Pastasauce - Anderledes?
Fra : zcully

Dato : 11-03-03 19:43

Hejsa

Jeg er en storforbruger af italienske pastaretter. Lasagne, Pasta, spaghetti
osv.
Jeg er bare efterhånden lidt træt af den traditionelle måde jeg får lavet
saucen på hver gang. Løg, flåede tomater, måske lidt forskellige grøntsager,
oregano, revet ost og andet. Det bliver næsten samme hver gang.

Jeg leder efter alternative måder at lave en god pastasauce?? Har i nogle
forslag? Det behøver ikke nødvendigvis være med kød, da jeg ikke spiser
voldsomt meget kød.
Jeg fik foreslået af en at komme kokosmælk eller karrypasta i!! men hvad er
doseringerne?

Hjææææælp..

/Zcully

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-03-03 20:48

"zcully" <zcully@hotmail.com> writes:

> [...]
> saucen på hver gang. Løg, flåede tomater, måske lidt forskellige grøntsager,
> oregano, revet ost og andet. Det bliver næsten samme hver gang.

En bacon svitses med løg, porre eller forårsløg. Champignon i kvarte
og estragon tilsættes og svitses med. Halvt kaffefløde og halvt vand
tilsættes og det smages til med salt og sherry.

Evt. kan baconen erstattes med skinkekød i tern eller strimler.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-03 21:08

hvid svampe sovs
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=white+%22mushroom+sau
ce%22&lr=

Fra : Asta Nielsen

Dato : 12-03-03 11:29

> [...]
> voldsomt meget kød.
> Jeg fik foreslået af en at komme kokosmælk eller karrypasta i!! men hvad er

Jeg plejer at lave denne sovs:

Mælk, 1/4 l fløde, 1 spsk karrypasta, en bakke champignon, 1 pk sanwichskinke og Maizena efter behov -evt. peber.

Karrypastaen varmes op i olie, indtil det er helt flydende. Derefter tilsættes champignon, og de steges indtil de har udsklidt vand,
og dette er fordampet. Så hældes fløde og mælk i (Det er lidt forskelligt hvor meget mælk jeg bruger, men det er vel omkring 2 dl).
Lidt inden sovsen er ved at være ved kogepunktet, tilsættes sanwichskinken, som er blevet skåret i tern. Til sidst jævnes sovsen så.
Voilá *S*

Fra : Jakob T. Eriksen

Dato : 12-03-03 13:59

Spinatsovs: Løg, hvidløg, peberfrugt, spinat, mælk (eller fløde) og evt.
gorgonzola

Fra : lhs

Dato : 12-03-03 20:42

"Jakob T. Eriksen" <jte@c.dk> skrev i en meddelelse
> Spinatsovs: Løg, hvidløg, peberfrugt, spinat, mælk (eller fløde) og evt.
> gorgonzola

Hej

spinatsovsen er absolut lækker, men jeg vil ikke bruge gorgonzola (elsker
ellers gorgon..) men jeg ville bruge et rigtig god parmesan (en god parmesan
skal kunne spises `råt´ med stor nydelse ...) revet med et rigtigt toscansk
rivejern.. løgen skal absolut være rødløg og der skal ikke være peberfrugt i
(så bliver det for sødt) og spinaten skal være frisk ....

lars hs

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 12-03-03 14:17

> [...]

> Jeg leder efter alternative måder at lave en god pastasauce?? Har i nogle
> forslag? Det behøver ikke nødvendigvis være med kød, da jeg ikke spiser

Blend et par avocado og hvidløgsfed, bring avocadoeremen i kog og smag til
med salt, peber og evt. fløde/mælk, hvis konsistensen ikke passer dig. Rør
cremen i en gang frisk pasta og server evt med hvidløgsmarinerede
oksekødsstrimler og en varm hvidløgs-bønne-tomat-salat + et godt flute

/Kristina

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 12-03-03 17:26

> [...]
> voldsomt meget kød.
> Jeg fik foreslået af en at komme kokosmælk eller karrypasta i!! men hvad

Vi nyder meget Theas grønne sauce, findes på min hjemmeside under saucer og
dressinger. Nem, billig og hurtig.
Opkaldt efter min store pige, fordi det var hendes ynglingssauce som 4 årig
(nu afskyr hun alt der er grønt bortset fra agurker )

MVH Rikke

www.boernefamilie.webbyen.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-03-03 23:11

zcully wrote:
> [...]
> ikke spiser voldsomt meget kød.
> Jeg fik foreslået af en at komme kokosmælk eller karrypasta i!! men

nu er det ikke lige kokosmælk og karrypasta jeg vil foreslå men en lækker og
flødesauce:

Spagetti della casa.
150g bacon i skiver(en pakke),

en halv pakke skinke i strimler,

1/4 l. fløde,

en lille dåse tomat koncentrat,

masser af tørret basilikum.

skærer baconen i små stykker og steges i en dyb pande eller stegegryde. Når
baconen er tilstrækkelig stegt, gylden men ikke tørt, tilsættes skinken og
steger lidt med.

du kan hvis det ønskes hælde det meste af baconfedtet fra.

Når det hele har stegt lidt sammen på panden tilsættes al fløden og godt det
halve af tomatkoncentratet og røres rundt til koncentratet er opløst.
Herefter tilsættes tørret basilikum i rigt mål, hellere for meget end for
lidt,

vær opmærksom på at retten gerne må smage _meget_ af basilikum, og hvis du
føler der lige som mangler noget så tilsæt en smule mere, det kan give
prikken over i'et.

den er altid et hit her i huset*G* og faktisk var det kærestens score-ret
inden han scorede mig, uden middag ;) men pas på..... den lander tungt ;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Niklas

Dato : 13-03-03 00:35

> [...]
> voldsomt meget kød.
> Jeg fik foreslået af en at komme kokosmælk eller karrypasta i!! men hvad er

Med pesto og en tør nøddeagtig ost i strimler ovenpå.
Hamrende nemt og yderst delikat.

Eller med en fed blåskimmelsost blandet op i smeltning med lige dele smør.
Når pastaen er lige ved al dente vendes både sovs og pasta på en varm pande.
Hertil serveres en salat med tomat, agurg, løg, oliven og en dressing lavet af
eddike, olivenolie, salt, esdragon og mosede ansjoser.

Venligst

Niklas

Fra : \\/\\/\\ M-Kc /\\/\\~

Dato : 13-03-03 00:48

Svits 2 store fint hakkede charlotte løg og 3 fint hakkede fed hvidløg i
oliven olie.
Tilsæt lidt tørrede chili-flager.
Udskær nogle flåede tomater og komme dem (uden saften fra dåsen).
Tilsæt 1/2 l piskefløde (ikke kaffe føde, da det vil svare til at komme mælk
i).
Tilsæt noget frisk hakket basilikum og timian
Lad sovsen koge op.
Riv noget pamasan og emmenthaler.
Kom ca. en håndfuld af hver ost i.
Lad det simre til alt osten er 'opløst'.

Nemt hurtigt, og smager vildt godt.

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 14-03-03 09:09

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er en storforbruger af italienske pastaretter. Lasagne, Pasta,
spaghetti
> osv.

- i lasagne og alm. kødsovs er en halv kop stærk kaffe en og en halv god
(mørk) øl en god variation.

> Jeg fik foreslået af en at komme kokosmælk eller karrypasta i!! men hvad
er
> doseringerne?

- kokosmælk er genialt ... til fire menneskers kalkunkarry (el.lign) plejer
jeg at bruge en dåse kokosmælk. Du skal ikke blive bange hvis den er "fast"
i toppen af dåsen, når du åbner den ... den er ikke sur og du skal bare røre
lidt i den og klumperne skal nok forsvinde i gryden. det kan blive lidt for
sødt ... og så er lidt mynte (frisk eller tørret) en god ting.

- velbekomme!

ras

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-03-03 10:02

Rasmus Carlsen wrote:

> [...]
> og du skal bare røre lidt i den og klumperne skal nok forsvinde i
> gryden. det kan blive lidt for sødt ... og så er lidt mynte (frisk

hehe godt du fik det sidste med ;) det var nemlig det der fik mig til næsten
at gå i panik da jeg for nylig første gang skulle prøve kokosmælk...... ;)

Fra : Grethe Alsing Peders~

Dato : 16-03-03 22:04

Hej

Hvad med at prøve at lave en hvidløgssovs til dine pastaretter? Du får
opskriften her:

12 fed hvidløg( ca. 50 gram)
100 gram hvide champignoner
2½ dl mælk
1 terning okse eller hønsekødsboullion
evt. ekstra champogniner som fyld.

Pil hvidløgsfeddene, skær dem igennem og læg dem i en gryde med ca. ½ liter
vand.Lad vandet koge op og hæld det fra.
Kom mælk, champignoner, hvidløg og boullionterning i en rustfri gryde ( af
hensyn til farven), og lad det snurre ved svag varme i ca. 20 minutter under
låg. Blend sovsen og varm den igennem inden servering.
Tilsæt evt. tynde skiver af 3-4 champignoner, når sovsen varmes igennem.

Kilde: Let sovsen, Jensen udgivet af Levnedsmiddelstyrelsen.