hvad er forskellen på en teaser og en trai~
Fra : Blix

Dato : 30-01-03 20:57

er lidt forvirret

Fra : Jeppe Møller

Dato : 30-01-03 21:07

En teaser plejer at komme før traileren og viser ikke noget fra selve
filmen. (to tease= at drille)
Man bliver bare gejlet op så man kan glæde sig endnu mere til en given film.
Traileren viser klip fra filmen.
/JeppeM

Fra : rhexis

Dato : 30-01-03 21:55

"Blix" <leanolsen@hotmail.com> wrote in message

> er lidt forvirret

Forskellen består i hvor meget af handlingen der bliver afsløret.
En teaser viser typisk kun enkelte glimt, hvorimod en trailer typisk
viser både filmens klimaks, plus de 2-3 sjoveste replikker i
filmen[1].

:/

[1] Er den pågældende film som film er flest vises /samtlige/ sjove
replikker i traileren.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-01-03 00:13

rhexis <3bbg3001@sneakemail.com.com.com.com.com> writes:

> [1] Er den pågældende film som film er flest vises /samtlige/ sjove
> replikker i traileren.

Kun hvis det er en amerikansk komedie. Amerikanere kan efter sigende
bedst lide vittigheder de kan grine af før de hører dem.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : CybaMerc

Dato : 30-01-03 22:31

A long time ago in a galaxy far, far away....
Blix wrote:

>er lidt forvirret

En teaser er også en trailer; men det er et meget anvendt begreb om en
særlig type trailere, der udsendes meget tidligt for at generere hype.
Indholdet kan være alt fra ufærdige effektshots til små sekvenser
skabt specielt til teaseren - dvs. scener, der slet ikke optræder i
filmen.

Fra : Mathness

Dato : 31-01-03 00:26

On Thu, 30 Jan 2003 22:31:29 +0100, CybaMerc wrote:

> [...]
> Indholdet kan være alt fra ufærdige effektshots til små sekvenser skabt
> specielt til teaseren - dvs. scener, der slet ikke optræder i filmen.

Hvilket især medføre at en teaser kan snyde, da der kan være særlig fede
scener der aldrig ses. Kan huske en teaser til Highlander 4, hvor skurken
(?) bruger noget der ligner magi, var intetsteds at se i filmen (øv). Den
ligger vist som trailer på DVD'en.

Jeg tror dog at begrebet trailer og teaser er blevet en del flydende i
brug. Jeg opfatter en teaser som noget der skal skabe opmærkesomhed for
filmen, primært når de er i gang med at film/producere. Således bliver en
trailer oftes ting fra den færdige film, selv om der også her kan/bliver
benyttet scener, der ikke fremkommer i filmen.

--
Thomas Klietsch m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Only a Sofa-Wrestler would dare attack The Mighty FurNiTaur.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 31-01-03 16:28

Blix <leanolsen@hotmail.com> skrev:

> er lidt forvirret

Hulk teaseren er et godt eksempel på en teaser. Du ser ikke monsteret
(hvilket jo er det alle ser frem til), men kun de grønne øjne og en væg der
bliver smadret med ufatteligt stor (hulk) kraft.

I Hulk traileren ser du så monsteret, og hvordan han laver hammerkast med en
tank etc.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Peter Larsen

Dato : 31-01-03 21:36

"Blix" <leanolsen@hotmail.com> wrote in message
> er lidt forvirret

Jeg blever at sige en teaser giver en idé om stemning mens traileren
blotlægger handlingen.

Hilsen

Peter