Hvor gror peberet?
Fra : Persephone

Dato : 11-03-03 07:24

Jeg har en gang læst at de bedste pebersorter skulle være lampong og
malabar. Andre bud? Og jeg forestillede mig at eftersom visse supermarkeder
nu er begyndt at være opmærksomme på at forhandle forskellige typer salt så
er de nok også opmærksomme på peber. Men jeg tog vist fejl? De har kun hele
sorte peberkort fra forskellige krydderifabrikanter (Mamma Rosa og lignende)
som ikke oplyser hvilken sort peber de putter i deres glas og poser.

Er der nogle der er stødt på god peber i et supermarked, hvilket? Eller skal
jeg til specialkøbmand?

Kærlig hilsen
Persephone

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 11-03-03 21:26

"Persephone" <persephone@mailme.dk> wrote in message
> [...]

> som ikke oplyser hvilken sort peber de putter i deres glas og poser.
>
> Er der nogle der er stødt på god peber i et supermarked, hvilket? Eller

Hmm.... godt spørgsmål. Det er er emne jeg endnu ikke er kastet mig over...
;)
Men der må da være nogle engelsk-sprogede webside der omhandler peber. Har
du tjekket?
Søg evt. på det sorte pebers latinske navn Piper nigrum.
Og meld endeligt tilbage når og hvis du finder noget spændende...

Bjarke

Fra : Persephone

Dato : 12-03-03 07:39

Hej Bjarke

> [...]
> Søg evt. på det sorte pebers latinske navn Piper nigrum.
> Og meld endeligt tilbage når og hvis du finder noget spændende...

Det vil jeg gøre. Problemet er bare at de engelsksprogede sider nok ikke ved
særligt meget om hvilke supermarkeder i Danmark der fører hvilke mærker.

Kærlig hilsen
Persephone

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 12-03-03 08:28

> Det vil jeg gøre. Problemet er bare at de engelsksprogede sider nok ikke
ved
> særligt meget om hvilke supermarkeder i Danmark der fører hvilke mærker.

Det ved det nok ikke engang selv.. ;)

Prøv at kontakt SpicySpoon ApS. De har gjort krydderier og kværne til deres
speciale
(Det kunne jo være interessant at høre om de også ved hvad de sælger )

http://www.spicyspoon.com/

Bjarke