Ny mobiltelefon med bedre antenne?
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-02-03 17:30

Jeg står med det problem, at der i min lejlighed er ret dårlig forbindelse
til sendemasterne (så dårlig, at jeg forbindelsen ofte ryger flere gange
gennem en samtale). Nettet er Telmores (TDC's), så det kan vist ikke blive
meget bedre på dét punkt. Til gengæld har jeg indtryk af, at der er forskel
på, hvor godt mobiltelefoner håndterer dårlige sende-/modtageforhold. Er
den forskel til at mærke, eller skal jeg bare leve med den dårlige
forbindelse?

Hvis der nu findes telefoner, der håndterer dårlige forbindelser bedre end
3310'eren, hvilken en skal jeg så satse på, hvis jeg også vil have følgende
krav opfyldt?

- Pris på højst 1.200 kr. (og gerne betydeligt lavere - jeg har ikke brug
for avancerede ting).
- Lettere (og helst også mindre) end 3310'eren.
- Lille reparationsprocent.

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/

Fra : Fischer

Dato : 22-02-03 20:01

> [...]
> ryger flere gange gennem en samtale). Nettet er Telmores
> (TDC's), så det kan vist ikke blive meget bedre på dét punkt.

Det kan sagtens være at f.eks. Sonofon dækker bedre end TDC lige netop der
hvor du bor.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : BorreBoy

Dato : 22-02-03 22:31

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på, hvor godt mobiltelefoner håndterer dårlige sende-/modtageforhold. Er
> den forskel til at mærke, eller skal jeg bare leve med den dårlige

Jeg har samme problem, og vil lige spørge, om det er muligt at få en
udendørs antenne, som så kan forstærke signalet til mobiltelefonen?
Er det et fuldstændigt tåbeligt forslag?

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : John

Dato : 23-02-03 00:40

> Jeg har samme problem, og vil lige spørge, om det er muligt at få en
> udendørs antenne, som så kan forstærke signalet til mobiltelefonen?
> Er det et fuldstændigt tåbeligt forslag?

Ja, det kan man - de fleste Telekom Erhverv centre sælger disse. Det kræver
dog du har ey antenneudtag på telefonen, som ved f.eks. 6210 og 6310 osv.

Mvh
John

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-03 23:10

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> wrote in message
> Jeg står med det problem, at der i min lejlighed er ret dårlig forbindelse
> til sendemasterne (så dårlig, at jeg forbindelsen ofte ryger flere gange
> gennem en samtale).

Har du evt for sikkerhedsskyld tjekket med en anden telefon, så du udelukker
at det er telefonen den er gal med?

> Nettet er Telmores (TDC's), så det kan vist ikke blive
> meget bedre på dét punkt.

TDc har vel bedst dækning genneralt.. Men udbyderne har alle forskellige
steder at have masterne... Så der netop der hvor du bor, ikke har så meget
dækning med TDC.. Mens måske Telia, Orange eller SOnofon har god dækning.

> [...]
> på, hvor godt mobiltelefoner håndterer dårlige sende-/modtageforhold. Er
> den forskel til at mærke, eller skal jeg bare leve med den dårlige

Har du prøvet med en anden telefon?
Du skal selvfølgelig ikke leve med den dårlige forbindelse!

> Hvis der nu findes telefoner, der håndterer dårlige forbindelser bedre end
> 3310'eren, hvilken en skal jeg så satse på, hvis jeg også vil have
følgende
> krav opfyldt?

Måske en sådan:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=122597534&n=283053516&pn=283054555

Kan bruges, selvom jeg tvivler på det!!?`

Hvis du kan leve med at have et kabel i telefonen, så kan du få meget god
dækning ved at plasere en antenne udendørs.. Men nokia 3310, kan vist ikke
tilsluttes extern antenne. Hvis du samtidigt bukker en lille parabol af jern
omkring antennen i retning med sendemasten... Så er det rigtigt i vinkel..
Det har jeg selv gjort et sted, hvor der næsten ingen dækning var.. Så
fixede jeg en parabol, og extern antenne... Og så var der fuld signal... Man
skal selv¨følgelig ´bare have kabel til telefonen...

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-02-03 23:28

Bjarke Hansen wrote:

> Har du evt for sikkerhedsskyld tjekket med en anden telefon, så du
> udelukker at det er telefonen den er gal med?

Jeg har endnu ikke prøvet med en anden telefon, men jeg er rimelig sikker
på, det ikke er telefonen, der er noget i vejen med, for den virker fint
andre steder.

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-03 23:41

> Jeg har endnu ikke prøvet med en anden telefon, men jeg er rimelig sikker
> på, det ikke er telefonen, der er noget i vejen med, for den virker fint
> andre steder.

Har du evt forhøret dig hos TDC, om de vil sætte en antenne op i
bebyggelsen?

Hvis du bor i omegen af brøndbyøster, burde det vel være brug for en
sådan... Signalet bliver sikkert blokket af nogle af boligblokkene!

I byerne skal nettet jo faktisk være rimeligt tætmasket, for at virke alle
steder.. Taastrupgår, hvor der bor mange har fx også dårlig TDC dækning.
Telia fx har frit udsyn til hele taastrupgaard fra antennerne på
taastrupgaards fjernvarmeanlæg-skorsten....

Fra : Jørgen Hvolgaard

Dato : 23-02-03 10:19

Jeg ville nu alligevel prøve med en anden telefon Nokia er jo ikke verdens
bedste vel???

Jørgen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-02-03 10:23

"Jørgen Hvolgaard" <Jorgen.Hvolgaard@btopenworld.com> wrote in message
> Jeg ville nu alligevel prøve med en anden telefon Nokia er jo ikke verdens
> bedste vel???

Tjaa, før i tiden var Nokia vel nogen af de bedste på antennefronten....
Nokia 2010 var ret hårdføre.. Den kunne komme igennem, alle steder.

Det er vel næremere efterhånden hvor alle telefoner har indbygget antenne og
er dual eller tribelband... Så kan signalet jo ikke bliver godt på alle tre
bånd, men så må man jo vælge en mellemløsning.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-02-03 10:29

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> [...]
tre
> bånd, men så må man jo vælge en mellemløsning.

Det kræver dog også lidt viden, hvordan man skal holde på en sådan telefon
med indbygget antenne.. De fleste man ser tale i telefon.. Holder fingerne
øverst på telefonen... Ret uhensigmensigt antennemessigt.. Da du blokere for
antennen.. For at få et godt signal, bør antenne have det mest frit omkring
sig...Så hold hånden eller fingerne i bunden af telefonen. Det kan også
hjælpe at bruge håndfrisæt... Da dit hoved jo også blokere ret meget for
signalet... Hvis man fx er et sted med dårlig dækning, er det en god ide at
dreje lidt rundt om sig selv, for at få et godt signal, så antenne er mod
masten. Ellerholde telefonen lidt skævt mod øret, så signalet kan passere
lidt mere frit.. Men så er problemet så at plassere telefonen, så den har
det bedst.... At holde den i hånden ser lidt åndsvagt ud, men det er nok det
bedste.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-02-03 11:00

Jørgen Hvolgaard wrote:

> Jeg ville nu alligevel prøve med en anden telefon Nokia er jo ikke verdens
> bedste vel???

Okay, men hvilken en kan så anbefales?

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jørgen Hvolgaard

Dato : 23-02-03 12:39

Personligt har jeg altid forestrukket Ericson
har haft sådanne siden de gode gamle GSM start dage med "flipup" antenne har
dog godtnok lige skiftet til en Samsung T100 men den er jeg da ikke sikker
på jeg bliver rigtig glad ved, den virker noget skrøbelig, men mht. Nokia
har jeg da en del erfaring, bruger en sådan på mit job det startede med en
5110 tror jeg den hed den var egentlig ok, så blev det 3210 den var da
fuldstændig håbløs, ingen dækning nogen steder, man kunne ikke høre den m.v
da alle andre i firmaet havde samme problem blev det til en 6210 den er da
lidt bedre men den er dog kun blevet byttet en gang på et år, men at de
ikke kan lave et ordentligt batteri der ikke skal tapes fast, for at det
virker det skuffer mig(alle kolleger har samme prob.) Fugt problemer som
mange andre har haft har vi dog aldrig oplevet, men tilfreds med dem nej det
er vi ikke, nu er jeg spændt på min Samsung

Jørgen