kattepubertet
Fra : Betina K. T. Sørense~

Dato : 16-02-03 12:13

hej hg
jeg har en lille hankat på ca. ½ år gammel. jeg ville høre om der var nogle
som vidst hvornår den er voksen nok til at kunne bedække min hunkat.
jeg har også en hunkat som jeg måske tror er gravid, hvordan kan man se
det på hende?

med venlig hilsen betina.

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-02-03 12:35

On 16/02/2003 12:12, in article
JiK3a.88973$Hl6.8129357@news010.worldonline.dk, "Betina K. T. Sørensen"
<tretop@NOSPAMofir.dk> wrote:

> [...]
> som vidst hvornår den er voksen nok til at kunne bedække min hunkat.
> jeg har også en hunkat som jeg måske tror er gravid, hvordan kan man se

I princippet er han klar til at parre din hunkat og gøre hende drægtig nu.
Jeg har også oplevet en hankat på 5mdr, der gjorde en hunkat drægtig.

Hvis din hunkat er parret og muligvis drægtig, er de første tegn, at hendes
dievorter får en kraftig pink farve - dette ses ca 21 dage efter første
parring. Senere hen i drægtigheden ser du at hendes bug vokser og hendes
adfærd ændrer sig (hun bliver som regel mere rolig).
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk