Hvad skal vi gøre?
Fra : Jane Marquard

Dato : 21-02-03 23:02

Hej.
Først vil vi lige sige tusind tak for alle de svar, vi har fået før her
inde. De har været til stor hjælp.
Men nu har vi endnu et spørgsmål :)
Vi har lige købt en sød lille ny hunkat (her i aften faktisk :) Vores
problem er at vores gamle store hankat ser ud til at være lidt jaloux, og er
lidt hård ved den lille ny. Men er det muligvis sådan, at vi skal rette mest
opmærksomhed på den "gamle" lige her i starten? Kort sagt, er det normalt
(og ikke et tegn på den er jaloux?) Eller hvad gør vi for den ikke bliver
det?

Mvh
Jane og Peter

Fra : Niels Peter

Dato : 21-02-03 23:39

"Jane Marquard" <janel@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
rette mest
> opmærksomhed på den "gamle" lige her i starten?

Netop - den nye har heller ikke i samme grad brug for opmærksomhed, den
vil sandsynligvis være meget optaget af at udforske de nye omgivelser.

> Kort sagt, er det normalt
> (og ikke et tegn på den er jaloux?)

Jeg vil snarere sige, at det er normalt, at den er jaloux ...

> Eller hvad gør vi for den ikke bliver
> det?

Giv den lidt mere opmærksomhed end den nye (selv om det er svært).
Nu kommer det også lidt an på, hvad I mener med, at han er lidt hård ved
hende.
Hvis I mener, at han hvæser, knurrer, langer lussinger ud og måske
jagter hende lidt, så er det faktisk normalt i de indledende stadier af
et kattebekendtskab.

Niels Peter

Fra : Bente Jepsen

Dato : 21-02-03 23:37

> (og ikke et tegn på den er jaloux?) Eller hvad gør vi for den ikke bliver
> det?

Hej.
Tillykke med den.
Prøv at læse artiklen på nedenstående link om sammenføring af katte:

www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=57

Det skulle gerne kunne hjælpe jer lidt.

Mange hilsner

Bente