Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste inkjet fotopapir - nogen gode bud ?
Fra : Anders Sørensen

Dato : 13-02-03 18:37

Jeg prøver at pejle mig ind på hvilket fotopapir til inkjet-printere der
giver den bedste kvalitet.

Nogle gode bud :c)

Anders

Fra : mullerman.dk

Dato : 13-02-03 19:07

"Anders Sørensen" <as@taxidriver.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg prøver at pejle mig ind på hvilket fotopapir til inkjet-printere der
> giver den bedste kvalitet.
>
> Nogle gode bud :c)
>
> Anders

Hp's er fantastisk... har printet utallige billeder ud på det.... oss i A4
størrelse... og det er sku noget der virker...

Mvh
Mullerman

Fra : Mich@el Christensen

Dato : 13-02-03 19:09

det vil der være ligeså mange meninger om som der er papirtyper. Det kommer
også an på printeren. nogen laver det bedst på noget og andre bedst op noget
andet.

Mvh
Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-02-03 21:15

In article <%HQ2a.83983$Hl6.7803961@news010.worldonline.dk>, Anders Sørensen wrote:
> Jeg prøver at pejle mig ind på hvilket fotopapir til inkjet-printere der
> giver den bedste kvalitet.
>
> Nogle gode bud :c)

Kommer an på din printer. Men til Canon er der angiveligt ikke noget
der slår deres eget premium glossy whatever. Men de fleste finder
billigere løsninger til det meste.

Og til 10x15 er online det bedste..

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 14-02-03 08:10

"Anders Sørensen" <as@taxidriver.dk> wrote in news:%HQ2a.83983$Hl6.7803961
@news010.worldonline.dk:

> Jeg prøver at pejle mig ind på hvilket fotopapir til inkjet-printere der
> giver den bedste kvalitet.

Til hvilken printer?

Til Canon S900 bruger jeg Ilford Classic Gloss. Det er en anelse tyndere end
Canons PR-101, til gengæld er det også mindre glossy, hvilket jeg godt kan
lide. Jeg bruger en ICC profil fra http://www.wandb.com/icc.htm

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Check www.digitalforbruger.dk

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Volker Dawideit

Dato : 16-02-03 14:21

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> "Anders Sørensen" <as@taxidriver.dk> wrote in news:%HQ2a.83983$Hl6.7803961
> @news010.worldonline.dk:

Jeg bruger Olmec 260gsm højglanspapir fra Imagedata til min Epson 950, og
det giver fremragende prints med klare, dybe farver.

Mvh. Volker