Hemmeligt / udeladt nummer?
Fra : Jørgen J.

Dato : 28-02-03 12:49

TDC Kundeservice er altså døden.. SUK, man føler sig hjælpeløs, når man
snakker med dem. Nå, men jeg er lidt i tvivl om hvilken løsning jeg måske
skal have. Jeg vil gerne have, at man ikke kan lave opslag på mit
mobilnummer på internet og ej heller hvis man ringer til oplysningen, men
jeg vil gerne sende mit nummer med hver gang (når jeg ringer og SMS'er).

Hende jeg snakkede med ved TDC sagde, at min telefon ikke automatisk kunne
sende mit nummer, hvis jeg har hemmeligt nummer (T68i) men kan det være
rigtigt? Jeg har godt nok ikke kunne finde noget på det, men det mener jeg
da at min gamle Nokia 3210 kunne ("Send eget nummer")?

Jeg er ikke interesseret i at skulle taste *31# hver gang jeg ringer, men er
det den eneste løsning, hvis jeg vil være anonym?

Jørgen

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 28-02-03 12:52

On Fri, 28 Feb 2003 12:49:20 +0100, Jørgen J. wrote:

> [...]
> jeg vil gerne sende mit nummer med hver gang (når jeg ringer og SMS'er).
Kan sagtens lade sige gøre, kørte selv med det, dengang jeg havde TDC.

> [...]
>
> Jeg er ikke interesseret i at skulle taste *31# hver gang jeg ringer, men er
> det den eneste løsning, hvis jeg vil være anonym?

Ja på en SET68I er det desværre den eneste løsning, kører selv med det,
og syntes det er pissetræls, fordi man på en nokia bare kunne sætte den
til selv at sende nr. med.
--
Kenneth Pedersen aka apollo14 28-02-2003 12:50:57
Flower: 19262549 - apollo14dk@hotmail.com

Fra : Helmut Lotti

Dato : 28-02-03 13:06

Hej Jørgen!

Hvis du vælger at få dit nummer udeladt, vil det ikke være at finde i
diverse nummeroplysningsdatabaser, men vil stadig blive sendt til modtager i
fobindelse med et opkald eller en SMS.
Hvis du dog i telefonens menu vælger ikke at sende eget nummer, vil dem/de
du ringer til ikke kunne se dit nummer!
Hvis du derimod vælger hemmeligt nummer, vil dit nummer altid blive udeladt
i forbindelse med et opkald!
Håber du kan bruge mit svar

Med venlig hilsen!

Helmut Lotti

Fra : Jørgen J.

Dato : 28-02-03 13:25

> [...]
> du ringer til ikke kunne se dit nummer!
> Hvis du derimod vælger hemmeligt nummer, vil dit nummer altid blive

TDC damen sagde, at den eneste måde hvorpå jeg kunne undgå at komme i
diverse nummeroplysninger (internet m.v.) var, at få hemmeligt nummer og
dermed skal jeg trykke det der *-halløj hver gang. Men hvis udeladt nummer
er dét du siger, hvad er hemmeligt nummer så? (ud over at den ikke sender
nummeret med)?

Jørgen

Fra : Helmut Lotti

Dato : 28-02-03 13:42

> [...]
> er dét du siger, hvad er hemmeligt nummer så? (ud over at den ikke sender

Hvis du vælger hemmeligt nummer, vil du komme til at stå i diverse
nummeroplysningsdatabaser med navn og adresse, men med angivelse af hemmligt
nummer.
Dvs. søger man på dit telefonnummer, får man intet resultat. Søger man på
dit navn og adresse, vil man få at vide, at dit nummer er hemmeligt og
derfor ikke kan/må oplyses!
Ved hemmeligt nummer, vil dit nummer heller ikke blive vist i forbindelse
med et opkald.
Men det vil altid blive vist ved en SMS. Derfor tillader nogle teleselskaber
ikke personer med hemmeligt nummer at afsende SMS'er!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Jørgen J.

Dato : 28-02-03 16:11

> Hvis du vælger at få dit nummer udeladt, vil det ikke være at finde i
> diverse nummeroplysningsdatabaser, men vil stadig blive sendt til modtager
> fobindelse med et opkald eller en SMS.

Jeg har igen igen ringet til de kære TDC folk og de bekræftede (igen)
overfor mig, at der altså ikke er nogen mulighed for at få præsenteret
nummeret (udover at trykke *31# foran), hvis man har hemmeligt eller udeladt
nummer :-/ De kan ikke helt sætte sig ind i, at det kan være brugbart at
sende nummeret med men ikke findes i nogen databaser!

> Hvis du dog i telefonens menu vælger ikke at sende eget nummer, vil dem/de
> du ringer til ikke kunne se dit nummer!

Denne mulighed har Ericsson T68i ikke :-/

Jørgen

Fra : Jensb

Dato : 28-02-03 13:40

> [...]
> jeg vil gerne sende mit nummer med hver gang (når jeg ringer og SMS'er).

Nu ved jeg ikke om der er forskel på Sonofon og TDC. Men hos Sonofon har jeg
altid haft hemmeligt nummer, men da jeg oprettede nummeret i sin tid, sagde
jeg at det gerne måtte blive vist når jeg ringer. Dvs. det er fra Sonofon af
sat op så det automatisk viser nummer når jeg ringer uden at jeg skal gøre
noget selv, fuldstændig som hvis jeg ikke havde haft hemmelig nummer. Men
jeg har som sagt hemmelig nummer og kan ikke findes i telefonbogen.

Jens

Fra : Jørgen J.

Dato : 28-02-03 16:12

> [...]
> noget selv, fuldstændig som hvis jeg ikke havde haft hemmelig nummer. Men
> jeg har som sagt hemmelig nummer og kan ikke findes i telefonbogen.

Denne mulighed har TDC så tilsyneladende ikke - øv, øv. Skal man skifte?
(naahh.. er lige blevet kunde)

Jørgen

Fra : Helmut Lotti

Dato : 28-02-03 17:12

> Denne mulighed har TDC så tilsyneladende ikke - øv, øv. Skal man skifte?

> (naahh.. er lige blevet kunde)

Hej Jørgen!

Dem der sidder i TDC kunderservice aner tilsyneladende ikke noget som helst!
Jeg har tre TDC mobil numre! Alle tre numre er udeladt.
De kan ikke findes i nogle nummerdatabaser, men dem jeg ringer til, kan
sagtens se mit nummer!

Jeg ved at muligheden eksisterer, det er et lovkrav!
Jeg lever af at sælge mobiltelefoner/abn, så jeg mener selv at vide, hvad
jeg taler om!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Helmut Lotti

Dato : 28-02-03 17:32

"Helmut Lotti" <HelmutL@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg ved at muligheden eksisterer, det er et lovkrav!
> Jeg lever af at sælge mobiltelefoner/abn, så jeg mener selv at vide, hvad

Hej Jørgen!

I dk.binaer, har jeg uploaded en TDC mobil kontrakt!
Jeg har markeret muligheden for udeladet/hemmeligt nummer!
Håber det kan bruges!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Jørgen J.

Dato : 28-02-03 18:29

> Dem der sidder i TDC kunderservice aner tilsyneladende ikke noget som
helst!

Helt enig! Deres teknikere er ganske gode og behændige men selve
Kundeservice!? Jeg føler ofte, at jeg bliver irriteret over deres
(manglende) kompetance.. ikke kun i mobil delen men generelt i hele TDC
koncernen! De sidder der kun for at tage broden fraHvorfor findes de
overhovedet??? Jeg vil langt hellere snakke med en tekniker der ved hvad
han snakker om istedet for én som sidder og læser op fra deres interne
procedure og "som nok ved hvordan tingene virker".

> [...]
>
> Jeg ved at muligheden eksisterer, det er et lovkrav!
> Jeg lever af at sælge mobiltelefoner/abn, så jeg mener selv at vide, hvad

Vi kan sagtens blive enige om, at de både tilbyder "hemmeligt" og "udeladt"
nummer. Men der er åbenbart lidt uklarhed omkring definationen af det - TDC
siger, at begge IKKE sender nummeret med men du har 3 mobilnumre med
udeladt.. og de gør??? Hmm.. hvorfor kan

Fra : Jørgen J.

Dato : 28-02-03 18:31

Hov, mit brev fløj vist afsted lidt for tidligt.

> [...]
> (manglende) kompetance.. ikke kun i mobil delen men generelt i hele TDC
> koncernen! De sidder der kun for at tage broden fra
... de mest trivielle spørgsmål men alligevel lykkes det dem gang på gang, at
sare på noget de ikke aner noget om!

> [...]
TDC
> siger, at begge IKKE sender nummeret med men du har 3 mobilnumre med
> udeladt.. og de gør??? Hmm.. hvorfor kan
... man ikke få nogle entydige svar fra dem!? Jo, de ér jo sådan set også
alle utvetydige, men det lyder jo bare ikke til, at det er korrekt?

Jørgen

Fra : Jørgen J.

Dato : 28-02-03 19:28

> [...]
> Jeg har tre TDC mobil numre! Alle tre numre er udeladt.
> De kan ikke findes i nogle nummerdatabaser, men dem jeg ringer til, kan

Nu har jeg fundet lidt på internettet. Nedenstående er fra PowerCall som
benytter TDC's mobilnet.

Nummervisning:
Ved opkald fra kundens telefon kan kundens nummer overføres til den opkaldte
telefonforbindelse, hvorved nummeret vil kunne aflæses af den opkaldte på et
display (vis nummer). Kunden kan vælge at spærre for nummervisning (skjult
nummer) enten permanent eller pr. opkald. En kunde, der permanent har
spærret for nummervisning, kan pr. opkald vælge at overføre sit nummer. Hvis
kunden er optaget med hemmeligt eller udeladt nummer, jf. pkt. 8, etableres
permanent blokering for nummervisning, medmindre andet aftales med kunden.
Opkald til alarmtjenesten 112 vil dog aldrig kunne spærres for
nummervisning. Ønsker kunden permanent spærring for nummervisning, etableres
dette gratis. For kunder med hemmeligt eller udeladt nummer åbnes gratis for
nummervisning efter kundens ønske. Ved efterfølgende genåbninger eller
spærringer er Kommunikation berettiget til at opkræve et gebyr herfor.
Tjenesterne Vis nummer og Skjul nummer udbydes med begrænset funktionalitet,
indtil tjenesterne er fuldt udbygget.

Debitel skriver nogenlunde det samme - at der kan åbnes for nummervisning
(gratis).

Nu har jeg lidt at gå videre med på mandag, når jeg forsøger igen-igen

Jørgen

Fra : Jørgen J.

Dato : 04-03-03 17:44

> [...]
er
> det den eneste løsning, hvis jeg vil være anonym?

Laaaangt om længe, ser det ud til at det kan lade sig gøre alligevel!
Denne gang var det en herre jeg kom til at snakke med (endda i Kundeservice)
og i løbet af et par dage skulle det være trådt igennem (udeladt nummer men
med automatisk nummer-præsentation). Mange tak til ham (fik desværre ikke
navnet) men for pokker.. hvorfor skulle det være SÅ besværligt TDC!?

Jørgen