3510i imod C55
Fra : h8722

Dato : 01-03-03 15:23

hej håber i kan hjælpe mig...........jeg skal have ny mobiltlf.
men jeg er i tvil om det skal være en 3510i eller en siemens C55........

Håber at en af jeg kunne fortælle mig + eller - ang. disse tlf. og evt.
også jeres meninger.

TAK

H8722

Fra : *trads*

Dato : 01-03-03 15:33

jeg vil vælge en S55 fra siemens.

Mellem dine valg:
Er 3510i m/farveskærm men en stor tlf
hvor c55 er god/lille/handy men med s/h skærm.

Fra : h8722

Dato : 01-03-03 15:35

Den ville jeg også gerne have......men prisen er jo noget dyre......en 3510i
koster 699kr og en C55 koster 549kr...........S55 ville jeg meget gerne
vælge.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-03-03 16:26

"h8722" <h8722@hotmail.com> wrote in

> hej håber i kan hjælpe mig...........jeg skal have ny mobiltlf.
> men jeg er i tvil om det skal være en 3510i eller en siemens
> C55........

Jeg ville vælge C55. Jeg har den selv og er rigtig glad for den.

Nokia har jo fået sig et, desværre berettiget, ry for at være noget
skrammel.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Christian Larsen

Dato : 01-03-03 19:56

Hej.

Jeg ville klart vælge Nokia'en. Farveskærm til Java spil og appz, er da
federe. Derudover har Nokia'en MMS, ikke kun EMS som C55'eren.
Og så er der kalender i Nokia'en, det er der vistnok ikke i C55'eren, men
jeg er ikke sikker.
Endeligt synes jeg at Siemens er noget praller!. Men det er min mening.

v.h.
Chris.

Fra : Anders Dragsdahl

Dato : 01-03-03 21:57

Min kammerat fik byttet sin 3510i 3 gange på under en måned... han fik
simpelthen en ny med det samme, da de ikke engang gad at sende den til
reperation... Fejl i displayet... 3 gang fik han den byttet til en 6510 uden
merberegning... Udfra det ville jeg nok vælge S55 Uden at have noget
somhelst kendskab til den!

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 01-03-03 22:29

Christian Larsen wrote:

> Jeg ville klart vælge Nokia'en. Farveskærm til Java spil og appz, er da
> federe. Derudover har Nokia'en MMS, ikke kun EMS som C55'eren.

Gør farveskærmen og javaspillene at jeg modtager bedre opkald? Og skriver
pænere SMS'er?

> Endeligt synes jeg at Siemens er noget praller!. Men det er min mening.

Praller? Hvis du mener dårlig kvalitet, så er det lige omvendt.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : sls

Dato : 01-03-03 22:53

> Jeg ville klart vælge Nokia'en. Farveskærm til Java spil og appz, er da

Mener da ikke at 3510 har Java?

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 01-03-03 23:23

"sls" skrev i en meddelelse news:b3ra4j$jfb$1@news.cybercity.dk...
> Mener da ikke at 3510 har Java?

Nix, 3510 har ikke Java eller farveskærm, men 3510_i_, som de snakker om
har....

Hygge...
Daniel

Fra : sls

Dato : 02-03-03 11:56

> Nix, 3510 har ikke Java eller farveskærm, men 3510_i_, som de snakker om
> har....
Oki, det vidste jeg ikke, troede bare at 3510i var en 3510 med farveskærm..

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 02-03-03 13:44

> Endeligt synes jeg at Siemens er noget praller!. Men det er min mening.

Jeg kan personligt bedst lide Siemens og har været godt tilfreds med de tre
jeg har haft. Jeg var nu også glad nok for min Nokia, synes bare de er for
almindelige og kedelige i designet.

Synes også de har nogle lækre funktioner såsom kodebeskyttet screensaver så
der ikke sker så meget ved, at glemme den i byen og programmerbare taster så
man fx kan hoppe ind i kalenderen ved at holde én knap nede.

Du skal dog lige tænke på, at Siemens C55 ikke kan unlockes uden at skille
den ad og så stryger garantien. Det kan Nokia'en godt.

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-03-03 23:29

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk>
wrote in news:b3suad$2m1$1@sunsite.dk

> Du skal dog lige tænke på, at Siemens C55 ikke kan unlockes uden
> at skille den ad og så stryger garantien. Det kan Nokia'en godt.

Køb den på shopmore.dk - så er den unlocked :)

Fra : JB

Dato : 03-03-03 21:17

Ok, men det sidste nye er jo også at hvis du "bare" går ind og unlocker din
nye tlf. ryder garantien også og det gælder vel også hvis man får lave om
på belysning i tlf.. ??

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-03-03 21:37

"JB" <h8722@hotmail.com> wrote in

> Ok, men det sidste nye er jo også at hvis du "bare" går ind og
> unlocker din nye tlf. ryder garantien også og det gælder vel
> også hvis man får lave om på belysning i tlf.. ??

Hvis du unlocker tror jeg ikke på garantien ryger - uanset hvad
firmaet siger.

Belysning er en fysisk ændring af telefonen, du skal nok regne med
garantien ryger.

Fra : JB

Dato : 03-03-03 21:53

Her hvad de har skrevet:

CBB Mobil vil ikke længere hjælpe kunderne med at få mobiltelefonen befriet
for sim-låsen. Det sker efter at producenterne Sony Ericsson, Nokia og
Siemens har bebudet, at kundens garanti falder bort, hvis sim-låsen på
mobiltelefonen er brudt.

JB

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-03-03 01:01

> [...]
> producenterne Sony Ericsson, Nokia og Siemens har bebudet, at
> kundens garanti falder bort, hvis sim-låsen på mobiltelefonen er

Nu er det heldigvis ikke Siemens, Nokia eller Sony Ericsson der laver
lovene i DK.

Fra : JMo.

Dato : 03-03-03 22:19

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> wrote in

> Hvis du unlocker tror jeg ikke på garantien ryger - uanset hvad
> firmaet siger.

Bemærk at der er forskel på garanti og reklamationsret: Reklamationsret er
du sikret jfr. købeloven. Garanti er (jfr. markedsføringsloven) noget der
går *ud over* reklamationsretten. Og dette ydes på de vilkår som
garantiudøveren fastsætter (medmindre de er klart urimelige).
Så når SonyEricsson vælger ikke at yde garanti på unlockede telefoner, kan
det meget vel være i overenstemmelse med gældende lovgivning. Men du har
stadig reklamationsret jfr. bestemmelserne i købeloven.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-03-03 01:02

"JMo." <ns_sf009@mohr.cx> wrote in

> [...]
> markedsføringsloven) noget der går *ud over* reklamationsretten.
> Og dette ydes på de vilkår som garantiudøveren fastsætter

Jeg tror det er reklamationsretten de henviser til - mig bekendt er
der ikke nogen fabriksgaranti på ret mange mobiltelefoner

> Så når SonyEricsson vælger
> ikke at yde garanti på unlockede telefoner, kan det meget vel
> være i overenstemmelse med gældende lovgivning. Men du har
> stadig reklamationsret jfr. bestemmelserne i købeloven.

Hvis det var en garanti ud over reklamationsretten er den helt i
vinkel.

Fra : Helmut Lotti

Dato : 07-03-03 10:31

> Jeg tror det er reklamationsretten de henviser til - mig bekendt er
> der ikke nogen fabriksgaranti på ret mange mobiltelefoner

Samtlige producenter yder fabriskgaranti på deres produkter. Varigheden af
fabriksgarantien varierer dog.
Siemens yder 24 måneders fabriksgaranti fra fabrikationsdato hvorimod Nokia
kun yder 15 månders fabriksgaranti fra fabrikationsdato!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : paddington33

Dato : 29-03-03 15:45

Ja og meget dyrere

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-03 20:52

"paddington33" <paddington33.news@kandu.dk> wrote in

> Ja og meget dyrere

Det er ikke sikkert, prøv at regne på hvad det koster at betale det
abonnement der følger med i 6 måneder ved at købe den anden.

Da jeg købte min C55 var prisforskellen under 100kr for en ulåst uden
abo hos shopmore i forhold til en låst med Sonofon abonnement.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white