Kiwi
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 11-03-03 22:47

Vi har købt lidt for mange kiwi frugter som nu trænger til at blive spist -
8 stk, der alle er ved at være godt modne. Nogle forslag til hvad man kan
bruge kiwier til når man nu ikke gider spise flere sådan "bare" kiwi.

Kåre

Fra : Krabsen

Dato : 11-03-03 23:25

Kivi-sorbet:

Kivi blendes, sødes m/sukker eller sødestof, tilsættes en sjat Ylette
el.lign (giver 'blødhed'), vendes i en stiftpisket, pasteuriseret æggehvide
og kommes i ismaskinen - eller fryser for de stakler, der ikke har sådan et
dyr

mvh
Krabsen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 11-03-03 23:49

Krabsen wrote:

> Kivi-sorbet:

Det må da hedde kiwis?

Kevin Edelvang
"Haben Sie mehrere Päpste?"

Fra : Krabsen

Dato : 12-03-03 09:08

Og hvis den er blevet for syrlig: Kiwiiiisss

(Det _har_ vi prøvet - ikke lige frem nogen succes på middagsbordet)

Krabsen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-03-03 19:30

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> wrote in message

> Det må da hedde kiwis?

Ikke iflg. retskrivningsorrdbogen:
kiwi sb., -en, -er (frugt; fugl).

Bogen anerkender åbenbart heller ikke at New Zeelændere kaldes for Kiwier

vh
Jan

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 13-03-03 17:31

Jan Bøgh wrote:

> "Kevin Edelvang"

> Ikke iflg. retskrivningsorrdbogen:
> kiwi sb., -en, -er (frugt; fugl).

Jeg tror, du misforstod. Kiwis er ikke kiwi i flertal, men den ret, der
blev nævnt. En is lavet af kiwi. Og så var jeg bare spøgefuld
(eller -fugl).

Kevin Edelvang
"Haben Sie mehrere Päpste?"

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-03-03 18:07

> Jeg tror, du misforstod. Kiwis er ikke kiwi i flertal, men den ret, der
> blev nævnt. En is lavet af kiwi. Og så var jeg bare spøgefuld
> (eller -fugl).

S'fø'li!
Den fes så bare ikke ind første gang hus undertegnede - mit humorcenter må
være gået i 'stand by'.

vh
jan

Fra : Padmé

Dato : 12-03-03 05:44

Du kunne også lave kiwi-shakes.
Blend dem alle
tilsæt lidt ananas + lidt saft herfra
lidt vand
og så bare op i blenderen ...snurre snurre snurre.. :)

Padmé