Skærer tænder
Fra : Helle

Dato : 07-03-03 09:26

Hejsa.
Min maine coon han på 6 mdr skærer tænder og det lyder mildest talt,
rædselsfuldt! Han gør det når han spiser og det er selvom, det faktisk er
mad som ikke skal tygges! Det lyder som om han gnasker chips eller noget
andet meget sprødt. Det kan høres i hele lejligheden og giver os
kuldegysninger! Hvorfor gør han det? han gør det vidst, måske, mest når han
får noget som er ekstra lækkert. Jeg tænker bare lidt på, at det kan da
næppe være særlig godt for hans tænder? kan han måske gøre det hvis han er
ved at tabe tænder? sådan som han skærer tænder, burde de alle rasle ud af
munden på ham, når han spiser
Har nogen af Jer andre, her inde, oplevet det samme?

Mvh Helle

--
ICQ: 136819802
www.hellenielsen.dk

Fra : Lene

Dato : 07-03-03 11:18

Hejsa Helle!
Ja, jeg har oplevet det samme med min Molly på 10 måneder nu. Altså, da hun
var ca. 6 måneder gammel, var det det samme med hende.
Jeg gik langt væk, holdt mig for ørerne og sang imens hun spiste! Har nemlig
oplevet det med mange katte, og ved at det går over igen, og at der ikke
sker noget med tænderne.Den lyd der er lige til at få kvalme af.
Kærlig hilsen Lene, Vol au Vent, Molly og alle havnem(b)isserne

www.satzone.com/lene

Fra : Helle

Dato : 07-03-03 11:29

> [...]
> sker noget med tænderne.Den lyd der er lige til at få kvalme af.
> Kærlig hilsen Lene, Vol au Vent, Molly og alle havnem(b)isserne

Ja det lyder virkelig rædsomt! Puuha, det er godt nok væmmeligt. Jeg holder
mig også for ørerne eller går ind i et andet rum og lukker døren. Føj da...

Mvh Helle

Fra : Pia Thomsen

Dato : 07-03-03 11:24

Helle skrev:
kan han måske gøre det hvis han er ved at tabe tænder? sådan som han skærer
tænder, burde de alle rasle ud af munden på ham, når han spiser
Har nogen af Jer andre, her inde, oplevet det samme?

Jep, det har jeg Lukas havde i den alder dobbelt antal hjørnetænder i
overmunden - tandkødet ville ikke trække sig tilbage, så mælketænderne kunne
falde ud. Og du har ret, det lyder forfærdeligt. Prøv tjekke hans bisser -
du kan se det omgående hvis det er det. han har alderen til den slags
bøvl...
Jeg fik Stormogyl Forte Vet. til Lukas dengang, og efter tre dages kur røg
den første tand og lidt efter den næste - han var på kur i omtrent 8-10
dage, tror jeg det var.

Hilsen Pia

http://home20.inet.tele.dk/coonscorner

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-03-03 18:12

> Har nogen af Jer andre, her inde, oplevet det samme?

Ja, jeg skar også tænder dengang jeg skiftede fra mælketænder til voksen,
gjorde du ikke ????
Det er nemlig møj-ubehageligt, gummerne er generet, de løse tænder skær,
maven er sart, humøret måske ikke i top... hos nogle, andre lader sig slet
ikke mærke af det.

Han skifter tænder, og har også alderen til det. ....
Tag en pap-kasse, skær et par huller, og lad ham gumle og lege i den. Og bær
over med ham de par uger det tager. Det skulle være til at overleve
"larmen"!

Nina

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-03-03 23:44

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> writes:

> [...]
> Tag en pap-kasse, skær et par huller, og lad ham gumle og lege i den. Og bær
> over med ham de par uger det tager. Det skulle være til at overleve

KUnne man ikke i stedet bruge noget kød med brusk..???

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Birgitte

Dato : 08-03-03 00:14

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

> KUnne man ikke i stedet bruge noget kød med brusk..???
> Med venlig hilsen & miauu
> Henrik & Melissa
> http://misbamsen.dk

Hej Henrik
Jo man kan sagtens købe et rigtig godt gammeldagskødben hos slagteren, eller
give daggamle kyllinger.
En af de der gnaveben til hunde er også godt.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-03-03 00:31

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Birgitte

> Jo man kan sagtens købe et rigtig godt gammeldagskødben hos slagteren, eller
> give daggamle kyllinger.
> En af de der gnaveben til hunde er også godt.

Tak for svaret syntes nok også at det ville være en bedre løsning end
en papkasse...;-/

Men Gammeldavskødben *suk* Sådan en stor grydefuld med egen sovs og
kartofler til MUMS

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-03-03 09:10

> Tak for svaret syntes nok også at det ville være en bedre løsning end
> en papkasse...;-/

Hva' er der galt med en papkasse? ... den er super og de elsker det.
Det er jo ikke sådan at de æder den, tygger bare i den.
Det gør mine andre katte da ofte. Der står nemlig en papkasse midt på
stuegulvet (yndig indretning *G*)... men den er altid optaget af en der
ligger på lur. Det er super legetøj og man kan se fryden når en ungkat i et
tandskifte gumler i den

Nina

Fra : Birgitte

Dato : 08-03-03 10:16

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stuegulvet (yndig indretning *G*)... men den er altid optaget af en der
> ligger på lur. Det er super legetøj og man kan se fryden når en ungkat i

Jamen Nina
Jeg har da op til adskillige papkasser stående i forskellige størrelser til
kattene,- og ja de elsker dem
Der er nu ikke noget galt med papkasser, men man kan også bruge andet
Mine elsker og at tygge i papkasser, og det er da billig gumlemiddel
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Mette Jensen

Dato : 08-03-03 10:23

Nina, Tender Tribes wrote:

> Hva' er der galt med en papkasse? ...

Ja, med Birgittes forsidebillede forstå man jo ikke, hun siger daggamle
kyllinger ))))

--
Venlig hilsen Mette - der bare lige synes det var så sjovt

www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : Tim Hesthaven

Dato : 08-03-03 12:34

> Ja, med Birgittes forsidebillede forstå man jo ikke, hun siger
> daggamle kyllinger ))))

Billedet er ikke taget hjemme hos Birgitte men dog har jeg købt begge katte
af hende
Nu er billedet blevet nævnt et par gange og det er 1 ud af 3 i en billede
serie som kan ses her:
www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=72

Mvh
TiM

Fra : Birgitte

Dato : 08-03-03 12:36

"Tim Hesthaven" <timsonder@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af hende
> Nu er billedet blevet nævnt et par gange og det er 1 ud af 3 i en billede

Hej Tim
Tak for hjælpen
Men mine egne katte elsker også at bruge papkasser, faktisk så synes jeg jo
mindre jo bedre
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 08-03-03 13:01

On Sat, 8 Mar 2003 12:34:11 +0100, "Tim Hesthaven"
<timsonder@email.dk> wrote:

> [...]
>af hende
>Nu er billedet blevet nævnt et par gange og det er 1 ud af 3 i en billede

   Jeg blir nødt til at spørge - hvem er det lige de er - de to
mislinger? (Undskyld min uvidenhed ;) Den store grå ser godt nok
meeeeeget stor (Og lækker!) ud :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Tim Hesthaven

Dato : 08-03-03 13:13

> Jeg blir nødt til at spørge - hvem er det lige de er - de to
> mislinger? (Undskyld min uvidenhed ;) Den store grå ser godt nok
> meeeeeget stor (Og lækker!) ud :)

Jamen den 'store grå' er Wabanaki's Star Wars (Star) og ja, han er ufattelig
dejlig og har det skønneste temperament. Den bette er True Trust's Godfather
(Gangster) og han er også ganske fantastisk Navnene i parantes er det
jeg kalder dem i daglig tale

Hvis du har lyst til at se flere billeder af dem, kan du kigge her:
www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=73

Mvh
TiM

Fra : Birgitte

Dato : 08-03-03 12:33

"Mette Jensen" <mette@chimera-mainecoon.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, med Birgittes forsidebillede forstå man jo ikke, hun siger daggamle
> kyllinger ))))
> Venlig hilsen Mette - der bare lige synes det var så sjovt
> www.Chimera-MaineCoon.dk

Hej Mette
Som i mit svar til Nina,- har jeg selv mange papkasser stående i forskellige
størrelser, og kattene elsker dem
Men man kan da i stedet for papkasser bruge et godt gammeldags kødben fra
slagteren, daggamle kyllinger "som jeg også bruger".
Hovedsagen er,- at killinger der er i tandskifte, mange gange har problemer
med, at gummerne klør, og giver man dem ikke noget ekstra udover deres mad
at mide i, finder de selv noget de synes er passende
Men jeg forstår godt din humor )
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Pia J

Dato : 08-03-03 12:38

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> wrote in message

> med, at gummerne klør, og giver man dem ikke noget ekstra udover deres mad
> at mide i, finder de selv noget de synes er passende

Som fx kanten af hængekøjerne så man smadrer lynlåsen på betrækket.... Nå,
det kan alligevel ikke holde til bavianerne, det bliver simpelthen slidt
igennem på kanten af træklodsen - på under 3 mdr. Andre med vilde/tunge
katte som har det problem? (Udover at sømmene holder ret dårligt)

:Pia

Fra : Birgitte

Dato : 08-03-03 12:44

> [...]
> igennem på kanten af træklodsen - på under 3 mdr. Andre med vilde/tunge
> katte som har det problem? (Udover at sømmene holder ret dårligt)

Hej Pia
Prøv at lave i sækkelærede og derudover lav et betræk i plyds
Måske det lige giver den sidste forstærkning.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-03-03 13:40

> [...]

> ligger på lur. Det er super legetøj og man kan se fryden når en ungkat i et

Sikkert ikke noget galt med en papkasse, men jeg ville nu bare bruge
noget andet i stedet til det formål...

Som legetøj JAH da jeg i sin tid havde flere misser, havde jeg samlet
3 pap-kasser i forlængelse af hinanden med flere åbninger og specielt
mivere kunne få evigheder til at gå med at leje i og omkring dem til
meget stor morskab for mig...

Fra : Kate

Dato : 07-03-03 23:28

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in

> Har nogen af Jer andre, her inde, oplevet det samme?

Tjaa, Johan, snart 13 år, kan få rejer til at knase. Har altid undret
mig, men aldrig generet mig, sådan er han bare

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer