eva trio stege gryde
Fra : Bettina Madsen

Dato : 05-03-03 09:02

Hej gruppe!

Til jul fik jeg en eva trio stegegryde i aluminium.
Den har det problem at håndtagene bliver MEGET varme når
man bruger gryden. Det er rigtig farligt, og har forårsaget et
par brændte fingre..Grydens låg + håndtag bliver ligeså varmt.

Nu har jeg skrevet til Eva Trio og efterlyst en forklaring på deres
gryde og dens ulemper.
Her til morgen fik jeg en mail, hvori der stod:

Vedr. din aluminiums gryde m/låg, det er helt naturligt, at håndtagene
bliver varme når der bliver tilberedt mad i gryden, det er naturens love
og dem kan vi desværre ikke ophæve.

Jeg har ikke andre gryder med det problem (kun et grydelåg, også fra Eva
Trio), heller ikke selvom grydens materiale er det sammme også på
håndtagene....jeg undrer mig.

Er der nogen der kender til denne stegegryde (den er oval og grå) eller som
ved hvordan jeg kan gribe sagen an nu, da jeg synes det er for dårligt at få
sådan et svar.

Tidligere her i gruppen har der været talt om Eva Trio, og deraf har jeg
kunnet aflede at der er mange der synes Eva Trio er mere design end
kvalitet....og det er jeg ved at vedkende mig. Jeg synes det er frækt at de
kan sende et produkt der er så dårligt på gaden, uden at frygte for deres
omdømme!

Venlig hilsen
Bettina

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 05-03-03 09:30

Bettina Madsen skrev:

> Er der nogen der kender til denne stegegryde (den er oval og grå)
> eller som ved hvordan jeg kan gribe sagen an nu, da jeg synes det
> er for dårligt at få sådan et svar.

Jeg eknder ikke til den omtalte stegegryde, så jeg kan desværre ikke
hjælpe dig på dét område, til gengæld har jeg lyst til at fortælle
at jeg har en Eva Trio slip-let-pande (kan ikke huske om den hedder
noget mere end blot Eva Trio) som jeg synes har et vældig dårligt
design: Håndtaget består af en metalstang på tykkelse med en blyant,
som så er bukket i et langt smalt U, som derefter er nittet fast på
panden. De fire nittehoveder på indersiden af panden besværliggør
ordentlig rengøring, om på ydersiden er mellemrummet mellem U'ets
ben så smalt at det osse er svært at kommet ind og gøre panden pænt
ren dér. Øv.

Panden var ret dyr, så jeg vil bruger den indtil den ikke kan mere,
men det bliver sidste gang jeg køber en pande fra Eva, det er helt
sikkert.

> Tidligere her i gruppen har der været talt om Eva Trio, og deraf
> har jeg kunnet aflede at der er mange der synes Eva Trio er mere
> design end kvalitet....og det er jeg ved at vedkende mig.

Det synspunkt kan jeg kun tilslutte mig.

Mht. din situation, så ville jeg tage en snak med Forbrugerrådet.
Prøv at klikke lidt rundt på <http://fi.dk/ret/klagerogankenaevn/>
samt underliggende sider, og se om du kan finde noget der lyder
relevant for dig.

// Klaus

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-03-03 09:32

"Bettina Madsen" <bettina@cyberdude.dk> writes:

> [...]
> man bruger gryden. Det er rigtig farligt, og har forårsaget et
> par brændte fingre..Grydens låg + håndtag bliver ligeså varmt.

Så kunne man jo bruge grydelapper. Du forventer jo heller ikke at
bradepanden kan tages ud af ovnen med bare hænder.

> [...]
> kan sende et produkt der er så dårligt på gaden, uden at frygte for deres

Når man har en gryde, hvor selve gryde og håndtag er lavet i samme
materiale, må man regne med at håndtagene også bliver varme.

Hvilket svar havde du forventet? At det var en fejlproduktion? F.eks.
Le Creusets gryder bliver også varme i håndtagene. Mine stegegryder
bliver også varme.

Så enten må du vænne dig til at bruge grydelapper, eller så må du købe
en ny stegegryde, men vær forberedt på at det bliver svært at finde en
god stegegryde, der ikke må blive varm i håndtagene.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-03-03 18:51

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]

> en ny stegegryde, men vær forberedt på at det bliver svært at finde en
> god stegegryde, der ikke må blive varm i håndtagene.

Tjae - jeg aner ikke noget om den pågældende gryde eller Le Creusets, men
mine gryde med koldgreb får altså ikke så varme håndtag, at der skal bruges
grydlapper når de bruges som normalt - dvs. på komfuret. Så det er altså
ikke en naturlov at gryder med metalhåndtag bliver så varme at man skal
bruge grydelapper. Så måske er det alligevel et EVA trio (og Le Creusets)
problem. Selv ikke min Hackman grilpande (og den bliver varmet meget
kraftigt op - typisk 6-7 min fuld hug på det store gasblus for den bruges)
får håndtaget varmet op af betydning.

vh
Jan

Fra : Bettina Madsen

Dato : 05-03-03 20:18

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> den bliver varmet meget kraftigt op - typisk 6-7 min fuld hug på det
> store gasblus for den bruges) får håndtaget varmet op af betydning.

Jamen fremover må jeg jo bruge grydelapper, men det falder mig ikke
naturligt
at tænke at en grydes håndtag kan blive SÅ varme. Desuden synes jeg også at
det er farligt når der kommer andre ud i køkkenet, som ikke ved at gryden er
meget varm på alle håndtag.
Håndtaget på låget er lavet at rustfrit stål og bliver lige så varmt. Det
synes jeg er dårlig design.....
Min le creuset wok pande af støbejern bliver heller ikke så varm på
håndtagene, tiltrods for at de er lavet at samme materiale som resten af
wok'en.
Jeg synes ikke det er indlysende at vide at den slags gryder bliver varme
over det hele, jeg synes det er et udtryk for et dårligt produkt. Det skal
også siges at gryden var blevet sat på udsalg så den næsten kun kostede det
halve (altså ca. 600 kr.).....det kunne der jo være en grund til, men det er
svært at vide.
Jeg ved godt at der ikke er så meget at gøre, men jeg er vred over det svar
jeg har fået fra Eva Trio, og har købt min sidste gryde fra Eva Trio.

Nå, ja lidt galde herfra......

hilsen
Bettina

Fra : Pierre Roland

Dato : 05-03-03 13:21

Istedet foratkøbe EVA TRIO skulli købe HACKMAN - TOOLS det er en lille smule
dyere men når man alligevel er oppe i den pris klasse, så betyder 200+ jo
ikke så meget.
Jeg har selv været den ulykkelige ejer af EVA TRIO i mange år, men da jeg
skulle have en ny pande ja så faldt valget på HACKMAN og denblev jeg så glad
for at jeg har skiftet alle mine gryderog pander ud til HACKMAN, og de skal
nok holde HELE livet.

Pierre