Spørgsmål ang. Kip Browser
Fra : Michael Schneiders

Dato : 18-02-03 22:56

Hej NG

Jeg har lige hentet og installeret den nye kip browser.
Når jeg vælge filter og skriver f.eks. Niels i kildenavn så får jeg 0 i
resultat, selv om jeg kan se der er mange der hedder Niels i det sogn.
Er det mig der gør noget forkert eller er der en bug i programmet.

Hilsen
Michael Schneiders

Fra : Bent Mortensen

Dato : 18-02-03 23:24

Hej Michal
jeg forstår ikke helt hvad du mener, vises der ingen ting i højre side,
1. har du kørt med KipBrowser før
2. køre du den fra CD
3. hvis du køre den fra HD har du så husket Kipdata.txt i samme mappe som
folketællinger.
4. er der en linie for oven der er rød hvor der står at det er den forketer,
txt fil
5. prøv at læse i hjælpen, der er en forklaring på hvordan det virker
6. eller må du prøve at beskrive hvad du gør, sogn også videre,
så vil jeg prøve at hjælpe dig

venlig hilsen
Bent Mortensen

Fra : OleN

Dato : 19-02-03 10:14

"Michael Schneiders" <mscfjern@adslhome.dk> wrote in news:3e52ac09$0$13244
> [...]

> Når jeg vælge filter og skriver f.eks. Niels i kildenavn så får jeg 0 i
> resultat, selv om jeg kan se der er mange der hedder Niels i det sogn.

Hej Michael,

Hvis min hukkommelse ikke svigter, så når man skriver Niels i Kildenavn, så
finder den alle der hedder Niels og kun Niels, har du prøvet at søge på
*Niels*, hvis det hjælper så kan jeg også lige sige at den vil også give
dig personer der hedder Nielsen og Nielsdatter etc, ønsker du kun dem der
hedder Niels, så indsæt en blank efter navnet, altså indsæt *Niels * i
filteret.

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

Fra : Bent Mortensen

Dato : 19-02-03 11:22

Hej Ole
den nye version skal der ikke bruges *
den finder alle navne, hvis du skriver Niels Jensen finder den og så alle
med mellem navne uden at du skal indtaste det
1. jeg tror at han ikke har åbnet til den mappe hvor Folketællinger ligger,
for så kommer der ingen ting frem i højre side

venlig hilsen
Bent Mortensen

Fra : OleN

Dato : 19-02-03 15:53

Hej Bent,

Der kan man se hvad der sker når man ikke henter den nyeste inden man
starter fingrene :). Og jeppers er i gang med at hente den nyeste, for det
lyder godt nok smart og brugbart.

vh/
Ole Nielsen

Fra : Michael Schneiders

Dato : 19-02-03 16:20

Hej

Nu virker det, det var to versioner af programmet på computeren.
Jeg gik udfra at den nye version overskrev den gamle.

Hilsen
Michael

Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 19-02-03 16:10

On Wed, 19 Feb 2003 11:21:57 +0100, Bent Mortensen wrote:

> [...]
> skal indtaste det 1. jeg tror at han ikke har åbnet til den mappe hvor
> Folketællinger ligger, for så kommer der ingen ting frem i højre side

Hvis nu programmet lænker til et bibliotek med understøttelse
af (POSIX) regulære udtryk, så får brugeren rigtig god kontrol
over søgningen.

-Lars Lundin.
PS. Man kan læse på dansk om regulære udtryk på
http://www.linuxboxen.dk/redhat/all/alle/regexp.html
--
GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med
interesse i Danmark: http://www.lklundin.dk/gedcomp/