Hvorfor skraber han ?
Fra : AEK

Dato : 19-02-03 23:58

Halløjsa...

Ham Don Oscar er sq underlig - men hvad er der nyt i det )
Jeg læser tit om katte herinde, der skraber ved deres madskåle.

Så snart Herren i huset har været på " potten " , går han direkte ud i
gangen, hvor han skraber meget fornøjeligt omkring vand - og madskålen .
Pigerne gør det aldrig.
Jeg har, forgæves, forsøgt at forklare Oscar, at det er p....irreterende, at
han dasker til vandskålen - da det vælter over - lige meget hjælper det !!!

Hvorfor gør han det egentlig. Han gør det KUN, hvad er rigeligt, når han har
været på " hyggeren " ?

Jeg kan ellers fortælle, at mine elskede rødder har det storartet.
Ret tit tror jeg dog, at der er klister mellem Tildemusen & jeg.
Hvor jeg er, der er hun....

/ Anya og alle hendes rødder.... )

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-02-03 00:53

"AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk> writes:

> Halløjsa...

Hej Anya

> Ham Don Oscar er sq underlig - men hvad er der nyt i det )

Jah det er jo trods alt en kat...*GGG*

> Jeg har, forgæves, forsøgt at forklare Oscar, at det er p....irreterende, at
> han dasker til vandskålen - da det vælter over - lige meget hjælper det !!!

Vidste du at katte har 63 muskler i øret og jeg vil bare vædde på at
en af dem lukker for hørelsen...

> Jeg kan ellers fortælle, at mine elskede rødder har det storartet.
> Ret tit tror jeg dog, at der er klister mellem Tildemusen & jeg.
> Hvor jeg er, der er hun....

Årh det var godt at høre... :hop:
Savnede lidt at få en update på hvordan de havde taget det hele..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : AEK

Dato : 20-02-03 09:29

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Anya

> Jah det er jo trods alt en kat...*GGG*

Ja - og det siger vist alt

p....irreterende, at

> Vidste du at katte har 63 muskler i øret og jeg vil bare vædde på at
> en af dem lukker for hørelsen...

Alt er lukket hos Oscar....bortset fra, når det lyder : Skal I have noget at
spise - så står alle på deres plads - underligt.....

> Årh det var godt at høre... :hop:
> Savnede lidt at få en update på hvordan de havde taget det hele..

Hi hi- Oscar hænger stadig i mine skørter....
Tilde skal vist til at hedde : Klister Tilde. Og hun er som ALTID GLAD ,
skøøøønt.
T'øsepigen er stadig den store snakke- og hyggemaskine i hytten *G*

Fra : marianne hellemose

Dato : 20-02-03 09:13

Hej Anya

*GGG* ja jeg har forlængst opgivet at prøve at forstå
alt hvad katte gør, jeg tror at det er en af de ting der
kommer til at stå hen i det uvisse, men jeg er også sikker
på at Oscar, hvis han kunne tale, ville give dig en for ham
glimrende grund til at han gør det.

Knus til rødderne og dig
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Fra : AEK

Dato : 20-02-03 09:35

"marianne hellemose" <hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:b322mh$4se$1@sunsite.dk...
> [...]
> kommer til at stå hen i det uvisse, men jeg er også sikker
> på at Oscar, hvis han kunne tale, ville give dig en for ham

*LOL*, det tror jeg gerne....
Det er sjovt, for han har altid gjort det.
Som jeg har forstået det i gruppen, gør de andre katte det i forb. med
spisning. MEN, det er da vist gået Oscars næse forbi.....
Underligt, det forstår man jo ikke, hvis man kender ham...... *G*

> Knus til rødderne og dig

Vi takker alle - og sender retur til dig og rødderne.

/ Anya, Tøsen, Tilde & Oscar ( Som stod først i køen, da charme blev
uddelt ).

Fra : zindywestergaard

Dato : 20-02-03 11:24

Hej

Min hun mis skraber også, men det er som andre har skrevet, ved madskålen.
Men er der nogen af jer, der ved helt præcist hvorfor? For det har egentlig
undret mig længe.

Zindy

Fra : marianne hellemose

Dato : 20-02-03 11:40

Hej Zindy
Det er der rigtig mange bud på, når der tales MC og
NFO mener man at det er fordi det er "natur-katte" og
det ligger i deres gener at skulle skrabe is af vandet, men
det forklare jo ikke hvorfor andre racer/huskatte gør
det, selv min lille Baby, hvis forældre var "Hong Kong'-
gensere, hvor der formentlig ikke er så meget is på vandet, gør det. Det vil
nok være et af de "katte-
spørgsmål" vi aldrig rigtig får et svar på.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 20-02-03 17:57

> [...]
> NFO mener man at det er fordi det er "natur-katte" og
> det ligger i deres gener at skulle skrabe is af vandet, men

Nej, Marianne - det var nu forklaringen på, hvorfor nogle katte sætter poten
i vandskålen inden de drikker (selvom jeg mest hælder til teorien at det er
for at se vandspejlet (lave krusninger på overfladen) - nok fordi jeg IKKE
har hverken Maine Coon eller Norsk Skovkat, og fordi det hovedsaglig er mine
killinger, som har tendens til at få snuden lidt for langt ned i vandskålen,
der udfører manøvren med at dutte poten i vandet inden de drikker...).

Jeg selv har oplevet to forskellige former for skrab omkring madskålen - det
ene foregår efter spisning, hvor der er en rest tilbage. Tydeligvis dejlig
mad, og når man ikke kan spise op, forsøger man at grave resten ned til en
anden god gang (desværre sker der som regel det, at Dizzy kommer forbi og
støvsuger for resterne *gg*) - den anden er en decideret mishagsytring, hvor
katten glad kommer hen til madskålen, finder ud af, at der ligger noget
_væmmeligt_ og selvfølgelig komplet uspiseligt deri, og derefter graver det
ned, på samme måde som man ville gøre med det, der ligger i kattebakken (som
man ihvertfald IKKE har tænkt sig at spise...).

Mvh. Camilla

Fra : marianne hellemose

Dato : 20-02-03 18:59

Hej Camilla

*GGG* ja selvfølgelig, det kan jeg da godt huske
(øhhh) jeg ville bare ikke afsløre "hemmeligheden" ; ))

Fra : zindywestergaard

Dato : 23-02-03 14:59

Okey!
Jamen så må hun jo bare skrabe :0)