Alt for godt i år
Fra : Harkonnen

Dato : 30-01-03 01:44

I år kommer der

Ringens Herrer 3
Terminator 3
Star Wars 3
The Hulk
Matrix 2
Matrix 3
X-men 2

Lidt for godt

Fra : Søren Blom

Dato : 30-01-03 03:22

"Harkonnen" <nuclear75@hotmail.com> skrev

> Lidt for godt

Hvor er det gode henne på den liste?

Eneste film på den liste jeg syndes der fortjener en 2er eller 3er er da
Ringens Herrer og så alligevel ikke.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Leonardo

Dato : 30-01-03 08:45

> Hvor er det gode henne på den liste?

Ringens Herrer 3
Terminator 3
( Star Wars 3 ) 2005
The Hulk
Matrix 2
Matrix 3
X-men 2

Kan du ikke læse :)

Fra : Mathness

Dato : 30-01-03 18:32

On Thu, 30 Jan 2003 08:45:13 +0100, Leonardo wrote:

> Kan du ikke læse :)

Sagtens, men jeg kan nu hellere ikke få øje på noget godt.

--
Thomas Klietsch m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Only a Sofa-Wrestler would dare attack The Mighty FurNiTaur.

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 30-01-03 19:26

> Sagtens, men jeg kan nu hellere ikke få øje på noget godt.

Det må være strengt at leve i en så tåget verden.
Man er måske højt hævet over banale film, der kun beskæftiger sig med
eventyr og uoriginale effekter?
Tænk ikke at kunne glæde sig over en god film - bare fordi den ikke er
fransk eller instrueret af Woody Allen.
Eller er man så kritisk at ikke engang DET kan tilfredsstille ens behov.

Jeg kan godt fra folkeskolen huske typen, der f.eks altid spiste chokolade.
Men når en af klassekammeraterne stolt viste noget chokolade deres mor havde
givet dem, var deres kommentar altid i retning af:
"Puha, sådan noget møj kunne jeg aldrig spise.....!"
Jeg tror det drejede sig om dem, der manglede opmærksomhed hjemme og bare
skulle ødelægge andres gode humør!

Pyyyhhh

Så fik jeg vist lige lukket lidt ud :)

Det kunne være jeg skulle hoppe over i dk.snak.mudderkastning - for at køle
lidt ned.
Men JEG glæder mig som en hund på et nyspundet kamelulds-tæppe til Matrix og
ROTK.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-01-03 00:10

"Leonardo Schirripa" <calabro@adr.dk> writes:

> [...]
> eventyr og uoriginale effekter?
> Tænk ikke at kunne glæde sig over en god film - bare fordi den ikke er

Mathness kunne lide Alien^3, da den havde premiere. Og Wayne's
World. Så ved I det. (Det kunne jeg nu også)

Personligt ser jeg mest frem til The Hulk fra listen. Jeg er spændt på
hvad Ang Lee får ud af det, der måske er en af de mindst anerkendte
kvalitetsserier blandt de større serienavne.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.

Fra : Mathness

Dato : 31-01-03 01:05

On Fri, 31 Jan 2003 00:09:44 +0100, Peter B. Juul wrote:

> Mathness kunne lide Alien^3, da den havde premiere. Og Wayne's World. Så
> ved I det. (Det kunne jeg nu også)

Yup, synes stadig at Alien^3 er på højde med de forrige. Venter stadig på
at de får lavet Aliens vs. Predator, det er en oplagt film. Men indtil da
må vi nøjes med den fremragne tegneserie.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-01-03 11:04

Mathness <mathness@z42.NO.SPAM.dk> writes:

> Yup, synes stadig at Alien^3 er på højde med de forrige. Venter stadig på
> at de får lavet Aliens vs. Predator, det er en oplagt film. Men indtil da
> må vi nøjes med den fremragne tegneserie.

Jeg så Alien^3 sidst ved maraton/forpremiere på 4'eren og der faldt
den igennem. Men jeg har en kraftig mistanke om, at det havde en del
at gøre med manglende søvn.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Hej hej, her er Morse-Per."
The RockBear. ((^))

Fra : Mathness

Dato : 31-01-03 00:17

On Thu, 30 Jan 2003 19:25:34 +0100, Leonardo Schirripa wrote:

> Det må være strengt at leve i en så tåget verden. Man er måske højt
> hævet over banale film, der kun beskæftiger sig med eventyr og
> uoriginale effekter?

På ingen måde, jeg ser filmene som en helhed. Historien kan være ganske
dårlig, men hvis overførelse af denne fungere på lærdet så er det jo en
film der kan ses flere gange.
Men den liste der blev skrevet, var der ingen film der gav anledning til
at de ville være andet en "remakes", og dermed kun gentagelser af det
samme. Ikke at de ikke skulle blive værd at se flere gange, men jeg
tillader mig at tvivle kraftigt.
Jeg kan uden problemer se en eventyr film med uoriganel effekter, dette
er jo kun dele af det samlede produkt. Tag f.eks. Braindead en ganske god
film i min bog.
Især tror jeg at T3 har det største potentiale til at floppe, da begge de
forrige film var så gennemført (ydre mere for extended versionerne af
begge). Næææh, lad os få Conan 3, den bliver helt sikkert et hit :)

> Tænk ikke at kunne glæde sig over en god film - bare fordi den ikke er
> fransk eller instrueret af Woody Allen. Eller er man så kritisk at ikke
> engang DET kan tilfredsstille ens behov.

Er hverken fan af Woody Allen eller franske film, selv om der i begge
tilfælde er fremkommet gode film. Jeg bør her tilføje at jeg er stor
fan/samler af ældre martial arts og Hong Kong film, og de kan da næppe
tillægges det du prøver at skyde mig i skoen. Som et godt eksempel, hvor
der er en "historie" og uoriginale effekter kan nævnes "Savior of the
soul" (vist på DR, i sin tid under titlen Silverfox), denne film
overlevere i højgrad på sin humor, og en jeg vil betegne som god.

*snip* (flere nedsætne bemærkninger efter min opfattelse.)
> Det kunne være jeg skulle hoppe over i dk.snak.mudderkastning - for at
> køle lidt ned.

Ja, og måske kaste efter en du kender lidt medre? Så du har noget at
basere dine udsagn på. Ikke at jeg ligger op til en længere tråd om
dette, men jeg finder mig berrettiget til i det mindste at komme med en
kommentar til det udfald. Da de ikke passer på mig, som enhverv der
kender mig sikkert ville være enig i. Men lade nu det ligge og lad os få
nogle diskutioner om film istedet.

Fra : Leonardo

Dato : 31-01-03 09:44

> Jeg kan uden problemer se en eventyr film med uoriganel effekter, dette
> er jo kun dele af det samlede produkt. Tag f.eks. Braindead en ganske god
> film i min bog.

Ganske enig

> Jeg bør her tilføje at jeg er stor
> fan/samler af ældre martial arts og Hong Kong film, og de kan da næppe
> tillægges det du prøver at skyde mig i skoen.

Jeg var lidt hurtig på aftrækkeren.

> Ja, og måske kaste efter en du kender lidt medre? Så du har noget at
> basere dine udsagn på.

Et sted skal man vel starte :)
Vi kan jo ikke alle kende dig - så din (jeres, for du var ikke alene)
hurtige
"afvisning" af filmene var bare - i mine øjne - en alt for nem nedgørelse
- som måske ikke er nok i en diskussion
Men jeg er da glad for at se en masse gode argumenter....

>Men lade nu det ligge og lad os få
> nogle diskutioner om film istedet.

Med glæde

Fra : Jens Thomsen

Dato : 31-01-03 01:36

"Leonardo Schirripa" <calabro@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Tænk ikke at kunne glæde sig over en god film - bare fordi den ikke er
> fransk eller instrueret af Woody Allen.

Lad mig gætte: Vi kommer også snart til at høre på dine fordomme om Ole
Michelsen, ikke?

MVH
Jens

Fra : Leonardo

Dato : 31-01-03 09:27

> Lad mig gætte: Vi kommer også snart til at høre på dine fordomme om Ole
> Michelsen, ikke?

Aldrig!
Jeg har ingen
Jeg synes bare det var for nemt at sable film ned uden argumenter......

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-01-03 11:05

"Leonardo" <syfax@sol.dk> writes:

> Jeg synes bare det var for nemt at sable film ned uden argumenter......

Kontekst!

Mathness svarede på et indlæg, der ikke gav argumenter for at filmene
skulle være gode.

--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 31-01-03 11:21

> Kontekst!
>
> Mathness svarede på et indlæg, der ikke gav argumenter for at filmene
> skulle være gode.

Enig - MEN
- så ville jeg nok hellere have stillet spørgsmål til dette.
- eller lade det ligge.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 31-01-03 11:45

"Leonardo" <syfax@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes bare det var for nemt at sable film ned uden argumenter......

Lige så nemt som at påstå, at det absolut må være "gode film", selvom ingen
endnu har set dem.

MVH
Jens

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 31-01-03 11:37

> Lige så nemt som at påstå, at det absolut må være "gode film", selvom
ingen
> endnu har set dem.

Der står ikke at filmene er gode - men at det er godt de kommer.
Man kan godt have visse forventninger - og glæde sig til filmene.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 31-01-03 12:04

"Leonardo Schirripa" <syfax@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Der står ikke at filmene er gode - men at det er godt de kommer.
> Man kan godt have visse forventninger - og glæde sig til filmene.

Du skrev: "Tænk ikke at kunne glæde sig over en god [!] film - bare fordi

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 31-01-03 12:08

> Du skrev: "Tænk ikke at kunne glæde sig over en god [!] film - bare fordi
> den ikke er
> fransk eller instrueret af Woody Allen".

Det var tænkt mere generelt - jeg beklager hvis det ikke er tydeligt.

Jeg skrev også:
> Man er måske højt hævet over banale film, der kun beskæftiger sig med
> eventyr og uoriginale effekter?

Det, jeg så prøver at sige, er såmænd bare, at er man det,
hører man sikkert til typen, der altid skal analysere - også film der ikke
behøver analyse.
Der var ikke noget ondt i det - jeg tror bare holdninger høres (læses)
tydeligere,
hvis de samtidig provokerer lidt :)

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 31-01-03 12:24

> Der var ikke noget ondt i det - jeg tror bare holdninger høres (læses)
> tydeligere,
> hvis de samtidig provokerer lidt :)

Og det tror jeg nok lige, jeg fik en reaktion på.....

Fra : Jens Thomsen

Dato : 31-01-03 13:47

> Det var tænkt mere generelt - jeg beklager hvis det ikke er tydeligt.

Du skrev det som et direkte svar på et andet indlæg, du var uenig i.

> Det, jeg så prøver at sige, er såmænd bare, at er man det,
> hører man sikkert til typen, der altid skal analysere - også film der ikke
> behøver analyse.

Det er noget fordomsfuldt vrøvl. Som andre allerede har svaret, så kan man
sagtens holde af actionfilm OG af franske film el. film instrueret af Woody
Allen. Der er ikke den mindste grund til at anklage folk for filmsnobberi,
bare fordi de ikke hopper op og ned i stolen og klapper i de små, fedtede
hænder ved udsigten til endnu en række sequels.

I øvrigt analyserer vi alle. Det er en naturlig del af vores hjerneprocesser
under filmoplevelsen. Vi registrerer bevidst eller ubevidst historiens
elementer, kæder dem sammen og opstiller hypoteser om det videre forløb
løbende.

MVH
Jens

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 31-01-03 14:07

> Du skrev det som et direkte svar på et andet indlæg, du var uenig i.

Nej - et indlæg jeg ikke forstod årsagen til
Jeg er ikke lige interesseret i alle filmene på listen - men det er da
spændende de kommer

> Det er noget fordomsfuldt vrøvl. Som andre allerede har svaret, så kan man
> sagtens holde af actionfilm OG af franske film el. film instrueret af
Woody
> Allen.

Det gør jeg til en vis grad også selv......

> Der er ikke den mindste grund til at anklage folk for filmsnobberi,
> bare fordi de ikke hopper op og ned i stolen og klapper i de små, fedtede
> hænder ved udsigten til endnu en række sequels.

Jeg beklager hvis jeg har trådt nogen over tæerne....
Men er det nu jeg skal tro du "anklager" mig for at have fedtede
hænder...???
Og siger du, at jeg hopper i stolen..??
Det er vel ikke sådan, at alt skal tages fuldstændigt bogstaveligt

Jeg anklager ingen - jeg undrer mig bare......
...især over at man ikke kan se noget godt i, at der kommer nogle film, som
mange venter på
- også selvom det er sequels

> [...]
> under filmoplevelsen. Vi registrerer bevidst eller ubevidst historiens
> elementer, kæder dem sammen og opstiller hypoteser om det videre forløb

hehe - ja, det er selvfølgelig rigtigt
men det var nu ikke lige det jeg hentydede til da jeg omtalte analyse.
- men lad nu det ligge

Fra : Jens Thomsen

Dato : 31-01-03 15:50

"Leonardo Schirripa" <focumeu@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg anklager ingen - jeg undrer mig bare......
> ..især over at man ikke kan se noget godt i, at der kommer nogle film, som
> mange venter på
> - også selvom det er sequels

Jamen, du kan vel godt forstå, at i betragtning af, at overvægten af sequels
ser ud til at være produceret efter en "less is less"-skabelon, så har
enkelte af os nok forbehold for at flegne fuldstændigt ud over film, ingen
af os i sagens natur har set endnu.

Jeg skal sikkert se flere på listen, gode eller ej, når de kommer, men det
er altså ikke noget, der holder mig søvnløs af spænding eller på nogen måde
kan få mig til at udråbe 2003 som et særligt godt filmår på forhånd. Jeg kan
trods alt huske et par år i træk først i 1990'erne, hvor al stortbudgetteret
genreproduktion fra Hollywood netop var efterfølgere til gamle hits, og 90%
viste sig at være mere eller mindre skuffende fyld.

MVH
Jens

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 31-01-03 16:53

> [...]
> ser ud til at være produceret efter en "less is less"-skabelon, så har
> enkelte af os nok forbehold for at flegne fuldstændigt ud over film, ingen

Der blev skrevet et indlæg - uden nogen egentlig besked
andet end glæde over nogle film der venter os.
Jeg formoder glæden skyldes filmene ligner noget han kender eller har set
forløberen til
- og han har derfor med god ret høje forventninger.

Så blev der svaret - lidt frækt - "hvor er det gode?"
Så svarede jeg lidt drillende ved at kopiere listen
Så kom et svar mere - det samme svar

Hvis man er uenig - og skriver dette - må man vel også sige hvorfor man er
uenig
Det er i hvert fald min opfattelse.

Når to mennesker giver det samme svar: "Det ser ikke GODT ud" - og ikke
andet
så ligner det for mig bare et spørgsmål om at pille hinanden ned
- og så får JEG lyst til at pille DEM ned.
(det er så beklageligt at det bliver taget personligt)
og det udvikler sig til en lang (og lidt ensformig) diskussion.

Det KAN vi vel blive enige om......

> Jeg skal sikkert se flere på listen, gode eller ej, når de kommer,

Det skal jeg nok også

Mvh Leo

Fra : Jens Thomsen

Dato : 31-01-03 22:38

> Hvis man er uenig - og skriver dette - må man vel også sige hvorfor man er
> uenig
> Det er i hvert fald min opfattelse.

....mens du ikke forlanger samme "bevisbyrde" af nikkedukkesiden?

> Når to mennesker giver det samme svar: "Det ser ikke GODT ud" - og ikke
> andet
> så ligner det for mig bare et spørgsmål om at pille hinanden ned
> - og så får JEG lyst til at pille DEM ned.

Jamen dog. Jeg skal altså forstå det sådan, at du føler dig fuldt berettiget
til at lave personlige angreb og sætte spørgsmålstegn ved både filmsmag og
evne til at lade sig underholde, HVIS IKKE man kommer med en lang udregning,
om hvorfor man ikke lige synes, at en tilfældig liste af ufærdige sequels
nødvendigvis behøver at være årets bedste filmoplevelser. Ja, det giver
unægteligt mening. Især i betragtning af, at du ikke har stillet de samme
krav til hverken listen eller dem, der er enige i den.

Puh-lease...

MVH
Jens

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 01-02-03 02:06

> ...mens du ikke forlanger samme "bevisbyrde" af nikkedukkesiden?
Øhh - har jeg sagt det......??
Jeg har på intet tidspunkt fortalt, at der heller ikke skal tales for
filmene....
Jeg kan i grunden heller ikke bare bruge en liste over film med thumbs up.
Men hvis jeg havde været så forfærdelig uenig - OG jeg ville fortælle dette
- så ville jeg ikke nøjes med at give et i mine øjne lige så ubrugeligt
svar.....

Nu bliver jeg så i tvivl om det er sådan det foregår her....
- det var ikke en opfordring til en ny uvedkommende diskussion.

> [...]
> til at lave personlige angreb og sætte spørgsmålstegn ved både filmsmag og
> evne til at lade sig underholde, HVIS IKKE man kommer med en lang

NEJ - men der er ikke noget sjovere end at drille bøller og bisser :)
Hvis du tager DET personligt.......
Jeg kender dig ikke - og eftersom det er svært at inkludere kropssprog og
mimik her
- ja så er det snart svært at se, hvor tungt det bliver taget.

> Puh-lease...
Var det ikke det band Sting var med i ?

Mvh
Leo

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 01-02-03 09:23

Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 31-01-03 17:17

Bare for at vende tilbage til hvad denne gruppe drejer sig om..

>Ringens Herrer 3
>Terminator 3
>Star Wars 3
>The Hulk
>Matrix 2
>Matrix 3
>X-men 2
Sådan så listen ud

Og så en kort kommentar til hver

Herren på Rinkenæs 3
Ja, jeg kan nok ikke sige andet end at jeg glæder mig..
-Det er et godt eventyr,
-jeg kan lide hvad Peter har gjort ved de to andre film

Terminator 3
Jeg kunne lide den første - to'eren sagde mig ikke lige så meget
Men jeg er spændt på, hvad det kan blive til med en 56-årig vs. en kvinde

Hulk, X-men 2
Hmm, tjaa, ideen med at filmatisere tegneserier er jo ikke ny.
Jeg kunne godt lide X-men 1 - måske fordi jeg husker dem fra serierne.
Men så går det sjove måske fra i to'eren - nu er det "bare" een i rækken,
men jeg glæder mig da til at se den.
Hulk har jeg ikke læst særlig meget,
så den kan for mit vedkommende godt vendte til en søndag morgen med
leje-film.

Matrix 2 og 3
Matrix 1 var en rigtig god oplevelse - synes jeg.
Så jeg kan ikke lade være med at glæde mig til den næste.
Der skrues op for forventningerne - lidt farligt måske....
2'eren og 3'eren er nok ikke meget forskellige rent udtryksmæssigt,
hvis jeg har forstået det ret - at de optages nogenlunde samtidigt?
Men mon ikke de begge adskiller sig fra etteren - måske fordi de bliver nødt
til det.
Nu bruges de populære "Matrix"-effekter i utroligt mange film
(Tænk at der skulle en amerikansk film til at åbne sluserne SÅ meget for
"Hong-Kong" effekter)

Star Wars 3
Phantom Menace var lidt tam - hvilket nok skyldtes dels alle forventningerne
og en masse nok nødvendige scener, der skulle introducere steder og personer
2'eren havde straks fundet noget af magien igen - hvis ikke meget...
Nu glæder jeg mig til 3'eren engang kommer
- ikke mindst for at se det onde få magten - hehe

Fra : Henrik Thøgersen

Dato : 30-01-03 09:05

Den tror jeg ikke, du skal regne med før 2005.

Mvh

Henrik Thøgersen

Fra : Jakob Nørskov

Dato : 30-01-03 08:13

On Thu, 30 Jan 2003 01:44:12 +0100, "Harkonnen"
<nuclear75@hotmail.com> wrote:

>I år kommer der
>
>Ringens Herrer 3
>Terminator 3
>Star Wars 3
>The Hulk
>Matrix 2
>Matrix 3
>X-men 2
>
>Lidt for godt

Star Wars episode 3 kommer dog ikke i år - faktisk kommer den først
til 2005.....

Fra : Thïngmand

Dato : 30-01-03 08:35

> Lidt for godt

Der kommer også Indiana Jones Triologi, ikke at forglemme!

Fra : Per

Dato : 30-01-03 08:43

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse

> Der kommer også Indiana Jones Triologi, ikke at forglemme!

Det er jo ikke nye film.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-01-03 08:45

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> escribió en el mensaje

> Der kommer også Indiana Jones Triologi, ikke at forglemme!

Januar er ikke det samme uden en der påstår at "dette bliver året
indy kommer på DVD". Jeg vil dog se det før jeg tror det.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Tommy K

Dato : 30-01-03 09:57

Paramount har nu endelig bekræftet det, det har de ikke gjort
tidligere - så du kan være helt sikker på at de kommer i år.

http://www.filmz.dk/forum-item.php?id=2072

Tommy
On Thu, 30 Jan 2003 08:44:32 +0100, "Lars Hoffmann"

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-01-03 11:09

"Tommy K" <tlk1997@yahoo.com> escribió en el mensaje
> Paramount har nu endelig bekræftet det, det har de ikke gjort
> tidligere - så du kan være helt sikker på at de kommer i år.
>
> http://www.filmz.dk/forum-item.php?id=2072

Nu kender jeg ikke til filmz.dk. Har du et link til pressemeddelelsen
eller anden kilde der beskriver det lidt mere indgående?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : A.And

Dato : 30-01-03 15:06

> [...]
>
> Nu kender jeg ikke til filmz.dk. Har du et link til pressemeddelelsen
> eller anden kilde der beskriver det lidt mere indgående?

Der står lidt om det her:
http://www.dahf.dk/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=3&t=000338

Det er med i det nye release katalog fra Paramount. Men om det holder af den
grund ved jeg ikke.

Kim

Fra : -V-

Dato : 30-01-03 14:10

"Harkonnen" <nuclear75@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ringens Herrer 3

Uha.
Det lyder som en xxx-rated, af den *helt* hårde slags...

-V-

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 30-01-03 16:53

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Harkonnen" <nuclear75@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Uha.
> Det lyder som en xxx-rated, af den *helt* hårde slags...

Ja, eller et amerikansk wrestling show fra WWF. "WWF: Lords of Ring"

Fra : Dopedog

Dato : 30-01-03 19:34

> Ja, eller et amerikansk wrestling show fra WWF. "WWF: Lords of Ring"

Det hedder nu WWE nu :)

-Ronnie

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 30-01-03 20:07

"Dopedog" <dopedog@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det hedder nu WWE nu :)

Der kan man bare se - så ved jeg det. Mon ikke folk fattede det anyway?

Mads

Fra : Dopedog

Dato : 30-01-03 19:33

> Matrix 2
> Matrix 3

Lad os nu også lige være realistiske ... 2'eren? JA!
3'eren? Nej vel ?

-Ronnie

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-01-03 20:48

On Thu, 30 Jan 2003 19:32:47 +0100, "Dopedog" <dopedog@ofir.dk> wrote:

>Lad os nu også lige være realistiske ... 2'eren? JA!
>3'eren? Nej vel ?

Og hvad bygger du det på??
Jeg tror på brødrene, hvorimod at LOTR 3, da skal ses men ikke noget
jeg venter på med samme hjertebanken som Matrix.
Der _er_ faktisk lavet fremragende trilogier

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Dopedog

Dato : 31-01-03 19:39

> Og hvad bygger du det på??
> Jeg tror på brødrene, hvorimod at LOTR 3, da skal ses men ikke noget
> jeg venter på med samme hjertebanken som Matrix.
> Der _er_ faktisk lavet fremragende trilogier

Se mit svar til Lars

-Ronnie

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-01-03 08:46

"Dopedog" <dopedog@ofir.dk> escribió en el mensaje

> Lad os nu også lige være realistiske ... 2'eren? JA!
> 3'eren? Nej vel ?

Ja hvad? nej hvad? Mener du at 3'eren ikke kommer i år?

Fra : Dopedog

Dato : 31-01-03 19:38

> Ja hvad? nej hvad? Mener du at 3'eren ikke kommer i år?

Jeg tror IKKE 3'eren kommer i år nej ....

-Ronnie

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-02-03 11:56

"Dopedog" <dopedog@ofir.dk> escribió

> Jeg tror IKKE 3'eren kommer i år nej ....

http://us.imdb.com/ReleaseDates?0242653

Saludos
Lars Hoffmann

Fra : rhexis

Dato : 31-01-03 20:51

"Dopedog" <dopedog@ofir.dk> wrote in message

> Jeg tror IKKE 3'eren kommer i år nej ....

Så tager du fejl.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : MP Jakobsen

Dato : 30-01-03 23:11

Jeg gad egentlig godt at vide hvor mange her på dk.kultur.film der hellere
ville så nogle nye film end bare efterfølgere. Bliver de næsten ikke altid
en skuffelse i forhold til de første film?

MP

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-01-03 00:07

"MP Jakobsen" <mpej@ruc.dk> writes:

> Jeg gad egentlig godt at vide hvor mange her på dk.kultur.film der hellere
> ville så nogle nye film end bare efterfølgere. Bliver de næsten ikke altid
> en skuffelse i forhold til de første film?

Jo. Terminator 2 og Aliens var forfærdelige. Uha. Jeg kedede mig så
meget, at jeg var lige ved ikke at huje.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am Arogon son of Alfred."
The RockBear. ((^))

Fra : ML-78

Dato : 31-01-03 00:40

> Jo. Terminator 2 og Aliens var forfærdelige. Uha. Jeg kedede mig så
> meget, at jeg var lige ved ikke at huje.

Undtagelser der bekræfter reglen. Efterfølgere *er* næsten altid skuffelser.

ML-78

Fra : Mathness

Dato : 31-01-03 01:09

On Fri, 31 Jan 2003 00:40:09 +0100, ML-78 wrote:

> Undtagelser der bekræfter reglen. Efterfølgere *er* næsten altid
> skuffelser.

For ikke at glemme "Return of the killer tomatoes", en fantastisk to'er
til en særdeles dårlig et'er (men på sin egen platte måde underholdene
film).

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 31-01-03 17:38

Jeg har nu egentligt altid syntes at efterfølgere er meget bedre end de
originale

Fra : MP Jakobsen

Dato : 31-01-03 10:00

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Jo. Terminator 2 og Aliens var forfærdelige. Uha. Jeg kedede mig så
> meget, at jeg var lige ved ikke at huje.

Ah, den var ikke fair. Jeg skrev at de NÆSTEN altid blev en skuffelse. Jeg
kan komme i tanke om mange mange mange film hvor man bare burde have holdt
sig til étteren og brugt alle de nye effects i en ny film istedet for. Bare
for nævne et par enkelte :

MIB 2
Jurassic Park 2
Mission Impossible 2
Die Hard 2 (okay, 3'eren vandt mig godt nok over igen)
Fluen 2
Hannibal

MP

Fra : Jim Andersen

Dato : 31-01-03 14:58

"MP Jakobsen" <mpej@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> Bare
> for nævne et par enkelte :
>
> MIB 2
> Jurassic Park 2
> Mission Impossible 2

Du mener altså at 1'eren var go ?!?

/jim

Fra : MP Jakobsen

Dato : 31-01-03 15:49

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.dk> wrote in message
> Du mener altså at 1'eren var go ?!?

Jeg mener så afgjort at alle étterne var bedre end disse to'ere. Om man kan
tale om en desideret god film når man snakker MIB, Jurassic Park og Mission
Impossible kan så diskuteres.

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 31-01-03 19:01

> [...]
> kan komme i tanke om mange mange mange film hvor man bare burde have holdt
> sig til étteren og brugt alle de nye effects i en ny film istedet for.

[snip]

> Hannibal

I den serie ville jeg nu ikke undvære 2'eren. Men det var jo heller ikke
Hannibal...

Mvh Mikkel

Fra : MP Jakobsen

Dato : 01-02-03 09:38

"Mikkel Knudsen" <MS_Knudsen@yahoo.com> wrote in message

> I den serie ville jeg nu ikke undvære 2'eren. Men det var jo heller ikke
> Hannibal...

Hmm... Tjo, det kan du vel så have ret i. Men jeg kan nu alligevel ikke helt
lade være med at se den som en to'er, selvom jeg godt ved at der er en film
før "Ondskabens Øjne".

Fra : Martin Helbo

Dato : 31-01-03 16:31

"Harkonnen" <nuclear75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I år kommer der
>
> Ringens Herrer 3
> Terminator 3
> Star Wars 3
> The Hulk
> Matrix 2
> Matrix 3
> X-men 2
>
> Lidt for godt

Ud over sequels, kommer der jo også

Gangs of New York
Catch me if you can
Spider
The recruit
Daredevil

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 31-01-03 17:39

Hmm der er ingen der har nævnt Harry Potter 3, da det er 3'eren der er den
bedste bog imho. glæder jeg mig bestemt

Fra : Rune Zedeler

Dato : 31-01-03 17:44

Henrik Grønnemark Jensen wrote:
> Hmm der er ingen der har nævnt Harry Potter 3, da det er 3'eren der er den
> bedste bog imho. glæder jeg mig bestemt

Den kommer først i 2004.

-Rune

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 01-02-03 21:00

Hmmmm troede bare at de alle kom med et års mellemrum....

Fra : Svend Emil

Dato : 01-02-03 21:09

"Henrik Grønnemark Jensen" <Watchmen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hmmmm troede bare at de alle kom med et års mellemrum....

JA, kommer den ikke til juletid år 2003 (i år) ???

Nogen der kan af- eller bekræfte det ?
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-02-03 17:37

Svend Emil skrev:

[Harry Potter 3]
> JA, kommer den ikke til juletid år 2003 (i år) ???

IMDb og Coming Attractions har den begge stående til premiere i
2004, nærmere bestemt sommeren/juni. Det er pålidelige kilder.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk