Drink-opskrift
Fra : I8NY

Dato : 12-02-03 02:03

Hej!

Siden det er mad OG drikke,
vil jeg spørge om der er nogen,
der kan anbefale links med drink-opskrifter,
da jeg leder efter opskriften på en Banana Daquiri.
Håber det er stavet rigtigt.
På forhånd tak.

Mvh I8NY

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 12-02-03 02:32

I8NY wrote:

> jeg leder efter opskriften på en Banana Daquiri.

Google giver et hav af opskrifter. Pick one

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : I8NY

Dato : 12-02-03 18:10

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Google giver et hav af opskrifter. Pick one

Hej Kevin!
Ja,der er masser.
Masser af engelske opskrifter,men ingen danske,
og jeg forstår ikke rigtigt målene.
Hvad er f.eks OZ?

Tak for hjælpen.

Mvh I8NY

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 12-02-03 20:40

I8NY wrote:

> Masser af engelske opskrifter,men ingen danske,
> og jeg forstår ikke rigtigt målene.
> Hvad er f.eks OZ?

Her er en side, hvor alle engelske mål snildt kan omregnes:

http://www.metricsucks.com/convert.html - alle bør bogmærke denne side.
Jeg bruger den meget ofte. Læg mærke til, hvor meget indehaveren af
siden hader europæiske mål

Desuden er det jo ofte sådan med drinks, at målene "går op i hinanden"
og derfor kan oversættes til "Et mål af det ene til tre mål af det
andet" osv.

Ellers søg på banana daquiri rom - så kommer der i hvert fald opskrifter
på nordiske sprog frem.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 13-02-03 03:53

"I8NY" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse..

> Masser af engelske opskrifter,men ingen danske,

Her er en på dansk..

Banana Daiquiri:
2-4 cl. Havana Club Silver Dry Rom
1 cl. Cusenier Creme de Banane (Creme de Banana)
½ banan
1-2 cl. limesaft
2 tsk. flormelis
Pyntes med en bananskive
Margueritaglas
Blendes sammen med isterninger
www.worldbrands.dk/cocktails_sider/alle_cocktails.htm

> og jeg forstår ikke rigtigt målene.
> Hvad er f.eks OZ?

OZ. [ounce] (UK) = 0,028 liter = 28,413 milliliter el. ca. 2,8 cl.
OZ. [ounce] (US) = 0,030 liter = 29,574 milliliter el. ca. 3,0 cl.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

-Søg på nettet, så er denne gruppe
helt og aldeles overflødighed.
- Emil

Fra : Heidi

Dato : 12-02-03 06:31

Prøv evt. med www.webtender.com

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,