Søger gode tips til alt madlavning!
Fra : Søren Astrup

Dato : 25-02-03 22:35

Hey i dejlige mennesker!

Jeg er lige begyndt på et sådan madlavnings kursus...
Og der er der nogle ting man lærer som man umiddelbart ikke tænker over men
er gode ting af vide.

F.eks.
Man skal sørge for at "svitse" kødet hurtigt på panden så man lukker porene
i kødet for at det holder på saften. Og lad være med at tilsætte salt før
man har gjort det. For det "suger" også saften ud...

Det er sådan nogle gennerale tips man skal vide...

Er der nogle der har flere så fyr dem af... :)

Med venlig hilsen Aske Astrup

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 25-02-03 23:19

"Søren Astrup" <astrup-net@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er sådan nogle gennerale tips man skal vide...
>
> Er der nogle der har flere så fyr dem af... :)

Her er osse masser at komme efter. F.eks. er
news:%r64a.89613$Hl6.8243073@news010.worldonline.dk et godt sted at begynde.

--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard

Fra : Kim Jensen

Dato : 26-02-03 14:21

> Man skal sørge for at "svitse" kødet hurtigt på panden så man lukker
porene
> i kødet for at det holder på saften.

Det er en skrøne, der af uvisse årsager ikke vil dø.

mvh
Kim Jensen

Fra : Søren Astrup

Dato : 26-02-03 17:55

Hvorfor dog ikke???

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-02-03 19:11

"Søren Astrup" <astrup-net@mail.dk> wrote in message

Skal signaturen så mon stå her?

Jan

mvh

Pudsig vane i øvrigt!

Men godt nok fra venstre mod højre.

Denne tekst skal læses nede fra (ja, det er altså ikke
mig, der har fundet på det)

Fordi skrøner, der er døde, ikke længere er skrøner!

Fra : Asta Nielsen

Dato : 27-02-03 22:55

> porene
>
> Det er en skrøne, der af uvisse årsager ikke vil dø.
>

> mvh
> Kim Jensen

Ja, det er vel begrænset hvor meget vand saltet kan nå at trække ud, hvis kødet ryger på panden med det samme......

Asta

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-02-03 18:03

> [...]

> man har gjort det. For det "suger" også saften ud...
>
> Det er sådan nogle gennerale tips man skal vide...

Ja, det er ikke så dumt - især hvis de har noget på sig.
Mht. lukningen af porerne, så er der skam lavet kontrollerede forsøg, hvor
den aflives.
Når det drejer sig om saltet er et godt råd: 1/3 før, 1/3 under og 1/3 efter
stegningen.

vh
Jan

Fra : Søren Astrup

Dato : 26-02-03 22:16

Du må have flere tips gemt i ærmet!!!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-02-03 19:10

> Du må have flere tips gemt i ærmet!!!

Garanteret!
I ærmet.
Og de falder ud, når jeg ryster armen lidt over tastaturet
Men i små portioner ad gangen.

vh
Jan