Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sephia i photo-shop
Fra : jhh

Dato : 15-02-03 19:55

Hvordan laver man bedst sephia-farve på et s/h billede i Adobe Photo-Shop.
Jens

Fra : Tom Dissing

Dato : 15-02-03 19:55

Der er en række filtre der kan det du vil..
De er typsik så gamle at de nu er gratis !
Tom

Fra : KNL DtP

Dato : 15-02-03 20:12

"jhh" <jhh@solrod-el.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan laver man bedst sephia-farve på et s/h billede i Adobe Photo-Shop.

For at kontrollere tonerne bedst bør du lave dit farvebillede (hvis det nu var et
farvebillede) om til sort/hvid sådan:

Image > Adjust > Cannel Mixer... her sætter du så flueben i "monochrome".

For at farve det i sephia-farve kan du så gøre følgende (... og når det nu engang er
sort/hvid, så starter du jo bare her):

Image > Adjust > Hue/Saturation... sæt flueben i "Colorize" og juster så hvilken
tone (Hue) ud ønsker og hvor kraftig farven (saturationen) skal være. prøv med H = 30
S = 50 L = 0)

.... du kan også gå ind under History/Actions-værktøjskassen og under "Actions" finde
mappen "Image Effects" og action'en "Sepia Toning (grayscale" eller "Sepia Toning
(layer)".

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Michael Bothager

Dato : 15-02-03 22:18

"jhh" <jhh@solrod-el.dk> wrote in

> Hvordan laver man bedst sephia-farve på et s/h billede i Adobe
> Photo-Shop. Jens

de bedste resultater har jeg opået med denne her:
http://www.photo.net/photo/sepia/index

michael