Kabel til N6510/ N8310
Fra : Jesper Prior Larsen

Dato : 06-02-03 16:04

Hvor køber man kabel mellem PC og N6510, så man kan gemme alle data fra
telefonen på PC´en ( fx kalender og telefonbog), hvad hedder det , og
hvilken software kan man benytte til det ?

Mvh Jesper

Fra : L.M.L

Dato : 06-02-03 18:51

"Jesper Prior Larsen" <trampolinspringer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor køber man kabel mellem PC og N6510, så man kan gemme alle data fra
> telefonen på PC´en ( fx kalender og telefonbog), hvad hedder det , og
> hvilken software kan man benytte til det ?

Det er et datakabel du beskriver.
Jeg tror du kan købe det hos www.thansen.dk
Men sikkert også andre steder og måske også
billigere.

Men...
Jeg tror i længden det vil være smartere med
en IR-port til usb.
Grunden er, at det vist nok på 6510 er lidt besværligt
når man skal tilslutte datakablet. Det er ikke et stik
man bare sætter i enden af telefonen, men man skal
have coveret af (og vist nok også batteriet)
Ellers har jeg vist misforstået det .. :)

Jeg har selv en 6510 som jeg regner med at købe
en IR-port til snartligt.

Mht. software, så skulle jeg mene at fx. Oxygen virker
til 6510, men jeg er ikke 100% sikker.
Ellers vil der angiveligt følge noget software med IR-porten,
eller evt. også til datakablet.

mhv
Lars

Fra : Jesper KA

Dato : 07-02-03 01:26

"L.M.L" <lovegreenFJERN@it.dk> wrote in message
> [...]
> man bare sætter i enden af telefonen, men man skal
> have coveret af (og vist nok også batteriet)
> Ellers har jeg vist misforstået det .. :)

Det er korrekt .. det grænser til vildledning at kalde det
kabel et datakabel .. hele telefonen skal splittes af
for at man kan benytte kablet.

> Mht. software, så skulle jeg mene at fx. Oxygen virker
> til 6510, men jeg er ikke 100% sikker.
> Ellers vil der angiveligt følge noget software med IR-porten,
> eller evt. også til datakablet.

Nokia har deres egen software der kan det hele
lige fra synkronisering af data til at lave logoer med
og softwaren er gratis .. kan hentes fra deres site.

Regards