Den VÆRESTE film fejl, nogen ideer?
Fra : DevilHair

Dato : 08-02-03 00:51

Vi sidder nogle gutter sammen en aften og ser en håndfuld film, så finder vi
en fejl og begynder straks og snakke om den væreste fejl der er blevet lavet
i en film...
Eller den største boooommmmmert der er lavet med fx en mikrofon HELT nede i
skuespillernes hoved osv...
Nogen der har nogle forslag til det ?

Fra : /Ole

Dato : 08-02-03 00:59

"DevilHair" <DevilHair@Get2Net.Dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i en film...
> Eller den største boooommmmmert der er lavet med fx en mikrofon HELT nede

Jep her er den mest fejlfyldte film, jeg nogensinde har set, og så er det
endda en af TV3's karruselfilm:

http://us.imdb.com/Title?0107147

Jeg tror at mikrofon, boomstang og hele pivtøjet optræder mindst 12 i gennem
hele filmen... Mikrofonen var vist nomineret som "best supporting actor"....

/Ole

Fra : DevilHair

Dato : 08-02-03 01:02

Var lige inde at kigge på IMDB og der er sgu ikke så mange goofs at se
der... Men jeg må da lige få set den film så..

http://us.imdb.com/Goofs?0107147

Fra : Michael Skov

Dato : 08-02-03 06:27

jeg husker mest tydeligt da jeg så 13 days i biffen. Der var mikrofonen
nede i billedet .....tja jeg gad ikke tælle mere end 15 gange så var det
ikke sjovt mere. Men det var vist noget med beskæringen på nogle kopier
?!?
Men rædselsfuldt var det.
(et link til en anmeldelse på imdb
http://us.imdb.com/CommentsShow?0146309-112)
MU!

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-02-03 09:40

"Michael Skov" <mu@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nede i billedet .....tja jeg gad ikke tælle mere end 15 gange så var det
> ikke sjovt mere. Men det var vist noget med beskæringen på nogle kopier

Næ. Det er såmænd biografen, du skal brokke dig til. Det er deres
indstilling, der er galt, og det gælder i øvrigt stort set altid, hvis du
ser en boomstang eller en mikrofon i billedet.

Ser man samme på tv, så skyldes det i de fleste tilfælde, at man ser en
umaskeret version af filmen - altså en udgave, hvor man har undladt at
maskere filmen med sort i top og bund, som man ville i biografen, for at få
billedet til at fylde hele tv-skærmen. Ulempen er tydeligvis, at man ofte
vil komme til at se ting, som ikke er beregnet til at skulle ses, og som i
biografen ville være skjult af maskeringen. F.eks. en mikrofon eller John
Cleeses boksershorts i A Fish Called Wanda.

Jeg kan til sammenligning nævne, at jeg ikke så en eneste utilsigtet
mikrofon i Thirteen Days.

MVH
Jens

Fra : Dan

Dato : 08-02-03 07:27

"Die Another Day" - En stor bommert - fra start til slut!

mvh.,
Dan

Fra : zcully

Dato : 08-02-03 13:51

"Dan" <me@surfmail.dk> wrote in message

"Die Another Day" - En stor bommert - fra start til slut!

mvh.,
Dan

Hørt....

/Zcully

Fra : Heinz

Dato : 09-02-03 01:17

"Dan" <me@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

"Die Another Day" - En stor bommert - fra start til slut!

mvh.,
Dan

Samme med Slim Slam og Slum.
Den film er også en stor fejl.

Heinz

Fra : Morten DH

Dato : 08-02-03 12:43

> [...]
> i en film...
> Eller den største boooommmmmert der er lavet med fx en mikrofon HELT nede

Commando, de smadrer en gul bil og den ender på taget - Arnold rejser den op
og de kører væk i en fabriksny magen til... konge-goof

Fra : Anders og Lis

Dato : 14-02-03 01:23

> [...]
> i en film...
> Eller den største boooommmmmert der er lavet med fx en mikrofon HELT nede

Mit forslag er "det omvendte vandfald" i Anaconda bare for at nævne den fejl
jeg hader mest.

Men check www.moviemistakes.com for at læse om nogle andre

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-02-03 01:41

Hej!

DevilHair wrote:

> Nogen der har nogle forslag til det ?

Jeps. I Batman & Robin (den med Alicia Silverstone m.m.) er der en sekvens hvor
Robin (Chris O'donnel) stikker hovedet op af en lille sø inde hos Poison Ivy.
Han dykker derpå ned igen, men det er lavet ved at rulle filmen baglæns! Det er
meget let at se og dybt lamt "fundet på". De manglede vel den scene i kassen da
de lavede post-production...

Og så er der jo "Plan 9 From Outer Space", som er en Ed Wood klassiker. Den er
PROPPET med goofs såsom 200kg gravsten som ligner (og er :)) papmache, brune
gulvtæpper som skal forestille at være jord...
Den værste er dog en scene hvor to personer taler sammen på en kirkegård. Det
er dagslys når man ser den ene part, mens det er nat ved den anden! :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"If it's got tits or wheels it'll break your heart"

Fra : DevilHair

Dato : 15-02-03 13:46

Kan man sige at det er goofs med Ed Wood film efterhånden ?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-02-03 14:12

Hej!

DevilHair wrote:

> Kan man sige at det er goofs med Ed Wood film efterhånden ?

Ed Wood lavede alle sine film med største omhu, så ja det vil jeg da mene :)