3310: Ingen lyd efter brug af headset (fra~
Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 05-02-03 12:06

Hej,

Jeg har købt Faktas (uoriginale) headset til min Nokia 3310
- for 79kr. Headset'et giver alle tiders lyd - og modtageren
hører mig også fint.

Men måske var det alligevel for billigt:

Efter at jeg brugte headset'et første gang, kan jeg nu kun
høre stemmen i den anden ende og kun få lyd igennem ved brug
af headset'et.

Dvs. når telefonen ringer, og jeg tager den uden headset
monteret, så er der total stilhed. Hvis jeg så monterer
headset'et kan jeg fint høre modtageren, som så også først
herefter kan høre mig.

På samme måde virker tastaturtoner nu kun også i headset'et.

Ringetone virker (heldigvis) normalt.

Det er ærlig talt noget upraktisk.

På min Nokia 3210 virker headset'et uden problemer, og der kan
man endda se i display'et at headset er monteret.

Kan nogen hjælpe mig med at få den normale lyd tilbage i min 3310 ?

Mvh,
-Lars.
--
GEDCOMP: En omfattende og gratis database for slægtsforskere med
interesse i Danmark: http://www.lklundin.dk/gedcomp/

Fra : Helmut Lotti

Dato : 05-02-03 12:16

Hej Lars

Mit gæt er, at dit problem skyldes at din 3310 stadig tror, at headsettet er
tilsluttet!
Har du prøvet at slukke/tænde din telefon uden headsettet tilsluttet!?
Ellers prøv at tilslutte og fjerne headsettet et par gange.
Vent på at telefonene giver besked i displayet om, at headsettet er
tilsluttet/fjernet!

Håber det kan afhjælpe dit problem!

Helmut Lotti

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 05-02-03 12:59

"Lars Kr. Lundin" skrev i en meddelelse
> [...]
[klip]
> Efter at jeg brugte headset'et første gang, kan jeg nu kun
> høre stemmen i den anden ende og kun få lyd igennem ved brug
> af headset'et.
[klip]

Som Helmut Lotti nævner så er det højest sandsynligt den lille kontakt
inde i stikket, der mærker om headset'et er til eller ej, som ikke
registrerer at det er pillet ud igen. Hvis ikke det hjælper at tage stikket
ind og ud nogle gange, så prøv om du kan set tappen og evt rykke i den med
en nål el.lign.

Hygge...
Daniel

Fra : Lars Kr. Lundin

Dato : 05-02-03 13:38

On Wed, 05 Feb 2003 12:58:47 +0100, Daniel Alstrup wrote:

> [...]
> ikke registrerer at det er pillet ud igen. Hvis ikke det hjælper at tage
> stikket ind og ud nogle gange, så prøv om du kan set tappen og evt rykke

God ide.

Det hjælper ikke at afbryde telefonen (inklusiv at fjerne
batteriet længe nok til at uret skal indstilles).

Men hvis jeg med en nål rører ved det ben/kontakt, der sidder
øverst inde i stikket (nærmest tastaturet), så hjælper det.

Så mange tak for tippet.

På min 3310'er giver display'et aldrig besked om at headset'et
er tilsluttet (som på min 3210), men det er måske er spørgsmål
om versionsnummeret på firmware'n.

-Lars Lundin.