chokoladekage til dessert
Fra : Ivan V. Nielsen

Dato : 05-02-03 22:13

Hej

Jeg skal bruge opskriften på en lækker "chokoladebombe" til dessert til en
fest. Jeg har søgt lidt på nettet og fundet et par tusinde varianter, men
har ikke tid til at teste dem

Så jeg håber at oraklerne her i gruppen kan hjælpe med en lækker dessert
chokoladekage.

Mvh

ivan

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-02-03 00:15

Ivan V. Nielsen skrev:

> Jeg skal bruge opskriften på en lækker "chokoladebombe" til
> dessert til en fest.

Dette er ikke decideret en chokoladebombe, men den indeholder choko-
lade og er en fremragende dessert: Myras Tiramisu Cheesecake. Jeg
har netop fået det til dessert i aften med blåbærkompot til.

Opskrift: <http://groups.google.com/groups?selm=9hef22%247h5%241%40news.panix.com>

I stedet for Splenda (et kunstigt sødemiddel som ikke kan fås her-
hjemme endnu) har du nok lyst til at bruge sukker (eller Perfect Fit
eller Atwel), men ellers er opskriften lige til at gå til. Jeg kan
sende dig en udgave med danske mål hvis du vil have det.

Damen bag opskriften kan ses her: <http://photos.yahoo.com/myras>.

// Klaus

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 06-02-03 02:14

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> [...]
> lade og er en fremragende dessert: Myras Tiramisu Cheesecake. Jeg
> har netop fået det til dessert i aften med blåbærkompot til.

Tiramisu er lækkert, men jeg synes godt nok ikke denne opskrift ser
speciel god ud. Mest besværlig

Min pointe: Der findes bedre opskrifter, som ovenikøbet er enklere.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-02-03 09:15

Kevin Edelvang skrev:

> Tiramisu er lækkert, men jeg synes godt nok ikke denne opskrift
> ser speciel god ud.

Det er ikke opskrift på tiramisu, men på en cheesecake inspireret
af tiramisu, og den er ualmindelig lækker.

> Mest besværlig

Fordi den skal i vandbad, eller hvad? Den er ganske enkel at lave.

> Min pointe: Der findes bedre opskrifter,

Definér "bedre".

// Klaus

Fra : Padmé

Dato : 06-02-03 05:59

Hej Ivan
Jeg lavede marcipankagen fra www.appetit.dk i sidste uge, som mine gæster
var vilde med. Der en rigtig chokolade i den, men et godt råd: brug 200 g
chokolade til pynt istedet for de 100 g der står i opskriften og server evt
noget is til, da den er meget tung. Selve opskriften er nem at gå til, og
hvis du følger den slavisk, tror jeg ikke det kan gå galt.

Go' fornøjelse
Padmé

Fra : [webwoman]

Dato : 06-02-03 07:35

"Ivan V. Nielsen" <ivan@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal bruge opskriften på en lækker "chokoladebombe" til
> dessert til en fest. Jeg har søgt lidt på nettet og fundet et par
> tusinde varianter, men har ikke tid til at teste dem

Jeg vil i den forbindelse give dig et tip, som jeg selv kunne have brugt for
en måned siden til en større fest.

Bag kagen i god tid. Gerne 2-3 dage før du skal bruge den. Det bliver den
nemlig meget bedre af - både smagen og konsistensen.

Jeg lavede, til en rund fødselsdagsfest med mange gæster, to
chokoladekager - opskrift fra Camilla Plums "Mors Mad". Bagte om morgenen på
selve festdagen.

Havde forventet en lidt svuppet chokoladekage, men fik en lidt tør og lidt
kedelig kage. Gæsterne observede vist intet, for de troede vel, at den var,
som den skulle være. Men jeg havde altså forventet noget andet udfra
beskrivelsen.

Det viste sig så, at chokoladekagen (resterne af den) blev noget andet - og
blev som forventet - da den havde stået et par dage. Mere smag og bedre
konsistens.

Så bag i god tid.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ivan V. Nielsen

Dato : 06-02-03 10:29

Jeg har hørt meget om en såkaldt "black forest cake, men de opskrifter jeg
har fundet svarer ikke til det ene billede jeg har fundet:

http://www.giftshopkenya.com/blackforest.html

Nogen der har en opskrift?

ivan