Tydning af kirkebøger
Fra : Erik Moldt

Dato : 26-01-03 20:21

I forbindelse med min slægtsforskning får jeg taget kopi af relevante
kirkebogssider fra danske sogne, primært sogne fra sønderjylland og
vestjylland, perioden ca. 1700-1850.

Jeg prøver at tyde hvad præsten har skrevet, men ikke altid med lige stort
held, bl.a. afhængig af præstens skrift eller vanskeligheden med at læse det
gotiske.skrift.
Det er typisk navne, forkortelser men også ord fra daværende sprogbrug jeg
har vanskeligt ved at tolke.

Er det i dette forum jeg kan få hjælp?
Eller hvor ellers?

Jeg kan scanne de aktuelle kirkebogssider, mærke det jeg ikke kan tyde og
up-loade til en af mine hjemmesider.

Med venlig hilsen

Erik Moldt
erik_moldt@mail.dk

Fra : Børge Askholm

Dato : 27-01-03 15:40

"Erik Moldt" <erik_moldt@mail.dk> wrote in message

> [...]
> Eller hvor ellers?
>
> Jeg kan scanne de aktuelle kirkebogssider, mærke det jeg ikke kan tyde og

Det er utvivlsomt det rette forum du har henvendt dig til, og for mig at se
er det en meget god idé at lægge (!!) dine besværligheder op på en
hjemmeside og ellers henvise til det herfra.

Vindskibelig hvislen

Børge Askholm