Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Aktivering af DV-in på Sony DCR-TRV510E
Fra : Jens B.

Dato : 23-02-03 14:06

Jeg er den glade ejer af en Sony DCR-TRV510E Digital8 camcorder og ved, at
det via software er muligt at aktivere DV-in, der jo af uransaglige årsager
er deaktiveret fra fabrikkens side. Er der en venlig sjæl derude, der kan
være mig behjælpelig med denne aktivering?

--
-Jens B. (2650)

Fra : Tom Dissing

Dato : 23-02-03 14:56

Så vidt jeg ved, hænger de-aktiveringen direkte sammen med det beløb der
skal betales når et "ikke professionelt" videokamera importeres til et EU
land.
Prisforskellen ses ved at sammenligne dit kamera direkte med et
"tilsvarende" der har video In. ( næsten samme modelnummer) EX PD I stedet
for PC etc...

I samme åndedrag er jeg bange for at der skal loddes I dit kamera, før du
får video IN.
Er det omvendte tilfældet, vivl jeg også gerne høre om det !
Tom

PS
Sony er meget LIDT interesserede I at det kan lade sig gøre, så en god ide
ville nok være blot at nævne at du har et "videokamera" !?

Fra : Jens B.

Dato : 23-02-03 16:30

"Tom Dissing" <tom@mir.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg ved, hænger de-aktiveringen direkte sammen med det beløb der
> skal betales når et "ikke professionelt" videokamera importeres til et EU
> land.

Vistnok 14% i "straftold", når DV-in er aktiveret.

> I samme åndedrag er jeg bange for at der skal loddes I dit kamera, før du
> får video IN.

Ser ikke umiddelbart sådan ud.

> Er det omvendte tilfældet, vivl jeg også gerne høre om det !

Nu prøver jeg ihvertfald denne: <http://www.innovatech.info/dvin.htm>, der
er klart den billigste løsning, jeg har fundet på nettet. Der findes
tilsyneladende også gratisprogrammer til formålet, men de ser lige lovlig
"nørdede" ud til, at jeg tør bruge dem med min begrænsede viden om
elektronik.

> Sony er meget LIDT interesserede I at det kan lade sig gøre, så en god ide
> ville nok være blot at nævne at du har et "videokamera" !?

Hvorfor dog det? Jeg gør jo ikke noget, der er hverken ulovligt eller
moralsk forkert. Sony kan da være fuldstændigt ligeglade.

--
-Jens B. (2650)

Fra : ole thofte

Dato : 23-02-03 15:21

"Jens B." <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er deaktiveret fra fabrikkens side. Er der en venlig sjæl derude, der kan
> være mig behjælpelig med denne aktivering?

Det kan måske lade sig gøre, måske ikke... kig nærmere på
http://www.videoredigering.dk/Produkter/DV-Widge/dv-widge.html . Søg evt på
Google: dv-in, widget

Det koster omkring en tusse, hvis det kan lade sig gøre...
vh ole thofte

Fra : Allig8or

Dato : 23-02-03 15:23

> [...]
> er deaktiveret fra fabrikkens side. Er der en venlig sjæl derude, der kan
> være mig behjælpelig med denne aktivering?

Du kan læse om det her:
http://lea.hamradio.si/~s51kq/DV-IN.HTM

om din model er med ,har Jeg ikke tjekket...............
Good Luck......

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : SDi

Dato : 26-02-03 18:58

"Jens B." <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er deaktiveret fra fabrikkens side. Er der en venlig sjæl derude, der kan
> være mig behjælpelig med denne aktivering?

Det kan godt lade sig gøre på din model.

Tjek dette link mht. widgets: http://www.datavision.co.uk/
Firmaet skriver at der ikke bliver lavet flere, men sælges så længe lager
haves. Jeg har tjekket at de er på lager.

Søren