Hjælp til tydning nr. 3
Fra : Heino Rost-Nielsen

Dato : 30-01-03 22:45

Hej igen igen

Jeg har placeret en indscannet tekst på dk.binaer.historie med samme emne.

Jeg vil meget gerne have hjælp til tydningen af denne kirkebogsindførsel.
Den er fra Egebjerg Sogn, Ods Herred i året 1725.

Det er en Willum Arvesen der begravedes i en alder af 88 år, men hvad står
der ordret?

På forhånd tak

Heino Rost-Nielsen
rost.nielsen@get2net.dk

Fra : Ivan jensen

Dato : 30-01-03 22:43

"Heino Rost-Nielsen" <rost.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den er fra Egebjerg Sogn, Ods Herred i året 1725.
>
> Det er en Willum Arvesen der begravedes i en alder af 88 år, men hvad står

Di?? Fest Annunciat: Mar: blef begravet Villum Arvesen forrige Boelsmand? i
Bistrup? var 88 Aar gammel.
blef givet til Kirchen 24 ?? til Skolen? og de fattige?

mvh
Ivan Jensen

Fra : Jørgen Hyldedahl Ras~

Dato : 02-02-03 00:27

> [...]
> Den er fra Egebjerg Sogn, Ods Herred i året 1725.
>
> Det er en Willum Arvesen der begravedes i en alder af 88 år, men hvad står
Ja, ham har flere som ane også jeg som tip-6.
Die Fest Annunciat: Mar (25-3-1725): blef begravet Willum Arvesen forrige
Boemand i
Gelstrup var 88 Aar gammel
blef givet til Kirchen 24 mark til Skolen og de fattige 1 skilling

Jørgen Hyldedahl Rasmussen

Fra : Heino Rost-Nielsen

Dato : 01-02-03 21:58

Jeg takker mange gange for hjælpen