Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Genopladelige batterier
Fra : David Jensen

Dato : 18-02-03 18:26

Hejsa,

Hvis man skal have nogle genopladelige batterier til sit kamera - AA,
hvad skal man så vælge ?

Mindst 2000 mAh 1,2 volt.??

Nogle bestemte mærker der er specielt gode ?

De findes jo efterhånden i alle prisklasser. Nogen der har kendskab
til en online test, hvor de bliver testet mod hinanden ?

Har fundet bla.:

www.batterier.dk
www.billigebatterier.dk
www.thansen.dk

Er det noget skidt de har eller ??

Håber på svar.

David

Fra : Bangsbo

Dato : 18-02-03 18:44

Hej David ....

Jeg handler hos THansen og er meget tilfreds ...

Jeg har 2 x 4 stk. 1800 mAh. og de er kanon gode
alle 8 stk. det ene hold var på tilbud og hedder.

McNair og de andre er GP - i Orange og Grønt
og der er ingen forskel ...

Jeg bruger mit Kamera rigtig meget og er meget
imponeret over længden de holder spænding.

Mit Kamera er et Canon PowerShot A40 og jeg
bruger altid mit Display under arbejde og tager
nemt 50-80 billeder i 1600x1200 på en enkelt
foto tur og der er strøm tilbage til at lege med ...

Jeg ved ikke om jeg er heldig men jeg føler
mig godt behandlet ved THansen ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum

--
Køb og Salg hører hjemme i Markedsgrupper - brug den rigtige
gruppe - læs evt. mere på www.usenet.dk

Fra : Børge Larsen

Dato : 18-02-03 19:10

Hej!

Århus Radio Lager importerer GP batterier, de findes i dag i 2000 mA udgave
(AA) Jeg har brugt masser af disse og de holder næsten uendelig.. Og så er
ARL s priser uhyre rimelige.

Fra : Svend Åge Sørensen

Dato : 18-02-03 19:49

> [...]
>
> De findes jo efterhånden i alle prisklasser. Nogen der har kendskab
> til en online test, hvor de bliver testet mod hinanden ?

Hej David

Personligt har jeg investeret i et par sæt 'a 4 stk 1500 mA fra Harald
Nyborg til 59,95/4 stk.
En gang opladning klarer nemt 100 billeder med blitz og rimelig anvendelse
af display'et. Mit kamera er et Olympus C990, hvis det har interesse.
Jeg har været fuld tilfreds med deres egenskaber, og jeg har ved Gud taget
mange billeder i det forløbne år!

Venlig hilsen

Svend

Fra : Gerner

Dato : 18-02-03 19:51

On 18 Feb 2003 09:26:11 -0800, dajen50@hotmail.com (David Jensen) wrote in
dk.fritid.foto:

>Hejsa,
>
>Hvis man skal have nogle genopladelige batterier til sit kamera - AA,
>hvad skal man så vælge ?

Først se på hvad fabrikanten anbefaler.

>Mindst 2000 mAh 1,2 volt.??
>
>Nogle bestemte mærker der er specielt gode ?

Se på specifikationerne for batteriet.
Anbefaling Kodak Ni-MH AA

>Har fundet bla.:
>
>www.batterier.dk
Dyere end understående
>www.billigebatterier.dk
De *er* billige.

Køb kun mærkevarer.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Alex Linaa

Dato : 18-02-03 22:03

"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message

> Dyere end understående
> De *er* billige.

Hvordan regner du det ud?

www.batterier.dk:
2 stk AA 2000 mAh kr. 69,95 Incl. forsendelse.

www.billigebatterier.dk:
1 stk. AA 1800 mAh kr. 27,25 ~ for 2 stk. 54,50 + porto kr. 19.- - Ialt
63,50.

Men der er altså markant forskel på batterier i hhv. 1800 mAh og 2000 mAh,
så jeg vil klart mene at www.batterier.dk er de billigste på markedet.

vh
Alex Linaa

Fra : Gerner

Dato : 18-02-03 23:08

On Tue, 18 Feb 2003 22:03:25 +0100, "Alex Linaa" <a@linaa.com@ingenspam.com>
wrote in dk.fritid.foto:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message

>Hvordan regner du det ud?

Ved at se på gennemsnittet, ikke på et enkelt produkt.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Alex Linaa

Dato : 19-02-03 19:59

> On Tue, 18 Feb 2003 22:03:25 +0100, "Alex Linaa"
<a@linaa.com@ingenspam.com>

> Ved at se på gennemsnittet, ikke på et enkelt produkt.

Nu var det jo netop et enkelt produkt: AA-batterier der blev spurgt om.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Gerner

Dato : 19-02-03 21:35

On Wed, 19 Feb 2003 19:59:10 +0100, "Alex Linaa" <a@linaa.com@ingenspam.com>
wrote in dk.fritid.foto:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message
><a@linaa.com@ingenspam.com>

>Nu var det jo netop et enkelt produkt: AA-batterier der blev spurgt om.

Tja da jeg ikke selv er intereseret i den slags, så ser jeg på helheden.
Desuden er det ikke sikkert at et 2 A genopladeligt batteri er bedre end et 1.8
A batteri. Man skal se på batttriet datablad og se hvor hurtigt det aflader
under den samme belastning. Derfor kan et 1.8 A bat. aflade langsommere ved
f.eks. 0.5 W end et 2 A bat. ved 0.5 W.

Jeg har endnu ikke set datablade til opladelige (eller alm) batterier på samme
site som hvor de sælges. Men man kan få datablade tilsendt fra de kendte
batteriproducenter.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : David Jensen

Dato : 19-02-03 18:54

Tak for alle svarene.

Fandt lige en interessant url:

www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM

Mangler bare 2000MHa i testen, nogen der ved om en sådan er lavet ??

Mvh.
David

Fra : Poul Krogh

Dato : 18-02-03 21:08

Hej. Jeg kan kun tilslutte mig hvad bangsbo har erfaret. Har heft et sæt
GP1800 mAh batterier og de holder UTROLIG godt. Har lige bestilt de samme
McNair 1800 mAh som bangsbo også snakker om så har ikke så meget erfaring
med dem, men ind til videre holder de meget godt, og de har kun været
opladet 2 gange.
Min generelle opfattelse er at de "mærke"varer der tit anbefales ikke er nær
så gode som de batterier der ellers er på markedet.

Men summen er at GP varmt kan anbefales sammen med T-Hansen der har en kanon
service og leverings-information

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-02-03 17:00

"David Jensen" skrev i en meddelelse:
> Hvis man skal have nogle genopladelige batterier til sit
kamera - AA,
> hvad skal man så vælge ?

Jeg tror ikke at det har den store betydning om de hedder det ene
eller noget andet - jeg bruger nogle 1600 mAh fra Netto til 49,95
for 4 stk og de har været rigtig gode - ingen problemer med dem.

> Mindst 2000 mAh 1,2 volt.??

Ikke nødvendigvis - men jo flere mAh - jo længere
burde de holde efter hver opladning......

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Mette og René

Dato : 19-02-03 17:52

"David Jensen" <dajen50@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa,
>
> Hvis man skal have nogle genopladelige batterier til sit kamera - AA,
> hvad skal man så vælge ?

Jeg har købt 4 fra harald nyborg 2000 mAh, og de holder ca 6-7 timer ved
konstant brug, det vil sige at kameraet er konstant tændt, der bliver taget
billeder og filmen og kopi´eret til pc, osv.
Jeg er meget tilfreds med mine!

/René

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 17:55

Mette og René wrote:

> Jeg har købt 4 fra harald nyborg 2000 mAh, og de holder ca 6-7 timer ved
> konstant brug, det vil sige at kameraet er konstant tændt, der bliver
> taget billeder og filmen og kopi´eret til pc, osv.

Hvilket kamera er det?

> Jeg er meget tilfreds med mine!

Det kan jeg godt forstå med den levetid på batt. :)

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.