Nødoplader.
Fra : Fischer

Dato : 26-02-03 10:37

Jeg vil lige reklamere for Netto, som i denne uge har en lille nødoplader
til mobiltelefoner. Man sætter 3 stk. AAA batterier i og så kan den putte
lidt strøm i en flad mobil.
Der er adapter med til de fleste Nokia, Motorola, Ericsson og Siemens.

Jeg har lige købt den, og den ser ud til at fungere. I al fald begynder min
mobil at lade når den sættes til.
Desværre melder historien (endnu) ikke noget om hvor lang tid det tager at
lade et sæt batterier flade, og hvor lang standby/taletid man reelt får ud
af en opladning.
Jeg har ikke nogen flad mobil til at teste den på.

Oven i hatten så har dimsen indbygget lommelygte og radio af meget tvivlsom
kvalitet. Der medfølger et sæt hovedtelefoner (ørepropper).
Utroligt hvor meget skrammel man kan få til så få penge! Pris: 35,- kr.
(Der findes i dag også en 9V nødoplader på markedet som koster ca. 100,-
kr.).

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : JMo.

Dato : 26-02-03 16:53

"Fischer" <express2003@get2net.dk> wrote in

> Desværre melder historien (endnu) ikke noget om hvor lang tid det
> tager at lade et sæt batterier flade, og hvor lang standby/taletid man
> reelt får ud af en opladning.

Med 9v-modellerne får man som regel i omegnen af 1½ fuld opladning. Jeg vil
gætte på lidt mindre med 3 x 1,5v celler.

> [...]
> Utroligt hvor meget skrammel man kan få til så få penge! Pris: 35,-
> kr. (Der findes i dag også en 9V nødoplader på markedet som koster ca.

Tager man store nok antal, og fragter dem på billig vis, vil batterierne
ofte udgøre den største del af prisen, hvis det ikke skal være det aller-
billigste kineser-batterier...