Tilslutning af T68i til PC - Hjælp !
Fra : KiraLover

Dato : 11-03-03 15:21

Hej !

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med en vejledning til, hvordan
man via Bluetooth kobler sin T68i sammen med PC'en således, at man kan
overføre billeder vha. Sony Ericsson Image Editor ?

Jeg har prøvet at parre med min PC, men jeg bliver spurgt om Pin-kode, men
min PC har da ingen kode....eller hva ?

Mvh.

KiraLover

Fra : Jørgen Lassen

Dato : 11-03-03 18:51

Hej KL

Hvis du parrer fra telefonen vil du blive spurgt om en kode på pc'en. Du
skal bare bruge den samme kode til både pc og mobi.

MVH

Jørgen

Fjern 'snabela' i mail for at skrive til mig

Fra : KiraLover

Dato : 11-03-03 21:53

Mener du den samme PIN-kode, som jeg bruger på mobilen ?

Fra : Jørgen Lassen

Dato : 11-03-03 22:21

> Mener du den samme PIN-kode, som jeg bruger på mobilen ?

<snip>

Nej, hver enhed i et Bluetooth netværk skal parres inden de kan snakke
sammen. Til at verificere de to enheder op mod hinanden skal der bruges en
kode, sådan at du kan være sikker på at det er de to enheder der parres, og
ikke naboens PDA med din pc ;)

Når først parringen (lyder skummelt) er overstået, kan du connecte din pc
til mobilen. BTW, hvilken bluetooth enhed har du ?

Jeg bruger Trust BT-120. Inden den kan bruges skal alt software installeres,
ellers virker det ikke...ihvertfald ikke her hos mig. Når det er gjort, og
du sætter din BT-adapter i, skal du doppeltklikke dit My Bluetooth Places på
skrivebordet. Højreklik på My Device --> Properties. Giv din pc et navn og
vælg typen. På fanebladet 'Accessibility' hak i Let other.... og allow all
devices to connect. Ok helt ud igen.

Tag din T68i -->bluetooth-->parr. enheder-->tilføj enhed-->telefon
søger-->alle typer ell. pc. Så skulle din pc gerne dukke op. Vælg at parre
den (ka' ikke lige huske hvordan) Så spørger den efter den kode du omtaler.
Brug den samme kode - En du selv vælger - på både pc og telefon. Nu har du
parret de to enheder, og de kan fremover li' hinanden. Så connecte til
telefonen vha. en seriel port, men det er en anden historie.

Håber du kan bruge det til noget, mail eller skriv endelig tilbage hvis der
er mere..

MVH

Jørgen

Fra : KiraLover

Dato : 12-03-03 09:22

Hej Jørgen,

Tusind tak for din hjælp indtil videre. Jeg har nu fået parret T68i og PC,
men kan ikke overføre et billede lavet med Sony Ericsson Image Editor. Åbner
jeg det program finder den ikke telefonen og går jeg ind i telefonens
indbakke og kopierer billedet derover kommer der en fejlmeddelelse "Ugyldig
OOP-overførelse". Kan du hjælpe ?

Mvh.

KiraLover

PS ! Du har jo sagt, at jeg måtte skrive.....so here I am Er også sendt
til din e-mail.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-03 10:18

Hej KiraLover,

>OOP-overførelse". Kan du hjælpe ?

Jeg kan da gøre et forsøg ;)

Hvis du, som du siger har parret de to enheder korrekt, burde din mobi være
dukket op i 'My bluetooth places' på dit skrivebord. Dobbeltklik på
telefonen, så ser du hvilke services telefonen tilbyder til de enheder den
er parret med.

Højreklik på serial port 1-->properties. Her kan du se hvilken virtuel port
telefonen skal kontaktes igennem. Husk COM-port nr. eller skriv det ned, for
det skal bruges senere. På min er det COM 3.

Jeg går ud fra at du har installeret alt software til din telefon ? Du skal
ihvertfald bruge et program der hedder "Phone Monitor-funktioner" og ligger
i Start-->controlpanel. Start programmet og vælg fanebladet 'COM-porte'. Her
ses alle de virtuelle porte der er til brug sammen dit bluetooth udstyr.

Klik på den COM-port du kan huske (eller har skrevet ned ?) og vælg reserver
og aktiver i bunden af vinduet. Luk det hele igen.

Start bluetooth funktionen på din T68i, og gå ind i 'My bluetooth places' på
dit skrivebord. Dobbeltklik på Entire Bluetooth Neighborhood, dobbeltklik på
din mobi, højreklik på seriel port 1, vælg connect.

Nu skulle din telefon gerne begynde at blinke hurtigt blåt, dette viser at
der er kommunikation mellem pc og mobi. Samtidig skifter symbolet for serial
port 1 farve til grøn og viser status som connected.

Congrats, du har nu fat i din T68i med bluetooth. Nu kan du så starte Sony
Ericsson Image Editor, og den skulle gerne genkende din mobi. Det kan godt
tage lidt tid, så vent lige et halvt minut inden du går i panik..;P

Jønne