flytning
Fra : Battlefield´s

Dato : 26-02-03 14:23

Hej
Vi har købt hus og skal derfor flytte herfra med vores to hunde og 9
siamesere. Vores katte har hidtil gået i forskellige små flokke. Dette
skyldes at især et par af hunkattene er nogle "stride kællinger". Og for at
undgå slagsmål og deraf følgende stress har vi delt dem op på denne måde.
Problemet har bare været at jeg har været frygtelig bundet af det. Da jeg
ikke synes at nogle af dem skal være spærret inde på et værelse hele tiden
har vi kørt med "skiftehold", hvilket betyder at der på bestemte klokkeslet
bliver lukket nogle ind og andre ud til os. Således at alle (selv vores
fertile hankat) har flere timer sammen med os. Når de skal lukkes ind på
deres respektive værelser går de selv ind og (tror jeg) er rimelig tilfredse
med at have fred og ro. Således har det nu kørt i ca. 8 år og i forbindelse
med flytningen overvejer jeg nu kraftigt at forsøge at sætte alle sammen.
Huset er i 3 etager så de behøver ikke gå op ad hinanden.
Problemet er bare at de fleste af kattene er temmelig gamle (de ældste er
mellem 8-11 år) nogle kender hinanden andre har aldrig set hinanden, men må
jo kende lugten da de alle kommer i stuen.
Tro I overhovedet jeg skal gøre mig håb om at kunne føre dem sammen med
held? Er det synd for kattene?
Jeg har tænkt mig at købe Feliway til at sætte i stikkontakten inden jeg
flytter kattene op i det nye hus.
Gode ideer efterlyses!
Hilsen Vibeke

---

Fra : Pia J

Dato : 26-02-03 15:08

Kunne du ikke starte med at give grupperne hver sit værelse langt fra
hinanden det nye sted indtil de føler sig hjemme - og derefter åbne dørene
og lad dem udforske i eget tempo. På et tidspunkt render de ind i hinanden,
og så ser du hvad der sker

Det er nok også smart at få de fleste ting stillet på plads først, for de
kunne blive nervøse af alle de kasser og ting som bliver flyttet rundt hele
tiden.

:Pia