Blød tærtebund??
Fra : Karina

Dato : 06-03-03 20:01

Hej alle sammen!

Jeg skal have gæster på lørdag og vil lave en chokoladetærte til
dessert. Jeg har fundet opskriften, men er lidt i tvivl om hvad jeg
gør med bunden.
Jeg har en porcelænstærteform som jeg vil lave den i. Jeg vil gerne
kunne tage bunden ud af formen, når den er bagt og afkølet (fyldet
skal først i herefter. Men hvordan gør jeg det lettest? Kan jeg lægge
bagepapir i formen uden at bunden bliver blød? og så løfte den op, når
den er afkølet? Jeg er nemlig bange for at den hænger i, hvis jeg ikke
kommer bagepapir i - eller er det nok at smørre den godt? eller skal
jeg få fat i en form med løs bund?

Problemet er, at jeg kun har denne form og faktisk helst skal bruge
den til andet den aften...

Hvordan plejer i at gøre?

Uha - sikke en masse spørgsmål Håber nogen kan hjælpe??

M.v.h. Karina

Fra : Jette Mogensen

Dato : 07-03-03 06:34

"Karina" <karina@Xjaydee.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den til andet den aften...
>
> Hvordan plejer i at gøre?
>
> Uha - sikke en masse spørgsmål Håber nogen kan hjælpe??

Jeg bruger altid en form med løs bund. Efter min mening er den bedste
tærteform du kan få en metalform med løs bund fra Kunst og Køkkentøj til ca.
40 kr. Men du kan også bruge en springform.Lad dejen gå halvt op om formens
sider.Støt siderne de første 10 min af bagetiden med sølvfolie.

mvh Jette