Spørgsmål om 7650
Fra : Kasper Christensen

Dato : 18-02-03 11:23

1.
Jeg har nu fået min Nokia 7650. Nu har jeg leget lidt med den og der er
nu kommet et lille rundt ikon til højre under datolinien. Hvad er det
for en og hvordan fjerner man den.

2.
Så har jeg hørt at man kan få den til at vise et billede af den person
som ringer op. Jeg har lagt et billede ind i personens profil, men den
vises ikke. Skal det slåes til et sted?

3.
Til sidst har jeg fundet en masser programmer til den. Flere af dem har
mange filer. Hvordan overføre jeg dem. Hvis jeg bare trækker dem over på
telefonen kommer de ind nærmest som en sms og jeg skal så til at
slette dem derfra. At trække dem over gør jeg på den måde at jeg bruger
ikonet på desktop som fremkommer når der er forbindelse.

Mvh

Kasper

Fra : Frank Hansen

Dato : 18-02-03 12:00

"Kasper Christensen" <news@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> 1.
> Jeg har nu fået min Nokia 7650. Nu har jeg leget lidt med den og der er
> nu kommet et lille rundt ikon til højre under datolinien. Hvad er det
> for en og hvordan fjerner man den.

Det er højst sansynligt Bluetooth du er kommet til at slå til - den
fjernes ved at gå ind i menuen -> Forbindelser -> Bluetooth -> og slå den
fra.

> 2.
> Så har jeg hørt at man kan få den til at vise et billede af den person
> som ringer op. Jeg har lagt et billede ind i personens profil, men den
> vises ikke. Skal det slåes til et sted?

Nej, men i stedet for at læse billede ind under fanen "billede" skal til
klikke på Valg -> Rediger -> tilføj miniature -> og lægge billedet ind dér -
så vises det ved opkald.

> [...]
> slette dem derfra. At trække dem over gør jeg på den måde at jeg bruger
> ikonet på desktop som fremkommer når der er forbindelse.

Det er såmænd rigtigt nok at gøre det på den måde. I stedet for at slette
dem, skal du dog åbne dem, hvorefter telefonen spørger om du ønsker at
installere program X hvilket du skal svare ja til. Efter installationen skal
beskeden dog slettes fra indbakken, for ikke at optage for megen plads.

Håber det hjælper dig lidt.

Med venlig hilsen

Frank.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 18-02-03 14:06

3.

> [...]
> beskeden dog slettes fra indbakken, for ikke at optage for megen plads.

Hvad så hvis der er undermapper???

Mvh

Kasper

Fra : Frank Hansen

Dato : 18-02-03 14:48

> Hvad så hvis der er undermapper???

øhh, det har jeg godt nok aldrig oplevet før... det plejer enten at være
..sis-filer for "stand-alone" programmer, eller .jar/.jad-filer for
Java-applets. Disse Java-applets kan så godt ha brug for ekstra filer, men
har aldrig været udsat for det endnu - i hvertfald ikke hvor man selv skal
gemme dem.

Nogen andre?

Med venlig hilsen
Frank.