Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoindkøb i Kina
Fra : Morten Nielsen

Dato : 07-03-03 16:07

Hej gruppe,

jeg har med stor interesse læst mange indlæg omkring indkøb i USA - og
med fordele og ulemper i baghovedet har jeg besluttet, at indkøbet
sker i udlandet.

Nu er der en af gutterne, der skal til Kina - jeg har været i Østen
før og kender en del til deres små kneb, men er der nogle af jer, der
kender til prisniveauet derude ?

Jeg køber enten et G3 eller Olympus C-5050 - er der nogen der købt et
sådant derude og kan øse ud af sine erfaringer ?

vh. Morten

Fra : Kim Bernhart

Dato : 07-03-03 23:49

Hej Morten,

Har lige været en tur i Hong Kong. Mine oplevelser var delte, selvom jeg
syntes det er sjovt at gå og prutte om prisen og finde det billigste. Jeg
lærte dog et par ting bla. At samme kamera (nikon coolpix 4300) blev solgt
til stort set 2 forskellige priser. Forskellen var at det ene kamera (de
billige) stod der at de var produceret i Korea eller der stod ingenting,
mærket manglede, og dem som solgte dem lidt dyrere og lignede lidt mere
seriøse forretninger stod der at de var produceret i Japan. Hvad der er
bedst kan jeg ikke svare på, men det var det samme alle steder jeg så og jeg
var inde i min. 20 forretninger. Derudover er det ikke altid at de har
kameraet i butikken, men de vil godt have penge først fra dig og så køber de
et et andet sted. Blev frarådet at handle sådanne et sted. Betal ikke før at
du har set æsken, åbnet den og set indholdet på det som du køber. Ikke at
jeg tror de snyder, men det blev jeg selv rådet til at gøre. Ellers er det
"svinebilligt" dernede." Check evt. billigste pris i usa på
www.pricescan.com det skal være lidt billigere dernede.

Mvh

Kim

Fra : Thomas N

Dato : 08-03-03 11:46

> [...]
> seriøse forretninger stod der at de var produceret i Japan. Hvad der er
> bedst kan jeg ikke svare på, men det var det samme alle steder jeg så og

Tjaa... mon ikke det er et udslag af kina's "afslappede" forhold til
beskyttelse af mærkevare?

Thomas