Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
køb af varer i Monaco
Fra : Kim Odgaard

Dato : 01-03-03 18:46

Jeg har vundet en auktion på ebay, med nogle DVD'er, varen befinder sig i
Monaco og nu er jeg kommet i tvivl om der skal betales moms og fortoldning
af varer sendt fra Monaco til Danmark??

Kan sælger evt. bare sende den fra Frankrig så jeg kan undgå evt moms og
fortoldning??

Fra : Morten DH

Dato : 02-03-03 12:00

"Kim Odgaard" <odgaard1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har vundet en auktion på ebay, med nogle DVD'er, varen befinder sig i
> Monaco og nu er jeg kommet i tvivl om der skal betales moms og fortoldning
> af varer sendt fra Monaco til Danmark??

Der tilkommer told og moms (og Pest Danmarks gebyr) på forsendelser fra ikke
EU-lande; men hvis værdien holdes under 80DKK går den igennem uden. Hvis du
har købt den af en privat person, så få ham til at sende den som en gave og
angiv toldværdien til under 80DKK så skulle du slippe for noget bøvl...

Prøv evt. dk.marked.tv+video.dvd - fortoldning er en af de "varme" emner i
den gruppe efter det mindre_end_geniale direktiv som forbyder danske
butikker at sælge udenlandske DVD-udgivelser i DK

Fra : Claus E Beyer

Dato : 02-03-03 18:06

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> den gruppe efter det mindre_end_geniale direktiv som forbyder danske
> butikker at sælge udenlandske DVD-udgivelser i DK

Da der ingen pas- og/eller toldkontrol er mellem Monaco og Frankrig, tror jeg at
Monaco er medlem af EU's »Indre Marked«. Jeg mener bl.a. at huske, at der var
franske banderoler på de cigaretter der solgtes i Monaco.

Prøv at kigge på Told&Skats hjemmeside (www.toldskat.dk). Dér kan du måske
finde en e-mail-adresse, hvor du kan spørge.

Hvis du kan få afsenderen til at tage over "grænsen" til Frankrig og sende varen,
så er du helt på den sikre side.

Claus

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 12-03-03 23:41

Kim Odgaard <odgaard1@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e60f2e1$0$182$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg har vundet en auktion på ebay, med nogle DVD'er, varen befinder sig i
> Monaco og nu er jeg kommet i tvivl om der skal betales moms og fortoldning
> af varer sendt fra Monaco til Danmark??

Ja, det skal der - findes der en situation hvor der *ikke* skal betales
enten en skat eller et gebyr i danmark?

> Kan sælger evt. bare sende den fra Frankrig så jeg kan undgå evt moms og
> fortoldning??
Jo da - det er i øvrigt også sælgers ansvar at indberette værdien til Told &
Skat. Hvis værdien er under 10 Euro (mener jeg at huske) skal der ikke
betales noget og sælger sparer turen til Frankrig.