Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Forlænger til PC sync-flash-kabel
Fra : KNL DtP

Dato : 11-03-03 22:17

Hej!

Jeg er på udgik efter en butik, som handler med et forlængerkabel til PC sync - som
man f.eks. bruger på flashs. Jeg har nemlig brug for at kunne koble en fjernudløser
og evt. noget elektronisk styringshalløj til min ene studioflash, som jeg derved kan
udløse. Den skal så trigge den anden, som står på slavefunktionen.

Min plan er at få flashene til at fastholde, når jeg smadrer en elpærer med en kugle.
Når rummet er helt mørkt, så kan jeg jo sætte kameraet på 1 sek. eller måske endda B,
og så fyre flashene af (manuelt eller vha. en lysstråle der bliver brugt).

Nogen der ligger inde med, eller ved hvor man kan købe et løst synckabel med et
hun-stik i den ene af enderen? Jeg sætter nemlig et mini-jackstik i den anden ende.

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-03-03 08:54

"KNL DtP" skrev
> Nogen der ligger inde med, eller ved hvor man kan købe et løst synckabel
med et
> hun-stik i den ene af enderen? Jeg sætter nemlig et mini-jackstik i den
anden ende.

Hvis du skal bruge et kabel med standard synkro hun-stik,
har bl.a. Hama et større udvalg
Hama 06975 på 5 meter
06979 på 10 meter
De har den også med han-stil og jackstik
Hama 06944 på 5 meter hanstik og 3,5mm jackstik
eller 06942 på 5 meter og 6,3mm jackstik
eller 06946 på 5 meter hanstik og 2,5mm jackstik
De har også løse gør-det-selv stik
06964 hanstik
06965 hunstik
Ring til Hama og hør hvad de har hjemme 47173666
(jeg har ingen relationer til Hama, men jeg har et katalog)

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : KNL DtP

Dato : 12-03-03 12:30

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> Ring til Hama og hør hvad de har hjemme 47173666

Jeg har lige haft ringet og desværre er de løse hun-sync-stik udgået. Derfor bli'r
det et løst kabel på f.eks. 0,5 m med han og hun i enderne.

Tak for hjælpen!

--
MVH

Kristian