Fyldte pandekager...
Fra : Bente Hansen

Dato : 04-03-03 16:35

Hejsa..

Vi er nogen der skal lave fyldte pandekager imorgen på arbejdet og der skal
laves lidt over 100 stk.

Jeg har fundet en opskrift og har lavet den om til ca. 100 stk

Den ser sådan her ud..

1250 g. hvedemel
15 tsk. salt
30 dl. sødmælk ( bruger vand istedet )
30 æg
500 g. smeltet smør

Den der står for indkøb , har kun købt 10 æg.
Dem kan vi vel godt nøjes med eller hvad ??

Hvad siger i til denne opskrift ??

Bente

Fra : Niklas

Dato : 04-03-03 16:43

"Bente Hansen" <bente76@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3e64c7b2$0$16191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> 500 g. smeltet smør
>
> Den der står for indkøb , har kun købt 10 æg.
> Dem kan vi vel godt nøjes med eller hvad ??

Jeg ville bevare mælken og bruge det oprindelige antal æg men udelade smøret.
Man kan evt. udelade lidt af mælken og erstatte det med elefantøl.
I så stor en portion burde det dog kun være 2-3 dl. øl.

Må jeg være nysgerrig og spørge hvad fyldet skal være og om i har tænkt på flambering evt?

Venligst

Niklas

Fra : Bente Hansen

Dato : 04-03-03 18:01

Hej....

Fyldet skal være :

Oksekød ,bønnespirer ,grøn peber ,revent gulerødder ,hvidløg og krydderier.

Bente

Fra : Anders

Dato : 04-03-03 20:07

> [...]
> 500 g. smeltet smør
>
> Den der står for indkøb , har kun købt 10 æg.
> Dem kan vi vel godt nøjes med eller hvad ??

Jeg ville bestemt ikke reducere mængden af æg til en tredjedel. Det er jo
æggene, der er bindemidlet.
Så ind på tanken i morgen tidlig og hent 20 æg!

Anders