1.10 men det er
> formentlig også i tidligere versioner.

Det vil også gøre sig gældende i senere versioner, idet
det - uanset det kan virke irriterende - er tilstræbt.

Begrundelsen er, at begivenheder som født, døbt, kon-
firmeret, død og begravet er "personlige begivenheder",
mens gift og skilt betragtes som "familie begivenheder".

mvh
Arne

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 19-02-03 16:37

Wed, 19 Feb 2003 12:28:08 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"John Rasmussen" <john.rasmussen@privat.dk> wrote:

> [...]
>vil jeg gerne have at begivenhederne kommer i den rigtige rækkefølge. Født,

de nenvte hendelsene med untak av gift er individuelle hendelser.
Individuelle hendelser er sortert først og felles hendelser er sotert
deretter

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 19-02-03 17:59

"Otto Jorgensen" <otjoerge@online.no> skrev i melding

Født,

> de nenvte hendelsene med untak av gift er individuelle hendelser.
> Individuelle hendelser er sortert først og felles hendelser er sotert
> deretter

Ja, men hvorfor er det slik? Jeg har også irritert meg over
dette. Er det ikke mulig å få dette forandret for oss som
ønsker det?

Anne Lise Hovdal

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 19-02-03 18:57

Wed, 19 Feb 2003 17:58:34 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Anne Lise Hovdal" <anlih@online.no> wrote:

> [...]
>
>Ja, men hvorfor er det slik? Jeg har også irritert meg over
>dette. Er det ikke mulig å få dette forandret for oss som

Det er slik fordi produsenten har lagt det slik, men forholdet er tatt
opp med produsenten.

Kan foresten ikke se at det er så mange som har sett på dette som noe
problem.

Spørsmålet vil jo da bli hvordan vil man at dette skal plasseres i de
ulike rapporter.

Sikkert like mange oppfatninger der ? :?=)

Fra : Anders Harkjær

Dato : 19-02-03 21:43

Otto Jorgensen wrote:

> Kan foresten ikke se at det er så mange som har sett på dette som noe
> problem.

Men det kan jo være fordi vi har givet op efter at have fået det
tidligere svar fra Chris.

> Spørsmålet vil jo da bli hvordan vil man at dette skal plasseres i de
> ulike rapporter.

Man kunne jo lade brugeren bestemme rækkefølgen.

Venlig hilsen

Claus Harkjær

Fra : Otto Jorgensen

Dato : 19-02-03 21:50

Wed, 19 Feb 2003 21:43:27 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
Anders Harkjær <anders@harkjaer.dk> wrote:

>Men det kan jo være fordi vi har givet op efter at have fået det
>tidligere svar fra Chris.

>Man kunne jo lade brugeren bestemme rækkefølgen.

Som nevnt tidligere.
Situasjonen er slik den er for øyeblikket, men det er jo ikke noe som
hindrer at den kan bli endret en gang i fremtiden.
Tema er tatt opp med produsenten, men det er mange ønsker som fremmes og
det tar tid å realisere alle ønskene fra brukere rundt om i hele verden
:=))

Fra : Anne Lise Hovdal

Dato : 20-02-03 01:36

> Det er slik fordi produsenten har lagt det slik, men forholdet er tatt
> opp med produsenten.

Så fint at du har tatt det opp med produsenten.

Anne Lise Hovdal

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 19-02-03 22:00

Jeg er helt enig i dine betragtninger - men problemet er foreslået John
Steed som en ændring. At det handler om en sortering i henholdsvis personlig
og familie begivenheder er et.
Den ubetinget fordel, som også er blevet benyttet overfor John Steed, er at
begivenheder skal sorteres efter den indtastede dato, derved kan bruger
hurtigt se om der er fornuft eller datoerne ser rigtige ud.
Efterfølgende vil de enkelte begivenheder skulle udskrives i en eller anden
form for tekst og så har selve den form for sortering der er i
indtastningsskemaet ingen betydning.

Men det kort og lange er, at ønsket er sendt til John Steed, hvornår en
ændring så kommer kan jeg ikke svare på.

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk

BK - software - opdatering - manual - www.brotherskeeper.dk

Fra : Erik Noer

Dato : 20-02-03 11:28

Ja, men ikke bare sortering efter dato. Det hender man også har en linje med
en stedsbetegnelse uten årstall. Programmet burde enten la brukeren kunne
sette opp rekkefølgen (i oppsettet) slik man selv ønsker det, eller slik at
det automatisk kommer i rekkefølge: født - døpt - konfirmert - bosatt m.m. -
død - begravet - skifte.