Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvilket analogt kamera?
Fra : Jesper Hansen

Dato : 10-02-03 19:24

Hej Gruppe

Hvis jeg godt vil have mig et rejse kamera til under 1000kr, hvad skal jeg
kigge efter?
Nogen der har nogle anbefalinger til et godt analogt kamera, her i den
digitale tidsalder.

Mvh Jesper Hansen

Fra : Thomas

Dato : 10-02-03 21:24

Hejsa

Et Olympus Mju (udtales My) 2 er et rigtig godt kamera.
999,- for modellen uden zoom. (Der hvor jeg har set den
ihvertfald)

Mvh. Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-03 21:44

"Jesper Hansen" <axlon@removelite.dk> skrev
> Hvis jeg godt vil have mig et rejse kamera til under 1000kr, hvad skal jeg
> kigge efter?

Olympus Mju-II er et godt bud på et kompakt og robust lommekamera med god
optik (35mm f/2,8), og så er det tilmed i nogen grad vandafvisende.

Jeg så det tilfældigvis hos Japan Photo på Frederiksborggade i København i
dag til 800 kr.

Alternativt kan du fx prøve at finde et brugt Yashica T5 (35 mm f/3,5). Det
laves desværre ikke længere, men er, ligesom Olympuset, lille, robust og
udstyret med skarp og hurtig optik.

Ingen af bemeldte modeller er zoom-kameraer. Mig bekendt findes der ikke et
zoom-kamera med acceptabel optik til under 1000 kr.

-Ebbe

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-02-03 12:39

"Jesper Hansen" <axlon@removelite.dk> wrote in

> [...]
> jeg kigge efter?
> Nogen der har nogle anbefalinger til et godt analogt kamera, her i den

Skal det være med autofokus eller må det være uden? Hvor stort må det være
og hvad med vægten?

Der er masser af billige spejlreflekskameraer med manuelt fokus på det
brugte marked. For 1000 kr. kan du sikkert godt få et Minolta SRT-xxx eller
et Canon Ax-1 med 50 mm fast objektiv og en manuel zoom eller et fast
objektiv..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Check www.digitalforbruger.dk

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Jesper Hansen

Dato : 11-02-03 18:20

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> wrote in message

> [...]
eller
> et Canon Ax-1 med 50 mm fast objektiv og en manuel zoom eller et fast

Jeg havde regnet med et lille praktisk 35mm kammera, som man kunne have i
inderlommen, med på en lang rejse.
Noget som Olympus Mju-II som er blevet forslået.

Mvh Jesper Hansen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 11-02-03 21:14

> Jeg havde regnet med et lille praktisk 35mm kammera, som man kunne have
> i inderlommen, med på en lang rejse.
> Noget som Olympus Mju-II som er blevet forslået.

OK. Jeg har selv haft et Olympus Mju-II (fast 35 mm f/2.8) med på en 3 ugers
tur til Brasilien. Det er yderst let, småt og tager fantastiske billeder (nu
er intet kamera bedre end fotografen, men du ved vad jeg mener...).

800 kr hos Kamerahuset.

Fra : johnjohn

Dato : 11-02-03 14:55

On Mon, 10 Feb 2003 19:23:51 +0100, "Jesper Hansen"
<axlon@removelite.dk> wrote:

> [...]
>kigge efter?
>Nogen der har nogle anbefalinger til et godt analogt kamera, her i den

Jeg ville vælge eet til 35 mm film. Dernæst eet med zoom til over 90
mm og helst helt ned til 28 mm. Indbygget blitz.
Jeg er ret vild med at bruge 28 mm.

Jeg foretrækker et lille målsøgerkamera, fremfor noget stort
spejlrefleks som jeg også har meget af (Nikon).

Jeg er ret vild med mit Minolta Riwa zoom, 28-70. Men jeg har været
ude for at 70 mm lige skulle have været 90 mm.

Der er meget få af disse 'ned til 28 mm' kameraer på markedet. Hvis du
overhovedet kan finde et.

mvh

John