Squashsuppe
Fra : Heidi

Dato : 28-02-03 22:47

På Restaurant Mad Donna i Herning fik jeg i mandags
en cremet squashsuppe til forret. Der var en tydelig smag
af persille (tror jeg), og måske også fløde i. Ingen kød
eller større stykker af grøntsager, men en helt pureret
suppe.
Er der nogen der har en opskrift der kunne ligne dette?
En søgning på google giver godt nok et par
forslag til cremet squashsuppe, men ikke rigtig nogen
med persille i...

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Hanne Bak og Kurt E.~

Dato : 04-03-03 08:49

> [...]
> og IKKE pr. mail!! Så skriv ikke noget som andre ikke
> må se - medmindre du har en rigtig god undskyldning

Hej!

her er en fantastisk god squashsuppe.

4 potioner

1 spuash (400-500 gr.)
1 løg
1 stor kartoffel
1 spsk margarine eller smør
1 pk. (125 gr.) frossen, hakket spinat,
4 duske persille
1 l grøntsagsbouillon
2 dl. creme fraiche

I foodprocessoren hak squash, løg og kartoffel.
Brun blandingen i fedtstoffet i en gryde.
Tilsæt spinat, persille og bouillon.
lad det hele koge under låg i 10 min.
Kør suppen til puré.
Smag til med salt og peber.
Bland vreme fraiche i og varm suppen igennem.

Velbekomme

Kurt J.
Odense

Fra : Heidi

Dato : 04-03-03 19:48

Hanne Bak og Kurt E. Jensen wrote:

> [...]
> Kør suppen til puré.
> Smag til med salt og peber.
> Bland vreme fraiche i og varm suppen igennem.

Det lyder som om det godt kunne være lidt
derhenad. Den skal da i hvert fald afprøves
ved lejlighed.

> Velbekomme

Tak - og tak for opskriften