Rom flamberede bananer
Fra : ronny

Dato : 19-02-03 18:03

Hej alle

Jeg vil helt vildt gerne servere bananer stegt og flamberet i rom, men mener
at erindre at man skal bruge mere ende bare svitse i rom og sætte ild til.
Vil nogen hjælpe? Jeg vil så gerne servere dem ved bordet med ild i panden!

Venlig hilsen
Peter

Fra : \\/\\/\\ M-Kc /\\/\\~

Dato : 19-02-03 18:24

Den opskrift jeg kender, skal du også bruge puddersukker (eller flydende
rørsukker) og kanel, husk endelig også at bruge en mørk rom (såsom Havana
Club 7 år, Metusalem Black, Saint James Black label, eller til nød Barcadi
Black eller Spice) da dette giver en bedre smag.

Fra : Lars Pedersen

Dato : 19-02-03 18:48

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=538&a=59543

Udsendelsen bliver vist genudsendt på svensk tv1 på søndag.

Fra : Lars Jensen

Dato : 19-02-03 19:04

On Wed, 19 Feb 2003 18:02:31 +0100, "ronny" <m11000@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Vil nogen hjælpe? Jeg vil så gerne servere dem ved bordet med ild i panden!

Dejlige(!) Tina Nordström lavede flamberede bananer i Mat! på Svensk
TV 1 i mandags - programmet genudsendes på søndag kl. 09.30.

Kan du ikke snuppe søde blondiner med stærk skånsk dialekt kan
opskriften læses her: http://svt.se/mat/

Lars

Fra : Jesper E

Dato : 20-02-03 11:07

Ild i panden, av for den gør det ikke ondt???
Jesper

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 20-02-03 13:05

Jesper E (erhardsen@stofanet.dk) skrev:

> Ild i panden, av for den gør det ikke ondt???

Ja ... så må temperaturen sgu' være god fin

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk