Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Indkøb i Kina
Fra : Morten Nielsen

Dato : 07-03-03 07:11

Hej gruppe,

jeg har været en del indlæg igennem omkring køb af kamera i USA. Nu
har jeg tilfældigvis en kammerat der skal til Kina - og jeg har læst
omkring deres små finter derude.

Nu vil jeg lige høre, om der er nogle der kender noget til
prisniveauet derude - er det på niveau med USA eller billigere? Jeg
tror jeg skal have mig et G3 eller Olympus 5050.

Hvis i har nogle gode tips til at handle i Østen, modtager jeg dem
gerne.

vh. Morten

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-03-03 10:17

"Morten Nielsen" skrev
> jeg har været en del indlæg igennem omkring køb af kamera i USA. Nu
> har jeg tilfældigvis en kammerat der skal til Kina - og jeg har læst
> omkring deres små finter derude.

Mange af de større kameraproducenter har efterhånden fabrikker
ï Kina. Det er ikke umuligt at du kan spare noget, da prisen
til en vis grad er tilpasset markedet.
Det samme gælder sproget: menuer på kinesisk er dekorative
men ikke særligt praktiske.

> Nu vil jeg lige høre, om der er nogle der kender noget til
> prisniveauet derude - er det på niveau med USA eller billigere? Jeg
> tror jeg skal have mig et G3 eller Olympus 5050.

Det er der vist ingen der kan svare på. Men pas nu på at din
kammerat ikke kommer hjem med en Carnon eller Ulympos
i stedet... Knock-of's er vist ikke helt ualmindeligt.
Jeg ved dog ikke om det gælder digitalkameraer.

> Hvis i har nogle gode tips til at handle i Østen, modtager jeg dem
> gerne.

Når han fragter kameraet ud af landet, skal det se ud som
om han også havde haft det med ind i landet.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : per

Dato : 07-03-03 10:24

Sørg i hvertfald for at tjekke kameraet inden du forlader forretningen og
lad dem ikke pakke det ind.

Hørte historien om en der købte telefax, de pakkede den ind i baglokalet, da
han kom hjem lå der en ældgammel telefax i pakken og ikke den nye han troede
han købte.
Det er sgu lang vej for at klage.

Hilsen Per

Fra : Darksaint

Dato : 07-03-03 11:56

"Morten Nielsen" <mdn@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis i har nogle gode tips til at handle i Østen, modtager jeg dem
> gerne.
> vh. Morten

Hej Morten

Jeg har på et tidspunkt købt et Nikon kamera i Hong Kong. Der bad jeg
specifikt om en brugsforvirring på engelsk - Det fik jeg så - en dejlig kopi
*hehe* men ok så virkede det også som om jeg havde haft det hele med
hjemmefra ikke. Nu var der ikke så meget med menuer på mit kamera - men
kunne forestille mig det ville være fornuftigt at sikre sig at softwaren kan
forstå/vise engelsk.

Jeg droppede alle kasser osv og tog kameraet og garantipapirer med direkte i
min fototaske. Da jeg først havde testet objektiver og kamera holdt jeg godt
fast i det og betalte manden.

Har aldrig haft problemer med kameraet - så det var jo ikke så ringe. Well
og det var halv pris af hvad jeg skulle have betalt i danmark. Så man skulle
være lidt tosset, hvis man ikke benyttede sig af det :) Købte også
boksehandsker til 50 kr.i Kina *lol*

Hilsen
Thomas K. Nielsen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 07-03-03 16:49

On 7 Mar 2003 04:56:11 -0600, "Darksaint"
<darksaintforever@hotmail.com> wrote:

Købte også
>boksehandsker til 50 kr.i Kina *lol*
>
>Hilsen
>Thomas K. Nielsen

Tipset er altså at tage boksehandsker med,
så får man en super god behandling
mvh Ebbe

Fra : Darksaint

Dato : 08-03-03 17:06

>Tipset er altså at tage boksehandsker med,
>så får man en super god behandling
>mvh Ebbe

*lol* ja helt klart noget der hjælper :)

Hilsen
Thomas K. Nielsen