sangleg???
Fra : johny møller

Dato : 07-03-03 12:40

hejsa.
jeg søger tæksten på en børne legesang.
noget med. ib skip skalle akke makke dalle.
hilsen johny

Fra : Sasja Hansen

Dato : 07-03-03 15:19

Hejsa Johny
Ja, den sang vækker gamle minder. Jeg synes at den nedenstående strofe
virkede bekendt, men sangens titel lå stadig langt væk. Men den er kommet
til mig nu, den hedder "Flyv lille påfugl", og kan findes i næsten alle
børnesangbøger. Jeg har ikke haft noget held med at finde teksten på google,
men det kan være, at du er bedre til det!
MvH Sasja

Fra : Karina Hjorth

Dato : 07-03-03 15:37

> børnesangbøger. Jeg har ikke haft noget held med at finde teksten på
google,
> men det kan være, at du er bedre til det!

1. og 2. vers er noget med:

Flyv lille påfugl hjemad vil du, hjemad vil du, hjemad vil du
Flyv lille påfugl hjemad vil du, hjem igen

Tog sig en mage, ib skip skalle, akke makke dalle, ib skip skalle
Tog sig en mage, ib skip skalle, akke makke dalle

.... og så kan jeg ikke huske mere lige nu... Skal nok sige til, hvis der
kommer mere.

Mvh
Karina

Fra : Sasja Hansen

Dato : 07-03-03 18:23

Det er rigtig nok med de 2 første vers, det er også sådan jeg husker dem.
Kan desværre heller ikke huske længere end det.
MvH Sasja