Cancer - alternativ -HJÆLP
Fra : Vibeke Hegelund

Dato : 18-03-01 17:03

En af mine bekendte har netop fået konstateret cancer i bugspytkirtlen.
Operation i Danmark er udelukket.

Har du kendskab til alternativ behandling i Danmark ?
Har du kendskab til sygehuse/klinikker i Tyskland eller Sverige ?

Med venlig hilsen
Vibeke

Fra : Frank Ronnie Hansen

Dato : 18-03-01 21:59

Vibeke Hegelund skrev

> [...]

>Har du kendskab til alternativ behandling i Danmark ?
>Har du kendskab til sygehuse/klinikker i Tyskland eller Sverige ?

Hej Vibeke

Jeg havde en kollega som fik stillet præcist den samme diagnose.
Lægerne havde opgivet ham, og i desperation søgte han hjælp i
Tyskland. Lægerne i Tyskland fortalte ham at de havde lokaliseret
(metastasen??), og at de nok kunne helbrede ham, men det ville
selvfølgelig koste en del penge. Min kollega optog et lån og blev
efterfølgende behandlet på det tyske hospital. Men desværre døde
han tre måneder senere, og hans kone sidder nu tilbage med en
stor regning for det lån som de optog.

Jeg er ked af at det er en negativ erfaring om alternativ behandling
jeg kan fortælle dig om, men jeg sidder efterfølgende tilbage med
en opfattelse af, at de såkaldte alternative behandlinger er det
samme som grov udnyttelse af desperate mennesker.

Cancer er en af de største dræbere i det vestlige samfund, og der
forskes intenst i sygdommen. Det undrer mig derfor umådeligt, at
der skulle findes et sted i Stockholm eller i Hammelburg (hvor en
behandling koster penge!) som har mirakelkuren.

Det er iøvrigt mærkeligt lægen på Karolinska i Stockholm ikke er
i stand til at helbrede cancer når han er på arbejde for det
offentlige sundhedssystem. Når han efter arbejdstid lejer de
samme faciliteter og tager penge for behandlingen, så kan han
pludselig udrette mirakler. Mirakler som han på trods af utallige
forespørgsler ikke er i stand til at dokumentere.

Venlig hilsen
Frank

Fra : /arcana

Dato : 18-03-01 22:57

"Frank Ronnie Hansen" <fever@hansen.mail.dk> wrote in message

> [...]

Hvad med strålebehandling? Er det også udelukket? Min søster har lige fået
strålebehandling her i DK.

> [...]
> Tyskland. Lægerne i Tyskland fortalte ham at de havde lokaliseret
> (metastasen??), og at de nok kunne helbrede ham, men det ville

Den type cancer min søster har, er en såkaldt invasiv svulst, som ikke
danner metastaser, men kun spreder sig til de celler, som ligger umiddelbart
ved siden af svulsten (som iøvrigt kan være meget lille).

> [...]
> en opfattelse af, at de såkaldte alternative behandlinger er det
> samme som grov udnyttelse af desperate mennesker.

Det kan jeg kun være enig i. Man må ikke love noget i sådan en situation.
Når så det er sagt, har min søster stor glæde af mange kosttilskud (herunder
indsprøjtninger med fedtopløselige vitaminer, da hun næsten ikke kan fordøje
fedt) og antioxydanter.

At enkelte lukrerer på syge mennesker, er jo ikke det samme som at man ikke
kan lindre symptomerne med såkaldt "alternativ" medicin som kosttilskud og
lægeplanter.

/arcana

Fra : /arcana

Dato : 18-03-01 22:58

"Vibeke Hegelund" <dan-line@post10.tele.dk> wrote in message

> En af mine bekendte har netop fået konstateret cancer i bugspytkirtlen.
> Operation i Danmark er udelukket.

Du er velkommen til at skrive privat, hvis du vil. Bare fjern x'erne fra
denne adresse: xarcana@xdanbbs.dk

/arcana

Fra : Pizzaman

Dato : 17-04-01 19:48

Check bogen Kræftmirakler.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-04-01 19:57

> [...]
>
> Har du kendskab til alternativ behandling i Danmark ?
> Har du kendskab til sygehuse/klinikker i Tyskland eller Sverige ?

Prøv at se på www.humlegaarden.dk - jeg kender dem ikke af andet end
navn, men måske er det noget...

Venligst

Henriette Døssing
www.doessing.dk
henriette@doessing.dk

Fra : Karst B. Smit

Dato : 18-04-01 22:14

Kontakt endelig Birgitte Louv. tlf. 32 500 147
og se hendes homepage > Birgitte.Louv.homepage.dk<

Min hustru Lea er med succes behandlet i Hammelburg, dog ikke for samme
type som din bekendte.

Der findes 2 sider om Hammelburg.

En som er oprettet af Danske patienter og pårørende som du kan finde på:

www.hammelburg.dk

og klinikens egen homepage på www.klinik-hammelburg.de (for Deutschland)

Du kan vælge Dansk oversættelse.

--
Mvh. Karst B.

Fra : /arcana

Dato : 25-05-01 22:40

"Fischer & Døssing" <peter@fischer.ms> wrote in message

> Prøv at se på www.humlegaarden.dk - jeg kender dem ikke af andet end
> navn, men måske er det noget...

Min søster (som har samme svulsttype) har netop gennemgået en behandling på
Humlegården. Ingen mirakler.

/arcana