Dessert hvori der indgår fisk
Fra : Stationsforstanderen

Dato : 06-02-03 14:42

Hej

Vi er nogle stykker der skal have en middag hvor temaet er FISK. Det vil
sige der skal være fisk i alle retter, hvis det er muligt.

Er der nogen herfra, som har nogle gode ideer ?

MVH
Asbjørn
PS: Æblefisk er måske en mulighed

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 06-02-03 14:54

"Stationsforstanderen" wrote:

> Vi er nogle stykker der skal have en middag hvor temaet er
FISK. Det vil
> sige der skal være fisk i alle retter, hvis det er muligt.

Hjemmelavet is med lakridsfisk?

Mvh. Henrik

Fra : Gitte Jahns

Dato : 06-02-03 15:32

Eller hvad med is med chokoladeskilpadder i?? de svømmer da trods alt også i
vand
Gitte

Fra : Pia

Dato : 06-02-03 15:31

"Stationsforstanderen" <ab@ab.dk> wrote in message
> [...]
> sige der skal være fisk i alle retter, hvis det er muligt.
>
> Er der nogen herfra, som har nogle gode ideer ?

Jeg var engang til Oestersaften paa et hotel i Groenland. Alle retter
indeholdt oesters, men desserten var saa vidt jeg husker noget
champagnesorbet i en oestersskal med noget chokolade et eller andet til.
Kan det vaere skaldyr, eller er det kun fisk?

Pia

Fra : Stationsforstanderen

Dato : 07-02-03 06:44

Hej Pia

> champagnesorbet i en oestersskal med noget chokolade et eller andet til.
> Kan det vaere skaldyr, eller er det kun fisk?

Jo det kan godt være skaldyr. Så det lyder ikke helt ved siden af.

MVH
Asbjørn

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 06-02-03 16:05

Er husblas ikke lavet på fiskeben? I så fald er der jo mange muligheder...
En citronfromage formet som en fisk og så med geléklumper lagt som skel...
;)
Bjarke

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 06-02-03 18:03

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> skrev i en meddelelse
> Er husblas ikke lavet på fiskeben?

Nej, husblas er gelatine, som er udvundet af hud fra en gris,der stammer fra
Tyskland, Østrig og Schweiz ( har lige skrevet af efter en pakke husblas
). Og jeg tror virkelig på det stammer fra en gris, for en dag da vi kom
hjem, havde vores hund ædt et helt brev ( 10 blade ), og jeg tror han havde
hygget sig *G*

Bolette

Fra : Jørgen Hess

Dato : 08-02-03 11:33

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
da vi kom
> hjem, havde vores hund ædt et helt brev ( 10 blade ), og jeg tror

Ja - ordet kommer faktisk fra at svømmeblæren hos støren hedder:
Husblas, og der kan sikkert udvindes gelatine fra fisk. Gelatine er en
del af brusk, der uanset dyreart indeholder gelatine. Og da der fra
slagteindustrien er tonsvis af brusk som biprodukt - så nå ja.
mvh
Jørgen