Win-Family og Web sider
Fra : K. Thidemann

Dato : 17-02-03 11:04

Jeg har lige opdateret min hjemmeside, men er ikke helt tilfreds.
Jeg benytter skriften Verdana, der efter min mening er læsevenlig.
Desværre har jeg ingen indflydelse på skriftstørrelsen, eller har jeg
?

Hvor ændrer jeg på skriftstørrelse - når jeg laver mine hjemmesider ??

Med venlig hilsen
Ketty Thidemann
http://home1.stofanet.dk/thidemann/

k.thidemann@mail1.stofanet.dk

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 17-02-03 14:49

"K. Thidemann" <k.thidemannFJERNDETTE@mail1.stofanet.dk>
skrev i en meddelelse news:7cc15vc8ojogisp68dri449fidc3025fpt@4ax.com...

> [...]
> ?
> Hvor ændrer jeg på skriftstørrelse - når jeg laver mine hjemmesider ??

Du skal ikke ændre noget.

Brugeren kan selv ændre skriftstørrelsen så den passer til vedkommende.

I browseren åbens "Vis" , " Tekststørrelse"

Flemming Aasklint
aasklint@nyka.dk

Fra : K. Thidemann

Dato : 17-02-03 20:06

On Mon, 17 Feb 2003 14:49:05 +0100, "Flemming Aasklint"
<aasklint@nyka.dk> wrote:

> Du skal ikke ændre noget.
>
> Brugeren kan selv ændre skriftstørrelsen så den passer til vedkommende.
>
> I browseren åbens "Vis" , " Tekststørrelse"

Er du sikker ???

Min står altid til størelse Mellem.

Når jeg ser på Lars Jørgen Helso's side er fonten meget mindre i hans
Win-Family .
Måske bruger han stylesheets.

Mvh
Ketty Thidemann

Fra : Krabsen

Dato : 17-02-03 20:17

Ny er LJH jo 'lidt øvet' udi hjemmesider, så han har muligvis lavet en
'global søg erstat' i alle siderne og dermed udskiftet den font, som Winfam
laver.
Det er relativt hurtigt gjort, når man ved hvordan

mvh

Krabsen

"K. Thidemann" <k.thidemannFJERNDETTE@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:t0c25vghigak88f008ndgspqgrbca2ilnc@4ax.com...

Fra : Arne Feldborg

Dato : 18-02-03 01:09

"Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev Mon, 17 Feb 2003 20:17:11 +0100

>Ny er LJH jo 'lidt øvet' udi hjemmesider, så han har muligvis lavet en
>'global søg erstat' i alle siderne og dermed udskiftet den font, som Winfam
>laver.

Nu ved jeg ikke hvad Helbo gør. Men hvis han er 'lidt øvet' udi
hjemmesider, så vil han næppe bruge en metode der får filen til at
svulme op til det dobbelte (det er jo tables og der skal font defineres
i hver evig eneste celle).

Alt hvad der behøves er:

Search: "</HEAD>"

Replace: "<STYLE> TD {font-size : x-small;}</STYLE></HEAD>"

Rent syntaktisk burde der vel være et 'CR' mellem </STYLE> og </HEAD>,
men det virker nu altså alligevel.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Krabsen

Dato : 18-02-03 09:27

Delvis enig:

Det er naturligvis rigtigt, at <STYLE> er pladsbesparende. Men nu er det
altså sådan, at (i alt fald min) Winfam allerede _har_ indsat <FONT SIZE=x>
i alle celler. Så udskiftning af <FONT SIZE=1> til f.eks. <FONT SIZE=-1>
fordobler nu ikke filen

Dem kan man naturligvis fjerne og erstatte med et styel sheet, men så bliver
redigeringen lidt mere langhåret for nogle..

mvh

Krabsen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 18-02-03 09:55

On Mon, 17 Feb 2003 20:06:13 +0100, K. Thidemann
<k.thidemannFJERNDETTE@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Er du sikker ???
>
>Min står altid til størelse Mellem.
>
>Når jeg ser på Lars Jørgen Helso's side er fonten meget mindre i hans
>Win-Family .
>Måske bruger han stylesheets.

Nix!

Mine sider kommer direkte fra WinFamily uden nogen form for ændringer.

Men prøv at gå ind på en af siderne. Hold Control-tasten trykket ned
og drej på hjulet på oversiden af musen. Alternativt brug menuen
Vis/Tekststørrelse i Internet Explorer.

Hvis der alligevel er forskel på størrelsen fra den ene hjemmeside til
den anden, så skyldes det sikkert, at der er brugt forskellige
skriftarter. Det kan nemlig indstilles i WinFamily under Byg
web-sider/tekst. Jeg har brugt en, der hedder Arial Narrow, og den har
sikkert en anden størrelse end Verdana.

Bortset fra det, så siges det jo, at den nye version 7 skulle få meget
bedre muligheder på dette område.
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk
www.helbo.org

Fra : K. Thidemann

Dato : 18-02-03 15:36

On Tue, 18 Feb 2003 09:55:04 +0100, Lars J. Helbo <lars@salldata.dk>
wrote:

> [...]
>sikkert en anden størrelse end Verdana.
>
>Bortset fra det, så siges det jo, at den nye version 7 skulle få meget

Tak for hjælpen Lars Jørgen.

Jeg vil glæde mig til version 7 ....i ...... 2004

Mvh
Ketty Thidemann

Fra : Göran Wennerström

Dato : 18-02-03 20:49

> Jeg vil glæde mig til version 7 ....i ...... 2004
>
> Mvh
> Ketty Thidemann

)))))))))

bh. Göran.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 17-02-03 21:02

"K. Thidemann" <k.thidemannFJERNDETTE@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:7cc15vc8ojogisp68dri449fidc3025fpt@4ax.com...

> [...]
> ?
>
> Hvor ændrer jeg på skriftstørrelse - når jeg laver mine hjemmesider ??

looks fine on screen 1280 x 1024

Hugh W

Fra : K. Thidemann

Dato : 17-02-03 21:59

On Mon, 17 Feb 2003 20:01:58 -0000, "Hugh Watkins"
<hugh_watkins@net.dialog.dk> wrote:

>looks fine on screen 1280 x 1024

OK

Fra : Bent Fleron

Dato : 17-02-03 21:58

Hugh Watkins wrote:
> "K. Thidemann" <k.thidemannFJERNDETTE@mail1.stofanet.dk> wrote in
> message news:7cc15vc8ojogisp68dri449fidc3025fpt@4ax.com...

> looks fine on screen 1280 x 1024

Det kan jeg ligeledes bekræfte, dog vil jeg mene du skal ændre den blå
farve på de tre øverste links, de fremtræder ikke tydeligt på den blå
baggrund.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : K. Thidemann

Dato : 17-02-03 23:36

On Mon, 17 Feb 2003 21:58:29 +0100, "Bent Fleron" <bent@fleron.dk>
wrote:

>Det kan jeg ligeledes bekræfte, dog vil jeg mene du skal ændre den blå
>farve på de tre øverste links, de fremtræder ikke tydeligt på den blå
>baggrund.

Ok
For 2 dage siden var der en slægtsforsker der mente jeg brugte en
noget hidsig blå farve, derfor blev den dæmpet lidt.

Mvh
Ketty Thidemann
k.thidemann@mail1.stofanet.dk