B&W G3 + ekstra harddisk??
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 15-03-01 12:23

Hej.

Jeg har en B&W G3 hvori jeg gerne vil have en ekstra harddisk. Der er plads
i bunden, så det er ikke problemet. Problemet er, at det fladkabel der går
til den eksisterende harddisk slutter der. Det andet fladkabel som DVD
drevet er forbundet med, går lige et hak ned til det tomme slot hvor der
kunne sidde et zip drev. Men dette fladkabel slutter her! Hvad gør jeg for
at forbinde en ny harddisk? (jeg tænker på en IBM 7200rpm, 45GB ATA100).

Mvh
Gunnar

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-03-01 13:35

In article <B6D664AF.5F30%gunnar.kristiansen@image.dk>,
Gunnar Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> Hvad gør jeg for
> at forbinde en ny harddisk? (jeg tænker på en IBM 7200rpm, 45GB ATA100).

Køber en nyt kabel.

Jeg mener forresten at kunne huske noget om at de første B&W G3'ere
havde problemer med slavediske.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Simon T

Dato : 15-03-01 14:37

On Thu, 15 Mar 2001 13:35:23 +0100, Martin Edlich wrote
(in message <newsspam2-CC2C2A.13352315032001@tnews.inet.tele.dk>):

> Køber en nyt kabel.
>
> Jeg mener forresten at kunne huske noget om at de første B&W G3'ere
> havde problemer med slavediske.

1. generation af de blå og hvide har rigtig nok ingen (officiel)
understøttelse af slave/master. Jeg har selv en af 1. generation og har haft
held til at kombinere den originale 6GB Western Digital HD med en 10Gb IBM.
Det lykkedes dog ikke at kombinere IBM'en med en ny 20Gb Western Digital da
jeg "slap af" med 6Gb'en...
Du skal i det hele taget være meget forsigtig med at eksperimentere med det.
Der er overvejende sansynlighed for at du mister alt på den HD der sidder som
slave (men master burde ikke tage skade). Det er ikke fordi den ligefrem
brænder af eller bliver permanent skadet, men den skal omformateres (kedeligt
nok i sig selv).

Ekstra Info på:
<http://til.info.apple.com/techinfo.nsf/artnum/n24342>

Med Venlig Hilsen